Forside Fora Spil PC Masterrace Subnautica: Below Zero (14. Maj release !!)

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 786

    For satan da!

    Opdagede lige, at Below Zero kun er 4 dage fra release!

    Vi var mange som rĂ„-hyggede os med den oprindelige Subnautica pĂ„ DR – og for mit eget vedkommende sĂ„ meget at jeg pre-ordered Below Zero – noget som jeg vist kun har gjort 2-3 gange. Men i dette tilfĂŠlde havde jeg bare et udtalt behov for at gĂžre mit til at deres nĂŠste projekt blev til noget, og nu sker det altsĂ„ !

    Jeg vil skynde mig at sĂŠtte forventningerne lidt ned. Jeg tvivler pĂ„ at magien fra etteren kan genskabes, men jeg kan leve med ‘mere af det samme.

    Jeg har de sidste par Ă„r ind i mellem ‘kastet et blik’ pĂ„ udviklernes hjemmeside for at tjekke status. Jeg har holdt mig fra stort set alle video’er og beskrivelser sĂ„ jeg har fĂ„ en god oplevelse af noget nyt. Har i hvert fald vĂŠre bange for at det ville ĂždelĂŠgge oplevelsen at vide for meget.

    Hvad med jer? Andre der glĂŠder sig?

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 47 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    zybr
    Rusher
    • E-peen: 119

    Jeg var dum nok til at hoppe pĂ„ early access vognen, sĂ„ har spillet de 90% af storyline der er udgivet indtil videre…sĂ„Ă„hh….skal da spille det fĂŠrdigt, men er ikke hyped. Og nej, stemningen fra det oprindelige subnautica kan nĂŠppe genskabes.

    #2
    Deadmeat
    Rusher
    • E-peen: 362

    #0 har det fuldstÊndig som dig og har holdt mig vÊk fra bÄde EA og videoer + andre spoilers om spillet.

    Men forventer bestemt ogsĂ„ blot ‘mere af det samme’ + lidt nye variationer fra det nye tema/lokation. Min sĂžn er ogsĂ„ blevet meget bidt af originalen, sĂ„ hĂ„ber der kan blive nogen hyggelige timer med fĂŠlles gaming af spillet ud af det ogsĂ„ 🙂

    #3
    StiX
    Rusher
    • E-peen: 270

    Har gennemfĂžrt originalen, men den fangede mig aldrig det helt store. Synes det var for meget et grind og synes ikke historien var synderlig interessant.

    #4
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,406

    Jeps, har ventet lÊnge pÄ Below Zero. Har tjekket op pÄ det fra tid til anden. Det lyder pÄ mig som om de er gÄet lidt den modsatte retning af hvad jeg kunne tÊnke mig, men jeg forventer det alligevel bliver underholdende nok.

    #5
    Pjulledk
    Rusher
    • E-peen: 228

    har hÞrt det oprindelige fÄr en PS5 Opdatering den samme dag sÄ glÊder mig da til at spille det pÄ en stor skÊrm.

    har spillet det lidt pÄ PC men syntes det var ret langsomt og lidt kedeligt

    I LIKE TURTLES

    #6
    Kraben
    Rusher
    • E-peen: 109

    Jeg var og er vild med Subnautica. Jeg fik EA til Below Zero og har desvÊrre ogsÄ fÄet spillet det en del. Nej det er ikke det samme (det tror jeg aldrig det ville kunne blive?), men derfor er det sÄ absolut heller ikke skidt imo. TvÊrtimod.

    #7
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    Har gennemfĂžrt originalen, men den fangede mig aldrig det helt store. Synes det var for meget et grind og synes ikke historien var synderlig interessant.

    FuldstĂŠndigt enig. Kunne ikke have skrevet det bedre selv. IdĂ©en var god, men det virkede bare som en lang “proof of concept” for mig. Alt for overfladisk historie til at det reelt kunne fange mig.

