Forside Fora Spil PC Masterrace Metro Exodus

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,660

    HallĂžjsa

    For dem af jer der har spillet de fĂžrste to Metro spil, hvor nerverne i Moskva’s undergrund skal testes, kan jeg anbefale Metro Exodus, hvor et helt nyt scenarie skal testes for vores venner fra undergrunden.

    Lige nu har Gog tilbud pĂ„ spillet, og kan kĂžbes for 110 kr i gold edition eller for bare 89 kr for den “normale” version.

    Jeg er hvertfald underholdt de fĂžrste par timer. Masser af sjov og ballade.

    https://www.gog.com/game/metro_exodus_gold_edition

Viser 20 svar - 1 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Spionas
    Rusher
    • E-peen: 55

    Den er ogsÄ pÄ tilbud i Steam til samme pris.

    #2
    Kenkari
    Moderator
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 3,660

    Den er ogsÄ pÄ tilbud i Steam til samme pris.

    Det er jo kun fint. SĂ„ er der flere valgmuligheder 🙂

    #3
    Noize
    Rusher
    • E-peen: 177

    har altid undret mig nĂ„r folk kalder et spil for den. 😀

    den hvad? den spil? i hvilket forstand bliver det/den tĂŠnkt som for at det kan blive en den?

    no offense men nysgerrig da jeg ikke ser folk kalde en bil for en det ofte, hvorimod det sker ret ofte med spil.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af Noize.
    #4
    Schalde
    Rusher
    • E-peen: 967

    har altid undret mig nĂ„r folk kalder et spil for den. 😀

    den hvad? den spil? i hvilket forstand bliver det/den tĂŠnkt som for at det kan blive en den?

    no offense men nysgerrig da jeg ikke ser folk kalde en bil for en det ofte, hvorimod det sker ret ofte med spil.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af Noize.

    Den genstand?

    #5
    LiberNull
    Rusher
    • E-peen: 485

    Har ikke kunne gennemfĂžre mere 1-2 timer af det. Kan simpelthen ikke dĂžje det stemmeskuespil de har valgt.

    #6
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #4 En titel?

    #7
    -dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,461

    #5 ja det er storslemt. Jeg gik ogsÄ i stÄ, da jeg fandt ud af at man helst skal bruge stealth og ikke drÊbe, men stealth er meget dÄrligt implementeret.

    #8
    Schalde
    Rusher
    • E-peen: 967

    Har ikke kunne gennemfĂžre mere 1-2 timer af det. Kan simpelthen ikke dĂžje det stemmeskuespil de har valgt.

    #5 ja det er storslemt. Jeg gik ogsÄ i stÄ, da jeg fandt ud af at man helst skal bruge stealth og ikke drÊbe, men stealth er meget dÄrligt implementeret.

    Det var prĂŠcis de 2 ting der var et turn off for mig. Gav det sĂ„ ogsĂ„ kun 3 timer, men kunne bare ikke 🙁

    #9
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    Jeg spillede det fÞrst da Enhanced Edition udkom, og jeg elskede det. SÄ +1 herfra ogsÄ. Det er ikke sÄ open world som jeg troede, men det er langt mere Äbent end tidligere Metro spil, som var meget lineÊre.

    Jeg er dog enig i det halvfesne stemmeskuespil for den engelske version. Jeg spillede det med russisk tale og engelske subtitles. Det kan jeg godt anbefale.

    #10
    Noize
    Rusher
    • E-peen: 177

    #4 det giver jo overhovedet ikke mening et skib er ogsÄ en genstand skal vi sÄ ogsÄ til at sige den om det?

    #11
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    Indeholder en lillebitte spoiler:

    Tak for heads up. Det er sgu billigt. Som diehard Metro-fan var jeg skuffet over Exodus. Open world fungerer, efter min mening, slet ikke til Metro-spillene. Og den del af spillet, der foregÄr i Þrkenen, er virkelig kedelig. Stemningen fra de forrige spil er helt forduftet. Exodus er slet ikke et dÄrligt spil, overhovedet. Det er helt klart den pris vÊrd. Det er bare ikke rigtigt et Metro-spil, sÄ man kan som fan godt blive lidt skuffet.

    #12
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #4 det giver jo overhovedet ikke mening et skib er ogsÄ en genstand skal vi sÄ ogsÄ til at sige den om det?

    Øh? SÄ digital underholdning f.eks ET Spil kan IKKE have EN titel?

    (Min #6‘er er tydeligvis til #3. Ej #4)

    #11 Enig, for meget ud i det Ă„bne – SMUKT det er – Erta nje Metro©!

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af StultusX2.
    #13
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    #4 det giver jo overhovedet ikke mening et skib er ogsÄ en genstand skal vi sÄ ogsÄ til at sige den om det?

    Øh? SÄ digital underholdning f.eks ET Spil kan IKKE have EN titel?

    (Min #6‘er er tydeligvis til #3. Ej #4)

    #11 Enig, for meget ud i det Ă„bne – SMUKT det er – Erta nje Metro©!

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af StultusX2.

