Forside Fora Politik/Samfund Præsidentvalg USA, 2024

Hvem bliver USAs præsident

Du skal være logget ind for at deltage.
  • Harris
  • Trump
  • Håber på Harris, tror det bliver Trump
  • Håber på Trump, tror det bliver Harris
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cancerman
    Head Rusher

Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vælge en ny præsident i USA.

I nat var der debat mellem Harris og Trump.

Trumps seneste påstand er så, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… 🙄

Nogen der så debatten?

• Dette emne blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Cancerman.
Viser 17 svar - 151 til 167 (af 167 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Shiu
    Rusher
    • 105 Indlæg

Eneste positive er at han ikke kan stille op igen. Men den marionetdukke kan sku nå at få lavet meget lort på 4 år. Jeg er lidt nervøs for konsekvenserne.

FunteX
    Rusher
    • 275 Indlæg

Ja det er sørgeligt . . .

-dut-
    Rusher
    • 1270 Indlæg

Lort

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 740 Indlæg

Tillykke til Trump – kondolerer til den vestlige verden.

Er der nogen som helst chance for at Trump finder på noget der er fornuftigt,

som får gode konsekvenser for os i EU?

Ja at han kommer med en god pris på grønland inden de river sig væk, vi kan lige så godt sælge til højestbydende, usa/rusland/kina

knekker
    Rusher
    • 1065 Indlæg

#143 Hvordan sætter man sig ind i det, Knekker? Hvilke uafhængige og objektive kildematerialer har du studeret, for at sætte dig ind i det?

Det er svært at finde objektiv kildemateriale. Det kræver en god portion mavefornemmelse, man skal selv se partiernes interviews osv, og samtidig følge med i hvad der sker i kulisserne når nyhedskanalernes bias og løgne bliver pointeret, hvilket er ret ofte, hvorfor befolkningens troværdighed mod legacy medierne, nu er undersøgt til at være værre end troværdigheden der er overfor de amerikanske politiker, hvilket viser hvor slemt det står til.
    Begge partier er korrupte, men alt det manipulation og mærkelige forsøg på ændring af kærneværdier, så som at lade grænserne forblive åbne så landet hvert år bliver overrendt af millioner af illigale immigranter, demokraterne har generelt været woke og pro pubic blockers, og they/them woke cirkus’et, og så ellers gang på gang kvæling af deres mest populære kandidater, tror jeg har alt sammen været skyld i demokraternes tab.

Jeg tror nærmere problemet er, at vælgerne tror på Trump. Og gør man det, er landet lige ved at kollapse og det er altsammen Demokraternes skyld

Landet har en kæmpe gæld der reelt set kan kollapse landet hvis der ikke snart tages hånd om problemet. Nu har Trump før været amerikas præsident, så det er ikke som om befolkningen ikke ved hvad de går ind til, mon ikke de tror business manden er bedre egnet til at finde en løsning på det problem end en nobody some Kamala der blot vil føre samme Biden politik.
    Jeg tror også det viser det som #142 er inde på, altså hvor slemt det står til med deres politiske kandidater, at folk følte at de ikke havde noget alternativ end Trump, da folk er mere træt af demokraternes spin og løgne end Trumps, der stadig anses som værende en outsider, der kan dræne sumpen i Washington, i en eller anden grad. Det kan jeg forestille mig, er noget som befolkningen stadig håber på.

Selv noget så simpelt og logisk som at kræve voter ID, arbejder demokraterne imod, det er ret absurt.

• Dette svar blev ændret 14 timer, 48 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 47 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 47 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 45 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 45 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 43 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 42 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 14 timer, 40 minuter siden af knekker.
    Paybacktime
    Rusher
    • 1135 Indlæg

#155 Men kære Knekker, du gentager jo bare de samme talking points du har hørt fra pro-Trump medier og influencere. Det er sådan set min pointe. Hvis man føler man passer bedre med dem holdningsmæssigt, så er det egentlig fint nok med mig. Man skal bare ikke tro, at det er der, man får den objektive sandhed.

I ain't got time to bleed

hqx
    Rusher
    • 389 Indlæg

Selv noget så simpelt og logisk som at kræve voter ID, arbejder demokraterne imod, det er ret absurt.

Problemet er du ser det fra en dansk kontekst. I USA er det meget mere indviklet.

