- Dette emne har 30 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 2 mÄneder, 1 uge siden af CrackMaND.
-
Oprettet afEmne
-
02/01/2024 kl. 11:33 #0
synchaoz
Rusher- E-peen: 52
Project Moonborn – Pre-Alpha Reveal Trailer
SÄ fik jeg endelig stablet en tidlig trailer og Steam page pÄ benene til mit spil, Project Moonborn.
Der ligger indtil videre ca. 5 Ă„rs udvikling i det, og der er uden tvivl et par Ă„r mere i tanken fĂžr det nĂŠrmer sig noget der kan udgives.
Det har vĂŠret vanvittigt sjovt og stimulerende (og frustrerende) at lĂŠre spil udvikling. Siden barn har jeg drĂžmt om at lave mit eget spil, men fordi jeg altid har vĂŠret en kegle til matematik havde jeg overbevist mig selv om at jeg aldrig kunne lĂŠre at programmere.
SÄ da jeg startede i 2018 kunne jeg ikke skrive en enkelt linje kode, og jeg havde ingen ide hvad der i virkelighed ligger af udfordringer i at skabe et spil fra bunden af. Jeg gik bare pÄ Youtube, fandt en Jack The Giant Unity tutorial, installerede Unity og gik igang.
Og nu har jeg et spil i fuld udvikling og en Steam page. Det fÞles helt surrealistisk. Game Dev er sÄ fantastisk sjovt og tilfredsstillende at, uden tvivl, en af mine stÞrste fortrydelser i livet er at jeg ventede sÄ mange Är med at gÄ igang. Og nÄr et fjols som mig kan lÊre det, sÄ kan alle.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
02/01/2024 kl. 12:12 #1
Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,708
Sejt! Det ser godt ud ?
02/01/2024 kl. 12:45 #2Festival_H
Rusher- E-peen: 943
Hold da kĂŠft. Mega nice.
Er det ene mand? Har du selv stÄet for art og assets og det hele? Det er sgu virkelig imponerende.
Hver gang jeg gÄr igang med Unity, sÄ mindes jeg konstant om at spil jo lever pÄ assets. En masse lÊkkert kode jo jo, men hvis man ikke har en eller anden form for lÊkker assets og art style, sÄ har man ingenting.
Thumbs up.
02/01/2024 kl. 13:01 #3synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
Tak! Det er 100% solo projekt indtil videre.
NĂŠsten alt er hjemmelavet. Jeg har nogle enkelte particle effect assets or UI elementer som er modificeret og tilpasset, men alt andet har jeg selv slavet over fra bunden af. Karakter animationer er den absolut stĂžrste timesink. For satan det tager lang tid at lave dem.
Jeg bruger ogsĂ„ nogle pre-made lyd effekter hist og her. Alle varvule lydene f.eks. optagelser af min hund mixet med diverse rovdyrs lydeffekter fra Humble Bundle sound packs đ
Har ogsÄ et par kode/system assets, men det er minimalt hvad jeg bruger fordi jeg kan ikke lide at arbejde med kode jeg ikke selv har skrevet, fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal fixe det hvis noget gÄr galt (noget gÄr altid galt).
Men ja, den stÞrste stopklods for game development er alle de fucking assets man skal bruge, og hvor lang tid det tager at lave dem. Jeg forstÄr godt hvorfor store udviklere hyrer hundredevis af artists til at lave grafik og lyd for dem. Det tager ufatteligt lang tid at skabe alle de grafiske elementer der skal bruges i spil. Selv medium til small-scale spil krÊver ustyrligt meget forskelligt grafisk design.
02/01/2024 kl. 13:29 #4Festival_H
Rusher- E-peen: 943
Alt respekt herfra. Mega godt arbejde. Passer du et almindeligt arbejde ved siden af? SĂ„ er det bare endnu mere imponerende.
NÄr jeg passer mit daglige arbejde som C# .Net udvikler, sÄ burde det jo passe perfekt til Unity, men jeg fÞler lidt jeg skal starte forfra, hvis jeg lige misser en aften med Unity. Det betyder meget for mig at man kan investere mere end et par aftener om ugen pÄ sin passion.
02/01/2024 kl. 13:41 #5Deadlights
Rusher- E-peen: 1,410
Det ser bare lÊkkert ud. Det skal bestemt ikke undervurderes hvor lang tid det tager at lave grafik og animationer. Det ville ikke undre mig, hvis stÞrstedelen af din arbejdstid er gÄet med det.
