Jeg mistede min muskel- og ledsans ca. 14 dage efter at jeg fik anden Pfizer vaccine. Den sans gør at man ved hvordan ens lemmer er positioneret uden at man skal have øjnene på dem; f.eks. kan jeg mærke at mit venstre ben er foran det højre lige nu uden at kigge.
Jeg har aldrig oplevet noget lignende, og lægerne (egen læge+neuro+endokrinologer) kunne ikke svare på hvor det kom fra. Der var bred enighed om at symptomernes sammenfald med mit andet vaccineskud var nok til at konkludere at det var en bivirkning. Jeg fik at vide at jeg skulle indberette det som en bivirkning.
Af samme grund er jeg dødnervøs for at skulle have tredje stik. Jeg har glasknogler, så hvis jeg mister min muskel- og ledsans igen har jeg mest af alt lyst til at pakke mig selv ind i bobleplast og ikke bevæge mig. Det var ekstremt ubehageligt.
På den anden side kan jeg jo komme tættere på at finde ud af, om det rent faktisk var en vaccinebivirkning der gjorde det ved at tage 3. stik.
Deraf min skepsis. Jeg bifalder generelt velbegrundet skepsis for status quo, men jeg mener dog at rigtig mange anti-vaxxernes verdensbillede og autoritetstro (altså, mangel på samme) ikke er plausibel.