Forside Fora Nyheder Er du klar til mere Ringenes Herre? Svar til: Er du klar til mere Ringenes Herre?

#36
Emilsa
Rusher
  • 1120 Indlæg
Offline

#35 – jeg er en stor tilhænger af dem alle sammen Jeg synes det er en god ide at man for så vidt muligt forsøger at oversætte det meste, jeg er helt med på at det ikke altid er hensigtsmæssigt – men vi kunne godt gøre lidt mere som islændingene.

Det er nok sådan noget man ikke kan opsætte en generel regel for, men nu har vi jo altid kaldt det Ringenes Herre når vi omtaler universet på dansk, så her er lidt en sædvane for at oversætte.

Jeg får eksempel isninger når folk smalltalker istedet for at småsludre… eller chit chatter når man kan sniksnakke

Dog må jeg tilstå at jeg selv er storskyldig i at blande engelsk og dansk sammen, da jeg startede ud med kun at snakke engelsk med min kone – og nu er vi endt med at snakke et komposit sprog af engelsk og dansk med et kneppe-ton af låneord på Afrikaans og det smitter af på mine børn.

Jeg går bodsgang ved at holde fast i ord og vendinger der er ved at forsvinde

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

  • Dette svar blev ændret 2 år, 2 måneder siden af Emilsa.