Heldigt at din hund hjĂŠlper dig med lyden đ
02/01/2024 kl. 14:10 #6Ghidora
Rusher- E-peen: 1,385
WOW! det ser rigtig fint ud!
Hvor stort er spillet pÄ nuvÊrende tidspunkt?
02/01/2024 kl. 14:33 #7MiNo
Rusher- E-peen: 791
Meget lĂŠkre detaljer i animationerne. Man kan godt se, at det er et “love child” det her đ
02/01/2024 kl. 15:29 #8Anonym
- E-peen: 125
Feeedt, det rÞg lige pÄ wishlist!
02/01/2024 kl. 17:17 #9synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
#4 Jeg har heldigvis den luksus ikke at have fast traditionelt arbejde, sĂ„ jeg har kunnet putte rigtig mange timer i mit spil og i at lĂŠre. Men selv med al den fritid har det taget… ja altsĂ„ 5 Ă„r nu(de fĂžrste 2 Ă„r gik dog ekstremt langsomt fordi jeg som sagt skulle lĂŠre stort set alt fra bunden), og der er stadig lang vej og meget arbejde stadig forude. SĂ„ kan godt forestille mig hvor totalt overvĂŠldende det er, hvis skal balancerer arbejde ved siden af samtidig.
Men selv 30 minutter om dagen bliver altsÄ til rigtig meget i det lange lÞb. Min filosi har vÊret No Zero days. Bare lav et eller andet hver dag. Det er ligemeget hvor lidt, bare man fÄr gjort noget. Jeg har dage hvor jeg vitterligt bruger 10+ timer i streg pÄ game dev, og jeg har dage hvor jeg lige bruger 15 minutter pÄ at animere en arm over et par frames og sÄ orker jeg ikke mere. Om det er 10 timer eller 10 minutter er ligemeget, bare der bliver lavet noget hver dag.
#5
Tak! Uden tvivl langt stÞrstedelen er sunket i grafikken. Kode delen er nÊsten det, der har taget mindst tid (men tilgengÊld ogsÄ det mest frustrerende element som hele tiden gÄr i stykker og skal fixes).
Det er meget normalt at et nyt moveset til spilleren, f.eks. en ny angrebs animation, tager 5-7 dage at tegne og animere, imens det tager 30 minutter at skrive koden til det bagefter. Det er totalt disproportionelt, lol.#6
Feature mĂŠssigt er det ret omfattende, men mange af mine mechanics er lĂžsligt integreret og ikke funktionelle nok til ordentligt gameplay endnu. Content-wise mangler der ogsĂ„ rigtig mange ting, men det er – igen – primĂŠrt de grafiske assets der mangler at blive lavet. SĂ„ det er svĂŠrt at give en prĂŠcis estimering.Spillet lige nu er meget roguelike, hvor hvert run randomizer mange ting. Et gennemsnitligt run vil jeg nok skyde pĂ„ vil vĂŠre omkring 20-40 minutter fra start til slut, og nok 60+ minutter hvis man explorer hvert level fuld ud og leder efter secrets osv. Hvis man speed runner kan det teoretisk klares temmelig hurtigt, men det kommer til at tage skills fordi man gĂ„r glip af mange upgrades, XP, stats osv., sĂ„ de senere levels bliver meget punishing.
Jeg vil rigtig gerne lave et dedikeret Campaign, og lade roguelike-delen vÊre en optional play mode ved siden af. MÄ se om det bliver til noget nÄr jeg nÄr sÄ vidt.
#7 #8
02/01/2024 kl. 19:33 #10VxChemical
Rusher- E-peen: 408
Det ser sgu godt ud Sync, Wow nice, det har altid vĂŠret en lille drĂžm at prĂžve selv, men med fuldtids arbejde og unger, sĂ„ har det lang udsigt đ
02/01/2024 kl. 20:12 #11Kenkari
Moderator- E-peen: 3,529
Min filosi har vÊret No Zero days. Bare lav et eller andet hver dag. Det er ligemeget hvor lidt, bare man fÄr gjort noget. Jeg har dage hvor jeg vitterligt bruger 10+ timer i streg pÄ game dev, og jeg har dage hvor jeg lige bruger 15 minutter pÄ at animere en arm over et par frames og sÄ orker jeg ikke mere. Om det er 10 timer eller 10 minutter er ligemeget, bare der bliver lavet noget hver dag.