Arguments for and against voter identification laws
    Support
    “Voter ID laws can stop multiple types of fraud, such as impersonating another registered voter, preventing noncitizens from voting, and stopping out-of-state residents or someone registered in multiple jurisdictions. … That’s one reason why voters across all demographics support voter ID laws in virtually every poll by almost 80%. This typically includes more than 60% of Democrats … according to a poll conducted by the Honest Elections Project.”[1]

– Fred Lucas, The Heritage Foundation (2023)

Opposition
    “Overly burdensome photo ID laws deprive many voters of their right to vote, reduce participation, and stand in direct opposition to our country’s trend of including more Americans in the democratic process. Many Americans do not have one of the forms ofgovernment-issued photo identification that state laws list as acceptable for voting. These voters are disproportionately low-income, racial and ethnic minorities, the elderly, and people with disabilities. Such voters more frequently cannot afford or cannot obtain the underlying documents that are a prerequisite to obtaining government-issued photo ID card.”[2]

– ACLU (2021)

Eftersom problemet med snyd – som jeg generelt kan læse mig til, er væsentligt mindre end de retmæssige mennesker som får frataget deres rettigheder, så kan man sagtens argumentere for det ikke giver mening at have voter ID love.

Jeg er helt enig i at på immigrationsområdet og specielt omkring grænsen har demokraterne sovet i timen, dog er det ret vildt at Trump ikke bliver straffet da de så endelig tager sig sammen og forslår en stram reform på området som har opbakning fra begge sider. Den dræber Trump så han kan angribe demokraterne på det område. Det er pinligt af det amerikanske folk.

Deadlights
    Rusher
    • 1304 Indlæg

Tjekkede optællingen lidt i 7 i morges og kunne se kampen om Pennsylvania var i fuld gang. Tjekkede igen fra arbejdet og kunne se der ikke skete den store indhentning fra Harris, så det så lidt skidt ud. Det blev bestemt ikke bedre senerehen. Havde håbet på pollsters undervurderede demokrakterne lidt som de gjorde i midtvejsvalget, samt kvinderne havde mødt op mere talstærkt. Især med nogle af de nye polls der kom ud lige før selve valget. Det skete dog ikke, og Trump vandt endda popular vote. Så man kan heller ikke give skylden til electoral college systemet denne gang.

Men mon ikke der nu bliver slået rekort i presidentielle golftimer over de næste par år. Nu har han bare at holde sig i live til hans tid er sluttet, så Vance ikke ender på posten.

#125 Jeg tror Biden havde klaret sig værre en Harris.
    #145 Jeg tror ikke Trump er en Putin-dukke, som nogen påstår. Han er bare ikke så snu, hvilket gør det nemmere for Putin at manipulere ham.
    #157 Stemmesnyd er stort set ikke-eksisterende, da der i forvejen er skrap kontrol. Voter ID handler i værste fald primært om at reducere valgdeltagelsen, da republikanerne har en forestilling om, at jo færre der stemmer, jo større chance har de for at vinde. I bedste fald er det en løsning, der leder efter et problem.

Emilsa
    Rusher
    • 1189 Indlæg

Jeg tror ikke Trump er en Putin-dukke, som nogen påstår. Han er bare ikke så snu, hvilket gør det nemmere for Putin at manipulere ham.

Potato-potardo – slut resultatet er det samme.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Paybacktime
    Rusher
    • 1135 Indlæg

#158 Der er noget med polls, der går helt galt, når Trump er involveret. Hillary lå rigtig godt og tabte. Denne gang var polls ekstremt lige men Trump vandt klokkeklart og uden marginer.

Jeg gad vide om det er den effekt med at folk synes det er pinligt at sige, at de stemmer på ham, men de gør det så alligevel i stemmeboksen.

knekker
    Rusher
    • 1065 Indlæg

Men kære Knekker, du gentager jo bare de samme talking points du har hørt fra pro-Trump medier og influencere.

Sådan kunne du jo ha’ svaret uanset hvad jeg skrev. Og hvis folk snakker om de samme “talking points”, så er det vel fordi der er noget om snakken? At man nævner de samme ting har ikke nødvendigvis noget at gøre med man er ikke er informeret nok. Ikke sagt at jeg er super informeret, men åbenbart forstår jeg den amerikanske befolkning nok til at spå Trumps sejr mange måneder før idag. Og dømt ud fra den reaktion jeg ser her inde, så er der altså nogle folk her inde der har en meget stærk holdning til noget de ikke forstår godt nok.

