Forside Fora Spil PC Masterrace Metro Exodus

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Kenkari
    Moderator
    Offline

    Halløjsa

    For dem af jer der har spillet de første to Metro spil, hvor nerverne i Moskva’s undergrund skal testes, kan jeg anbefale Metro Exodus, hvor et helt nyt scenarie skal testes for vores venner fra undergrunden.

    Lige nu har Gog tilbud på spillet, og kan købes for 110 kr i gold edition eller for bare 89 kr for den “normale” version.

    Jeg er hvertfald underholdt de første par timer. Masser af sjov og ballade.

    https://www.gog.com/game/metro_exodus_gold_edition

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Viser 20 svar - 1 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Spionas
    Rusher
    • 55 Indlæg
    Offline

    Den er også på tilbud i Steam til samme pris.

    #2
    Kenkari
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 3330 Indlæg
    Offline

    Den er også på tilbud i Steam til samme pris.

    Det er jo kun fint. Så er der flere valgmuligheder 🙂

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #3
    Noize
    Rusher
    • 176 Indlæg
    Offline

    har altid undret mig når folk kalder et spil for den. 😀

    den hvad? den spil? i hvilket forstand bliver det/den tænkt som for at det kan blive en den?

    no offense men nysgerrig da jeg ikke ser folk kalde en bil for en det ofte, hvorimod det sker ret ofte med spil.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Noize.
    #4
    Schalde
    Rusher
    • 913 Indlæg
    Offline

    har altid undret mig når folk kalder et spil for den. 😀

    den hvad? den spil? i hvilket forstand bliver det/den tænkt som for at det kan blive en den?

    no offense men nysgerrig da jeg ikke ser folk kalde en bil for en det ofte, hvorimod det sker ret ofte med spil.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Noize.

    Den genstand?

    #5
    LiberNull
    Rusher
    • 483 Indlæg
    Offline

    Har ikke kunne gennemføre mere 1-2 timer af det. Kan simpelthen ikke døje det stemmeskuespil de har valgt.

    The multiplication of our kind borders on the obscene; the duty to love them, on the preposterous.

    #6
    StultusX2
    Rusher
    • 2034 Indlæg
    Offline

    #4 En titel?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #7
    -dut-
    Rusher
    • 1292 Indlæg
    Offline

    #5 ja det er storslemt. Jeg gik også i stå, da jeg fandt ud af at man helst skal bruge stealth og ikke dræbe, men stealth er meget dårligt implementeret.

    #8
    Schalde
    Rusher
    • 913 Indlæg
    Offline

    Har ikke kunne gennemføre mere 1-2 timer af det. Kan simpelthen ikke døje det stemmeskuespil de har valgt.

    #5 ja det er storslemt. Jeg gik også i stå, da jeg fandt ud af at man helst skal bruge stealth og ikke dræbe, men stealth er meget dårligt implementeret.

    Det var præcis de 2 ting der var et turn off for mig. Gav det så også kun 3 timer, men kunne bare ikke 🙁

    #9
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg spillede det først da Enhanced Edition udkom, og jeg elskede det. Så +1 herfra også. Det er ikke så open world som jeg troede, men det er langt mere åbent end tidligere Metro spil, som var meget lineære.

    Jeg er dog enig i det halvfesne stemmeskuespil for den engelske version. Jeg spillede det med russisk tale og engelske subtitles. Det kan jeg godt anbefale.

    #10
    Noize
    Rusher
    • 176 Indlæg
    Offline

    #4 det giver jo overhovedet ikke mening et skib er også en genstand skal vi så også til at sige den om det?

    #11
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Indeholder en lillebitte spoiler:

    Tak for heads up. Det er sgu billigt. Som diehard Metro-fan var jeg skuffet over Exodus. Open world fungerer, efter min mening, slet ikke til Metro-spillene. Og den del af spillet, der foregår i ørkenen, er virkelig kedelig. Stemningen fra de forrige spil er helt forduftet. Exodus er slet ikke et dårligt spil, overhovedet. Det er helt klart den pris værd. Det er bare ikke rigtigt et Metro-spil, så man kan som fan godt blive lidt skuffet.

    Bye with a warmly hugs

    #12
    StultusX2
    Rusher
    • 2034 Indlæg
    Offline

    #4 det giver jo overhovedet ikke mening et skib er også en genstand skal vi så også til at sige den om det?

    Øh? Så digital underholdning f.eks ET Spil kan IKKE have EN titel?

    (Min #6‘er er tydeligvis til #3. Ej #4)

    #11 Enig, for meget ud i det åbne – SMUKT det er – Erta nje Metro©!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af StultusX2.
    #13
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #4 det giver jo overhovedet ikke mening et skib er også en genstand skal vi så også til at sige den om det?

    Øh? Så digital underholdning f.eks ET Spil kan IKKE have EN titel?

    (Min #6‘er er tydeligvis til #3. Ej #4)

    #11 Enig, for meget ud i det åbne – SMUKT det er – Erta nje Metro©!

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af StultusX2.