Jeg har en ven der forsĂžger at prĂŠge mig med nogenlunde samme filosofi. Han siger gerne:
“Det hedder ikke “One day”. Det hedder “Day One””
05/01/2024 kl. 10:22 #12Kassen
Rusher- E-peen: 76
Jeg kÞber det nÄr du udgiver det !
05/01/2024 kl. 19:07 #13VxChemical
Rusher- E-peen: 408
Ditto her đ Det ser cool ud, og vil gerne stĂžtte en rusher đ
06/01/2024 kl. 19:04 #14synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
08/01/2024 kl. 20:03 #15zyDocx
Rusher- E-peen: 239
Smukt og imponerende arbejde!!! Det ser virkelig godt ud! Det er nu meget sejt at du er gÄet i gang med at tillÊre dig sÄdanne skills, hatten af for det!
Er selv i gang med bogen “Making games for the NES” og forsĂžger at tilegne mig lidt gamedev viden ved siden af arb + familie đ
Overvej evt. at kontakte Blaze ift. deres Evercade. Kunne da vĂŠre cool hvis det en dag kunne blive udgivet med box og manual
11/01/2024 kl. 00:52 #16NightBreaker
Moderator- E-peen: 1,623
Ser sgu fedt ud. Vil helt sikkert holde Ăžje med det.
13/01/2024 kl. 19:39 #17SvenBent
Rusher- E-peen: 317
God gammeldags platform spil uden for mange gimmick og trading mechanicsc og lotbooxes og kort samling og XP grinding for at oplaase vaaben?
Yup jeg er med… har jeg fortalt jeg hader retningen spil udvikling er gaaet imod?
“Unleash your fur(r)y” joda der skal nok komme en del regel 34 der.
Af nysgerrighed alle dine grafiske assets (sprites?) hvad format ligger de i ?
- Dette svar blev Êndret 1 Är, 2 mÄneder siden af SvenBent.
- Dette svar blev Êndret 1 Är, 2 mÄneder siden af SvenBent.
14/01/2024 kl. 12:58 #18synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
#15
Tak! Blaze har jeg noteret, det kunne vÊre vildt. Godt initiativ med lidt gamedev tillÊring pÄ siden, fÞr eller siden fÄr du slugt nok viden til at du lige pludselig er igang med et projekt.#17
Furry community og Rule 34 har jeg forliget mig med kommer til at ske, hah.Men nej, ingen in-game shop med gems og season pass eller andet mobile retention pis her. Gammeldaws spil hvor alt er i pakken fra start til slut.
Alt level og character art er PNG sprite sheets/atlases lavet i Aseprite. Base scale er 32×32, men humanoid characters er generelt 64×96, og spiller karakteren (og store enemies) ligger i omegnen af 96×128 / 128×160 alt efter animation.
15/01/2024 kl. 13:27 #19Snowball42
Rusher- E-peen: 370
Det ser sku da helt fantastisk ud Sean, virkelig vildt at du fortÊller at det tager sÄ lang tid at lave animationerne. Jeg synes det er fedt med at du har fÄet det til at virke med at skabe der vÊlter, kasser der gÄr i stykker nÄr man kommer lÞbende, og der er gasflasker der flyver afsted, smadrede vinduer osv.
Bare det du er kommet sÄ langt at du nu har oprettet en side pÄ Steam, det tyder da pÄ der ikke gÄr 5 Är mere inden den kommer. MÄske du skulle have lidt ekstra med omkring items og og techniques delen. Og sÄ sÄ jeg bag-om spillet fra en anden udvikler, hvor han nÊvnte at han havde fÄet rigtig mange dÄrlige anmeldelser fordi hans spil ikke have understÞttelse af joypad, eller at tasterne kunne rebindes. Om der er noget om det, ved jeg ikke.
Er alt musik ogsÄ Synchaoz originals?
PÄ 5 Är at gÄ fra at tÊnke jeg kan slet ikke finde ud af det her, til at vÊre kommet sÄ langt, det er sku godt gÄet.
