Forside Fora Off-topic Smart watch hvad bruger du det til? Svar til: Smart watch hvad bruger du det til?

#1
ElSenator
Rusher
  • 579 Indlæg
Offline

Jeg har haft Pebble watches i omkring 8 år. Først det oprindelige Pebble og mit nuværende Pebble Time. Firmaet blev opkøbt af Fitbit og lukket. Men servicen drives videre åbent af Rebble.

Jeg elsker mit Pebble Time!!! Jeg har ikke haft lyd slået til på min telefon i årevis. Og når jeg får en besked, så kan jeg lige se om det er noget vigtigt uden at skulle have telefon op af lommen og ligne en anden smartphone addict.
Samtidig viser det selvfølgelig tiden og så har jeg alle detaljer om vejret på også. Og så kan jeg styre musik afspilning (play/pause/next/previous). Derudover har det små apps med kompas og andre småting. Men det er primært for at se beskeder og kunne se hvem der ringer uden at skulle have telefonen op.

Det er præcist det et smartwatch skal kunne efter min mening, og intet mere. Jeg er så hamrende ærgelig over at alle smartwatches i dag bruger oled skærme som er slukkede med mindre du ryster med hånden. Og så har flere af dem vist endda eget sim kort i, så det kan bruges uden telefon. Det er så fordrejet og misforstået. Du har jo allerede en monster-computer i lommen. Uret skal være en perifær enhed der snakker med din telefon, som leverer info til uret. En slags trådløs skærm kan man sige.

Jeg taler med lidt harme i stemmen når jeg snakker smartwatches, for jeg er virkelig ærgelig over den drejning til feature overload som blandt andet Apple og Samsung har drejet branchen hen imod.

Jeg håber mit Pebble overlever. Jeg har ikke fundet nye smartwatches på markedet som siger mig noget siden.