    Bye with a warmly hugs

    #8
    Deadmeat
    Rusher
    • E-peen: 362

    #7: hvor langt kom du? Historien er sÄdan set ret fint udfoldet, hvis man lÊser og lytter bl.a. til de mange PDA indlÊg der findes undervejs. Men hele konceptet er jo netop at man selv skal regne tingene ud og ikke fÄr det hele serveret som en flÞdeslumskage tyret lige i fjÊset.

    Fra min gennemspilning fik jeg ingen oplevelse af at det var pĂ„ ‘proof of concept’ niveau. TvĂŠrt imod sĂ„ virkede alt meget gennemtĂŠnkt og velovervejet mht. bl.a. vĂŠrktĂžjer, hvilken rĂŠkkefĂžlge man fĂ„r adgang til by teknologi og hvordan det pĂ„ en meget logisk mĂ„de Ă„bner op for adgang til nye omrĂ„der.

    Spillet har selvfÞlgelig ogsÄ vÊret i en utroligt lang EA fase, sÄ alt er blevet vendt og drejet grundigt + der er blevet lyttet meget til feedback er mit indtryk.

    #9
    Steadi
    Rusher
    • E-peen: 329

    Jeg havde selv mest glĂŠde ved Subnautica, nĂ„r det bare var et sandbox spil, som lod mig bygge min egen undervandsbase. Da jeg samtidig har den “fornĂžjelse” af at vĂŠre pis-bange for dybt vand, sĂ„ sagde reapers, store dybder mv. mig meget lidt.

    Giv mig en gamemode, hvor der ingen aggressive dyr er, sÄ er jeg med pÄ den.

    #10
    FunteX
    Rusher
    • E-peen: 287

    Rendt igennem en smule af below zero, kunne da vaere at man skulle vende tilbage til sin snowbike . . . ^^’

    #11
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Hvad er folks indtryk af Below zero i forhold til originalen, jeg blev dybt optaget af 1’eren, men nĂ„r jeg ser gameplay for 2’eren, sĂ„ synes jeg ikke at den fanger mig pĂ„ samme mĂ„de?

    #12
    zybr
    Rusher
    • E-peen: 119

    #11 De forsĂžger med lidt nyskabende uden at afvige for meget fra den oprindelige “opskrift”. Originaliteten er jo selvsagt helt vĂŠk, sĂ„ du skal ikke forvente at subzero fanger pĂ„ samme mĂ„de.

    EDIT: Plottet er dog ikke nÊr sÄ godt som det i subnautica og virker til dels rodet. Det bÊre nok prÊg af at de panikede og lavede hele storyline om for et Ärs tid siden.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 10 mĂ„neder siden af zybr.
    #13
    Anonym
    • E-peen: 125

    Jeg skal helt sikkert spille “Below Zero”. Jeg kĂžbte originalen early access og fik historien Ăždelagt lidt pga. af det, sĂ„ denne gang har jeg holdt mig vĂŠk.

    #14
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    Jeg har forsÞgt mig med originalen op til flere gange. Men jeg lÞber hurtigt trÊt i det pga. at man ikke bare kan explore men hele tiden skal op efter ilt. Jeg tÊnker det bliver bedre, men det gjorde bare at jeg ikke gad spille det nÄr jeg hele tiden skulle tÊnke over at jeg ikke mÄtte svÞmme ind i den her spÊndende hule fordi sÄ ville jeg nok lÞbe tÞr fÞr jeg kom ud igen. Det mener jeg er et rigtig dÄrligt design choice. PrÊsentér exploration muligheder, og fratag dem sÄ spilleren igen pga. en resource der lÞber tÞr efter meget kort tid. SÄ den der med at dykke op og nede konstant, det drÊbte totalt min interesse.

    Spillet ser ellers godt ud – ogsĂ„ derfor jeg har forsĂžgt mig flere gange.