    Jeg vil dog gerne trække min udtalelse delvist tilbage. Open world kunne godt fungere – måske endda rigtigt godt – i Metro-universet, HVIS den åbne verden bestod af…metroen og nogle af Moskvas ruiner på overfladen! Det ville være rigtigt sjovt med et spil, hvor man kunne rejse “frit” rundt mellem stationerne (selvfølgelig i det omfang, som en eventuel historie ville tillade undervejs) og hvor npc’er reelt set var til at tale med og kunne give missioner og hjælpe, etc. Alt det sædvanlige open world halløj, der hører sig til. Det kunne også være fedt at kunne være i stand til at sætte en lille lejr op for “natten” og måske endda at starte/bygge sin egen station. Og så selvfølgelig MASSER af loot (se til STALKER-spillene, host host..) og crafting. For min skyld også meget gerne et egentlig survival system, hvor man skal sørge for at have vand, mad og varme hele tiden, men det er en smagssag, det er jeg godt klar over.

    I det hele taget er der en reel chance for, at GSC Game World overtager post-apokalyptisk survival, når STALKER 2 udkommer senere på året og hvis 4A Games gerne vil kunne følge med, skal de vitterligt overveje noget ala ovenstående.

    4A Games, take notes!

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Jacques.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Jacques.
    #14
    MiNo
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    #13 Jeg fucking hader loot.

    4/5 spil er reduceret til loot-hunt. Man fiser rundt med snuden i jorden, og ser dårligt nok selve det miljø man er i – øjet fanger bare whatever som nu indikere at der er loot. Typisk skal man så 50-100 kasser igennem før der er noget brugbart, og endnu mere før der er noget rigtigt godt.

    Det der røvsygt. Som oftest.

    #15
    FunteX
    Rusher
    • 279 Indlæg
    Offline

    Plus diverse bugs som låser en til at genstarte det map man er på hvis ikke man f.eks følger en npc slavisk, eller er så heldig at have et save før det sker . . . ^^’

    Til de der er ved at rende igennem, så holdjer tæt til Damir når i skal til Oasis delen, der er en af de værste bugs, som 4A konsekvent nægter at gøre noget ved . . .
    Husk at have saves før dette sted. 😉

    #16
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #13 Jeg fucking hader loot.

    4/5 spil er reduceret til loot-hunt. Man fiser rundt med snuden i jorden, og ser dårligt nok selve det miljø man er i – øjet fanger bare whatever som nu indikere at der er loot. Typisk skal man så 50-100 kasser igennem før der er noget brugbart, og endnu mere før der er noget rigtigt godt.

    Det der røvsygt. Som oftest.

    Uha, helt, helt uenig. Det er herligt, at kunne finde en masse ting og sager – ligesom man jo ville kunne i virkeligheden, hvis man gik og rodede bygninger og folks lommer igennem. Det fungerer fremragende i fx STALKER 🙂 du må bare blive bedre til at multitaske 😀

    Bye with a warmly hugs

    #17
    FunteX
    Rusher
    • 279 Indlæg
    Offline

    #16 Enig, looting delen er et fedt aspekt som skaber spænding, forudsat selvfølgelig at det er ordentligt implementeret . . . 😉

    #18
    MiNo
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    #16 / #17 som jeg skriver (måske lidt svært at læse) så er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfælde, men oftest stinker det.

    En detalje det virkeligt er slemt er når ‘lootboksen’ både udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ødelægger i hvert fald min indlevelse, når jeg igennem et helt spil – uanset *hvor* i spillet jeg er – finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.

    At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljø man er i ville gøre en enorm forskel – men sådan er det bare ikke særligt ofte. At finde en gasmaske, i en utæt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.

    #19
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #16 / #17 som jeg skriver (måske lidt svært at læse) så er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfælde, men oftest stinker det.

    En detalje det virkeligt er slemt er når ‘lootboksen’ både udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ødelægger i hvert fald min indlevelse, når jeg igennem et helt spil – uanset *hvor* i spillet jeg er – finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.

    At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljø man er i ville gøre en enorm forskel – men sådan er det bare ikke særligt ofte. At finde en gasmaske, i en utæt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.

    Ja, identiske bokse er måske ikke det allersjoveste, men i fx STALKER synes jeg, at det fungerer rigtigt godt. Det er SÅ belønnende at finde noget overlækkert loot i et survival spil, især når man spiller på en høj eller højeste sværhedsgrad 🙂

    Bye with a warmly hugs

    #20
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #16 / #17 som jeg skriver (måske lidt svært at læse) så er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfælde, men oftest stinker det.

    En detalje det virkeligt er slemt er når ‘lootboksen’ både udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ødelægger i hvert fald min indlevelse, når jeg igennem et helt spil – uanset *hvor* i spillet jeg er – finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.

    At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljø man er i ville gøre en enorm forskel – men sådan er det bare ikke særligt ofte. At finde en gasmaske, i en utæt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.

    Ja, identiske bokse er måske ikke det allersjoveste, men i fx STALKER synes jeg, at det fungerer rigtigt godt. Det er SÅ belønnende at finde noget overlækkert loot i et survival spil, især når man spiller på en høj eller højeste sværhedsgrad 🙂

    Bye with a warmly hugs

Viser 20 svar - 1 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...