Forside Fora Off-topic Anskaffe kat – tanker, tips og tricks? Svar til: Anskaffe kat – tanker, tips og tricks?

#17
Steadi
Rusher
#0 Trådstarter
  • 329 Indlæg
Offline

#15 – min første tanke var forsikring til dyrlægebehandling?

#10 – jo, ja. Der er selvfølgelig mark- og vejfredsloven… Lufte kat i sele kommer med 99% sikkerhed ikke til at ske. En af “fordelene” ved kat fremfor fx hund er netop, at den er mere selvstændig. Så næsten hellere undvære.

Jeg er vokset op med katte, der havde fri adgang til udenfor, men stadig spiste, sov og hang ud indenfor. Så jeg har oplevet min omgang af kat kørt ned af lastbil, kat løbet væk og fundet igen (dog inden 11 år) og kat kørt halen af (men overlevet). I min verden er det en del af risikoen ved at have kat.

Jeg vil i hvert fald have svært ved at have en kat, som skal luftes eller kun kan bevæge sig i et voliere (som vel er noget fuglenets-agtigt, som den kan lukkes ud i?)

Kattelem bliver helt klart med en form for adgangskontrol. Vi har allerede en kat fra nabolaget, som forsøger at markere dets territorie hos os, så den kunne nok sagtens finde på at rende indenfor og fx spise, hvis den kunne slippe afsted med det.

Er der faktisk nogen, som har oplevet klager fra naboer over fritgående katte? Jeg er nok bare præget af min opvækst, men kendte og ukendte katte på besøg er ikke et større problem i min optik…

  • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Steadi.
  • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Steadi.