17/01/2024 kl. 01:40 #20synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
#19
Tak! Der skulle helst gerne ikke gÄ 5 Är mere fÞr det er done, det hÄber jeg fandeme ikke lol. Men et par Är endnu tror jeg ikke er helt urealistisk.Techniques og items aspektet i traileren bliver glosset lidt hurtigt over, enig. Dels fordi det er et system der stadig er ikke er fastlÄst, sÄ jeg vil helst ikke vise for meget af det hvis det ender med at bliver totalt Êndret eller mÄske scrappet (usandsynligt, men aldrig sig aldrig), og dels fordi jeg tÊnkte at folk er mere interesseret i at se action.
Ikke mind mig om controller support đ Jeg ved ikke hvordan jeg skal implementerer alle de forskellige inputs der er i brug. Men det er noget jeg pĂ„ et tidspunkt skal have kiggest seriĂžst pĂ„.
Og yes, jeg satser pÄ selv at lave et fuld OST til spillet. Der er lidt tidlige work in progress tracks her: Project Moonborn OST pÄ Soundcloud
17/01/2024 kl. 12:28 #21Snowball42
Rusher- E-peen: 370
#20 SÄ er jeg pÄ Soundcloud og lytte, jeg gÄr ind med forventningen om at alle numrene var som Army of Fat People, men alle de Þvrige er fin mellow synth, tÊnker detdet nok skal blive godt, og jeg kunne godt forestille mig at Abyssal Void lige op til en boss eller lign.
Keep up the good work, og med No Zero Days, sÄ skal du jo nok nÄ i mÄl, spÞrgsmÄlet er vel bare hvornÄr du selv mener du er tilfreds med det =)
05/01/2025 kl. 04:04 #22WeezY
Rusher- E-peen: 89
Hej synchaoz
Hvor langt er du kommet med det? đ
Altid spĂŠndende at se hvad andre har lavet/skabt…05/01/2025 kl. 13:36 #23Paybacktime
Rusher- E-peen: 1,341
Fuck me det er sejt! Vildt imponerende. Jeg har programmeret siden jeg var omkring 10 (~40 Ă„r nu) og kan ikke finde ud af noget som helst, der har med grafik at gĂžre đ
Wishlisted, naturligvis!
06/01/2025 kl. 09:14 #24Festival_H
Rusher- E-peen: 943
Hvis jeg lige mÄ linke til YT er der her en 3 mÄneder gammel video. SÄ der sker noget stadig ser det ud til.
06/01/2025 kl. 19:33 #25synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
Jojo det gĂ„r fremad! Langsomt, grangivet, men der er sket meget siden fĂžrste trailer. Jeg hĂ„ber lidt pĂ„ at have en ny trailer ude fĂžr januar rinder ud. Noget early access i lĂžbet af 2025 er ogsĂ„ MĂ SKE en mulighed, men jeg tĂžr ikke love noget. Game dev er vanvittig udforudsigelig – jeg forstĂ„r godt hvorfor sĂ„ mange spil bliver delayed igen og igen og igen đ
08/01/2025 kl. 11:37 #26Snowball42
Rusher- E-peen: 370
#25 Jeg skal da ellers love for at der er sket noget siden starten, det er da super godt gÄet, og tÊnker du mÄ have lÊrt en hel masse undervejs.
Holder du stadig din 0 zero days ?
08/01/2025 kl. 18:28 #27synchaoz
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 52
#26
Arh, zero day streak rÞg lidt af sporet da Path of Exile 2 started.Har lÊrt en god del ja, omend meget tid er gÄet pÄ at omskrive gammel kode og systemer til at vÊre mere fleksible. Og artwork.
09/01/2025 kl. 12:37 #28Snowball42
Rusher- E-peen: 370
#27 Oh ja, den del med at omskrive kode til at vÊre nyere og smartere har jeg ogsÄ brugt meget tid pÄ gennem Ärene. Eller bare nogle af de ting hvor jeg burde have dokumenteret hvad det var jeg lavede, for nu her Är efter jeg slet ikke fatter hvad det var jeg havde gang i, og det bare er hurtigere at lave det igen end forsÞge at fikse det. =)
Er Path of Exile 2 virkelig sÄ god at den Êder alt din tid ?
12/01/2025 kl. 11:42 #29NightBreaker
Moderator- E-peen: 1,623
Det ser sgu ret nice ud. Du mĂ„ sige til. Vi er en del der fĂžler spĂŠndt med. đ
13/01/2025 kl. 22:19 #30CrackMaND
Rusher- E-peen: 108
Ser sgu godt ud, er vild med stilen og gameplay ser sjovt ud.
Giv gerne flere updates lĂžbende.
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...