- Dette emne har 46 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 6 måneder, 2 uger siden af WeezY.
-
Emne
-
Hej alle
jeg har startet op med at prøve at lave kortspillet krig. Er helt ny til kodning.
jeg har fået det til at virke i Python, men det er jo kun tekst, så vil prøve at få det over i Godot Engine:
med rigtige kort billeder, så det får et interface.
1: træk et kort fra bunken
2: smid det kort ud til modstander.
repeatHvordan gør man det, så det bliver mere grafisk og ikke bare tekst.
kan regne ud man skal have en bunke/deck i midten – linke 01 – 13 til en billede fil .png eller .jpg – så der 52 kort
en firkant ved siden af, hvor man kan ligge ens kort og modstanders bagefter. så noget Drag and drop. se hvem der vinder.import random #suit, hvis jeg tilføjer den., kommer tie ikke til at virke. suits = ("Hearts", "Diamonds", "Clubs", "Spades") ranks = [ '01', '02', '03', '04', '05', '06', '07', '08', '09', '10', '11', '12', '13' ] #tilføj Suits [(rank, suit) deck = [(rank) for suit in suits for rank in ranks] random.shuffle(deck) #Virker ikke face_cards = {1: 'Ace', 11: 'Jack', 12: 'Queen', 13: 'King'} def draw_card(player): card = deck[0] deck.remove(deck[0]) print(player + " drew the " + str(card)) return card, player drawn_card1, player1 = draw_card("Player one") drawn_card2, player2 = draw_card("Player two") if drawn_card1 > drawn_card2: print("Player one wins!") elif drawn_card1 < drawn_card2: print("Player two wins!") else: print("It's a tie!") #hvor mange kort man har tilbage ud af de 52 kort #En score, så man kan se hvem der vinder #reset knap - New game
- Dette emne blev ændret 8 måneder siden af WeezY.
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...