    #15
    zybr
    Rusher
    • E-peen: 119

    #14 det med at skulle have ilt var jo det helt fundamentale :D…Det er jo sĂ„dan de styrer “game progression” kombineret med max trykgrĂŠnsen for fartĂžjer.
    Det var jo fedt hvergang man fik en opgradering til sin ilt tank eller fartĂžj sĂ„ kunne man komme lĂŠngere ned. Og det er jo kun i starten man skulle op igen og igen, nĂ„r man fĂ„r fĂžrste fartĂžj “Seamoth” sĂ„ er der jo “uendelig” ilt i fartĂžjet…

    #16
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #14 Spillets fundementale progression gÄr ud pÄ at lede efter opskrifter og vragdele til at bl.a at opgradere din ilt tang, som senere bliver til en undervands scooter osv. Ilt mangel, lufttryk og det at der svÞmmer farlige fisk/monstre rundt omkring dig, koblet sammen med musikken, skaber netop den meget specielle klaustrophobiske stemning som spillet fÄr frem i os.
    Men du syntes det var noget lort fordi du fra starten ikke bare kunne dykke ned i den dybeste grav med uendelig ilt?
    Jeg er enig med #15 Jeg tror der er noget som du fundementalt har misforstÄet med Subnautica.

    #17
    Deadmeat
    Rusher
    • E-peen: 362

    #14 jeg synes netop det var det fede i spillet at man altid skulle holde styr pÄ ilt. Og det er kun skidt lige i starten. Ret hurtigt kan man opgradere ilt tanken til meget bedre holdbarhed. Man kan endda blot tage en fuld reservetank med og bytte midt i det hele.

    Og sĂ„ fĂ„r man ret hurtigt ogsĂ„ mulighed for at bygge sĂ„dan nogen ‘snorkelrĂžr’ der kan forbindes fra overfladen og ned til hvor man skal pĂ„ opdagelse dybere nede.

    Det er ogsĂ„ fedt at man hele tiden skal vĂŠre knivskarp pĂ„ hvor man er og hvordan man kommer ud igen i tide imens man dykker udenfor ubĂ„den. Det holder lige spĂŠndingen oppe oveni alt det andet 🙂

    #18
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,406

    #16 Det er jo smag og behag. Jeg synes ogsĂ„ det fungerede rigtig godt med iltsystemet. Jeg synes det var spĂŠndende at blive “teaset” og det gav god motivation til at skaffe bedre iltforsyning. Men det er vel fair nok hvis man synes, det ville vĂŠre sjovere at have ilt nok til at svĂžmme ca. sĂ„ lĂŠnge man vil lige fra starten.

    Jeg er f.eks. ikke sÄ vild med fatality/loot mekanismen i Doom 2016/Eternal, men jeg kan jo stadig forstÄ dens funktion.

    #19
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #18 Det du siger svare til at hÊvde at det er en smags sag om det er nedern at man ikke har uendeligt ammo i Doom. Ja det man kan man have forskellige meninger om, men ligefrem at hÊvde at det gÞr spillet dÄrligt, synes jeg ikke er fair.
    NÄr det er sagt sÄ brÞd jeg mig ikke om at skulle sÞrge for ikke at sulte i spillet, heldigvis har man muligheden for at spille en mode der ikke krÊver mad, men modsat uendeligt ilt, giver mad delen ikke pludselig mulighed for nÊsten at kunne svÞmme end spillets end game.
    Spillets progression er netop lavet sÄdan at andre farligere zoner i spillet, fÞrst Äbnes op nÄr man bl.a. fÄr udviklet sin ilt tank.

    #20
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    *kunne svĂžmme til spillets end game.

    #21
    Breeze
    Rusher
    • E-peen: 34

    Subnautica havde en fantastisk stemning. Det er selvfÞlgelig ikke helt nemt at ramme lige pÄ samme mÄde.