    Jeg vil dog gerne trĂŠkke min udtalelse delvist tilbage. Open world kunne godt fungere – mĂ„ske endda rigtigt godt – i Metro-universet, HVIS den Ă„bne verden bestod af…metroen og nogle af Moskvas ruiner pĂ„ overfladen! Det ville vĂŠre rigtigt sjovt med et spil, hvor man kunne rejse “frit” rundt mellem stationerne (selvfĂžlgelig i det omfang, som en eventuel historie ville tillade undervejs) og hvor npc’er reelt set var til at tale med og kunne give missioner og hjĂŠlpe, etc. Alt det sĂŠdvanlige open world hallĂžj, der hĂžrer sig til. Det kunne ogsĂ„ vĂŠre fedt at kunne vĂŠre i stand til at sĂŠtte en lille lejr op for “natten” og mĂ„ske endda at starte/bygge sin egen station. Og sĂ„ selvfĂžlgelig MASSER af loot (se til STALKER-spillene, host host..) og crafting. For min skyld ogsĂ„ meget gerne et egentlig survival system, hvor man skal sĂžrge for at have vand, mad og varme hele tiden, men det er en smagssag, det er jeg godt klar over.

    I det hele taget er der en reel chance for, at GSC Game World overtager post-apokalyptisk survival, nÄr STALKER 2 udkommer senere pÄ Äret og hvis 4A Games gerne vil kunne fÞlge med, skal de vitterligt overveje noget ala ovenstÄende.

    4A Games, take notes!

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af Jacques.
    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af Jacques.
    #14
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 819

    #13 Jeg fucking hader loot.

    4/5 spil er reduceret til loot-hunt. Man fiser rundt med snuden i jorden, og ser dĂ„rligt nok selve det miljĂž man er i – Ăžjet fanger bare whatever som nu indikere at der er loot. Typisk skal man sĂ„ 50-100 kasser igennem fĂžr der er noget brugbart, og endnu mere fĂžr der er noget rigtigt godt.

    Det der rĂžvsygt. Som oftest.

    #15
    FunteX
    Rusher
    • E-peen: 300

    Plus diverse bugs som lĂ„ser en til at genstarte det map man er pĂ„ hvis ikke man f.eks fĂžlger en npc slavisk, eller er sĂ„ heldig at have et save fĂžr det sker . . . ^^’

    Til de der er ved at rende igennem, sÄ holdjer tÊt til Damir nÄr i skal til Oasis delen, der er en af de vÊrste bugs, som 4A konsekvent nÊgter at gÞre noget ved . . .
    Husk at have saves fþr dette sted. 😉

    #16
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    #13 Jeg fucking hader loot.

    4/5 spil er reduceret til loot-hunt. Man fiser rundt med snuden i jorden, og ser dĂ„rligt nok selve det miljĂž man er i – Ăžjet fanger bare whatever som nu indikere at der er loot. Typisk skal man sĂ„ 50-100 kasser igennem fĂžr der er noget brugbart, og endnu mere fĂžr der er noget rigtigt godt.

    Det der rĂžvsygt. Som oftest.

    Uha, helt, helt uenig. Det er herligt, at kunne finde en masse ting og sager – ligesom man jo ville kunne i virkeligheden, hvis man gik og rodede bygninger og folks lommer igennem. Det fungerer fremragende i fx STALKER 🙂 du mĂ„ bare blive bedre til at multitaske 😀

    #17
    FunteX
    Rusher
    • E-peen: 300

    #16 Enig, looting delen er et fedt aspekt som skaber spénding, forudsat selvfþlgelig at det er ordentligt implementeret . . . 😉

    #18
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 819

    #16 / #17 som jeg skriver (mÄske lidt svÊrt at lÊse) sÄ er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfÊlde, men oftest stinker det.

    En detalje det virkeligt er slemt er nĂ„r ‘lootboksen’ bĂ„de udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ĂždelĂŠgger i hvert fald min indlevelse, nĂ„r jeg igennem et helt spil – uanset *hvor* i spillet jeg er – finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.

    At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljĂž man er i ville gĂžre en enorm forskel – men sĂ„dan er det bare ikke sĂŠrligt ofte. At finde en gasmaske, i en utĂŠt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.

    #19
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    #16 / #17 som jeg skriver (mÄske lidt svÊrt at lÊse) sÄ er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfÊlde, men oftest stinker det.

    En detalje det virkeligt er slemt er nĂ„r ‘lootboksen’ bĂ„de udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ĂždelĂŠgger i hvert fald min indlevelse, nĂ„r jeg igennem et helt spil – uanset *hvor* i spillet jeg er – finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.

    At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljĂž man er i ville gĂžre en enorm forskel – men sĂ„dan er det bare ikke sĂŠrligt ofte. At finde en gasmaske, i en utĂŠt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.

    Ja, identiske bokse er mĂ„ske ikke det allersjoveste, men i fx STALKER synes jeg, at det fungerer rigtigt godt. Det er SÅ belĂžnnende at finde noget overlĂŠkkert loot i et survival spil, isĂŠr nĂ„r man spiller pĂ„ en hĂžj eller hĂžjeste svĂŠrhedsgrad 🙂

    #20
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    #16 / #17 som jeg skriver (mÄske lidt svÊrt at lÊse) sÄ er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfÊlde, men oftest stinker det.

    En detalje det virkeligt er slemt er nĂ„r ‘lootboksen’ bĂ„de udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ĂždelĂŠgger i hvert fald min indlevelse, nĂ„r jeg igennem et helt spil – uanset *hvor* i spillet jeg er – finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.

    At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljĂž man er i ville gĂžre en enorm forskel – men sĂ„dan er det bare ikke sĂŠrligt ofte. At finde en gasmaske, i en utĂŠt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.

    Ja, identiske bokse er mĂ„ske ikke det allersjoveste, men i fx STALKER synes jeg, at det fungerer rigtigt godt. Det er SÅ belĂžnnende at finde noget overlĂŠkkert loot i et survival spil, isĂŠr nĂ„r man spiller pĂ„ en hĂžj eller hĂžjeste svĂŠrhedsgrad 🙂

Viser 20 svar - 1 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...