Eftersom problemet med snyd – som jeg generelt kan læse mig til, er væsentligt mindre end de retmæssige mennesker som får frataget deres rettigheder, så kan man sagtens argumentere for det ikke giver mening at have voter ID love.

Argumentet om at mange ikke har ID derfor skal der ikke indføres voter ID, er noget vrøvl. Man skal have ID til de fleste basale ting, ellers løber man hurtig panden mod muren.
    Bare tanken om at jeg som dansker kan tage på ferie i usa og så kigge forbi den nærmeste stemmeurne og stemme på Donald Trump inden jeg smutter hjem igen, er dybt latterligt. Selvfølgelig skal du vise noget ID, ligesom du også skal vise ID hvis politiet stopper dig i din bil. Hallo?

Andre i tråden har også været inde og hævde at valgsvindel i usa har været ubetydeligt lille, men hvordan beviser du egentlig snydet, så længe folk ikke skal vise ID? Det bliver selvsagt en utrolig svær opgave at løfte.
    Folk har antaget at eneste grund til at demokraterne aktivt arbejder mod at skulle vise ID, er fordi med åbne grænser, så håber de på at disse millioner af årlige immigranter stemmer demokrat, og det skal der selvfølgelig ikke være en mulighed for, uanset hvor stort eller lille et problem det end er.

• Dette svar blev ændret 12 timer, 19 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 12 timer, 14 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 12 timer, 13 minuter siden af knekker.
    Paybacktime
    Rusher
    • 1135 Indlæg

#161 Jeg tror vi er enige om hvor din research kommer fra.

Mht. valgsnyd blev det jo undersøgt i hoved og røv sidst. Jeg tror roligt du kan regne med, at Republikanerne (partiet, ikke Trump) aldrig nogensinde EVER havde accepteret udfaldet af 2020, hvis der var bare skyggen af reel tvivl om udfaldet. Det er kun Trump der er kørt videre i samme rille – nok hans største løgn.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3398 Indlæg

#162 Der er ingen fornuftige mennesker, der stadig tror på det fis om snyd i 2020.

Dem der stadig ævler om det falder i 2 kategorier:

1: Dem der godt ved det er løgn men bruger det politisk
    2: Dem der er æder alt hvad 1 siger.

Snowball42
    Rusher
    • 292 Indlæg

Jeg tror at hvis demokraterne havde haft valgt en kandidat som de normalt gør, og hun ikke var udpeget af Biden, så havde det været et plus. At hun så er kvinde og sort samtidigt, det tror jeg var et skridt for meget for en stor del af befolkningen. De havde sikkert vundet hvis det havde været en sort eller hvid mand, eller måske endda en hvid kvinde.

Oh well, det finder vi ikke ud af og i det mindste kommer Trump ikke til at få en tredje termin, det bliver spændende at se hvor meget han kan få “udrettet” når han vandt, og har begge kamre i kongressen, så det er vel nærmest fuldstændig magt til manden.

Jeg havde ikke troet det ville ende med sejr til Trump.

knekker
    Rusher
    • 1065 Indlæg

Der er ingen fornuftige mennesker, der stadig tror på det fis om snyd i 2020.

Jeg tror du misforstår hvad jeg snakker om og det er ikke hvor vidt 2020 valget var svindel.

• Dette svar blev ændret 11 timer, 55 minuter siden af knekker.
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3398 Indlæg

Jeg tror du misforstår hvad jeg snakker om og det er ikke hvor vidt 2020 valget var svindel.

Det var ikke dig jeg mente. Det var en generel betragtning. 🙂
    F.eks. af alle de tosser TV2 bla. interviewede i går til diverse Trump valgfester.
    Alle, uden undtagelse ævler stadig om 2020 var snyd.

Jeg er enig i, at det for os kan virke underligt, at man kan stemme uden ID. Men i modsætning til herhjemme, så er voter registration osv. et forbandet rod i USA.

Som jeg har skrevet tidligere, så skulle de bare tage og dyppe folks finger i blæk. 🙂

• Dette svar blev ændret 11 timer, 50 minuter siden af Cancerman.
    knekker
    Rusher
    • 1065 Indlæg

Ah okay.

Paybacktime ville hævde at jeg blot får mine holdninger fra Fox news, måske Dave Chapelle også Republikaner? =D

• Dette svar blev ændret 10 timer, 44 minuter siden af knekker.
Viser 17 svar - 151 til 167 (af 167 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...