    Men.. Jeg sÄ traileren til 2eren og det lignede et fuldstÊndig andet type spil? Nu var det med stemmer og man kunne se personen man var og sÄ var der en masse falde pÄ halen komedie?! SÄ absurd trashy ud :/

    #22
    kongkim
    Rusher
    • E-peen: 124

    Syntes det fþrste var super godt, historien var lidt mah, men elsket stemningen og bygge delen under vand 🙂

    SĂ„ ser meget frem til 2,eren selv om jeg er skuffet over der ikke er multiplayer i.

    Nobody is perfect, and i'm nobody.

    #23
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,406

    #19 Jeg ville nok selv have udtrykt kritikken lidt anderledes. 🙂

    #24
    Kraben
    Rusher
    • E-peen: 109

    Historien er langt mere udpenslet i BZ end Subnautica. Personligt har jeg aldrig fulgt historien linĂŠrt men altid taget mig rigtig god til til exploration, ressurce management etc. Det ER altsĂ„ super vigtigt, at bygge sin base(r) de heelt rigtige steder 😉 OgsĂ„ selvom de reelt set ikke har den store nyttevĂŠrdi. Det er det som er charmen ved spillene – gĂžr som det passer dig. Nyd stemningen, udforskningen, suset nĂ„r dĂžden er nĂŠr og sĂ„ stille og roligt kom igennem historien for til sidste at gennemfĂžre.

    Fik lige kigget min played igennem:

    Subnautica: 372 timer.
    BZ EA: 215 timer.

    😀

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 10 mĂ„neder siden af Kraben.
    #25
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,665

    Jeg burde simpelthen fÄ nosset mig sammen og gennemfÞrt SN.
    So many games, so little time 🙁

    #26
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    #16, Jeg synes absolut ikke det er noget lort, jeg kan sagtens forstÄ den der elsker det. For mig personligt blev den konstante backtracking for meget og et konstant irritationsmoment. Jeg blev ikke fanget af stemningen som andre herinde. SÄ ja, jeg havde foretrukket at det var skruet anderledes sammen pÄ det punkt. Eller i hvert fald var mere frit fra start sÄ man ikke fÞlte sig sÄ handikappet out of the gate. At du er uenig kan jeg sagtens forstÄ, du kan jo tydeligvis lide netop den game mechanic.

    Det kan vĂŠre jeg giver det et skud igen en anden gang.

    #27
    Deadmeat
    Rusher
    • E-peen: 362

    #26 @ElSenator hvis stemningen ikke rammer dig, sĂ„ kan det i hvert fald blive svĂŠrt at komme igennem for det er vel nok 2/3 af oplevelsen i spillet. Og sĂ„dan er det jo bare ind imellem – heldigvis er der masser af andre gode spil at bruge sin tid pĂ„ i stedet 🙂

    Evt. hvis du vil give det et skud mere, sÄ skal du overveje Freedom mode (ingen sult/tÞrst) eller ligefrem Creative mode hvor alt er til rÄdighed fra start. Bagsiden af creative mode er, at du ikke kan dÞ.

    #28
    MiNo
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 786

    #26 Kan kun anbefale #27‘s rĂ„d om bare at slĂ„ de ting fra. Jeg husker ikke selv om jeg slog mere end ‘mad’ fra, men det var for mig uendeligt Ă„ndssvagt og bare spild af tid at fange de samme fisk igen og igen. ‘click’ og sĂ„ var det vĂŠk!

    Inden jeg fik slÄet det fra, var jeg fÄ minutter fra at give op pÄ spillet. Bagefter blev det en af de bedste spiloplevelser ever.

    #29
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    #27, #28, lyder som gode rĂ„d. Nu stĂ„r Mass Effect for dĂžren om kort tid, men jeg tror da jeg vil give det et skud igen nĂ„r vi nĂ„r en periode med fĂŠrre udgivelser. Jeg har jo kĂžbt det. 😀

    #30
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    My TIE! My nimble coffin! Og det Ă©r KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddþende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sétte sig ned bag i bussen”...

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 47 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...