#32 Jeg tror den teknisk korrekte betegnelse er “selvmål”
ah, skal vi nu ikke lige klappe hesten engang. ; )
Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people.
To confirm this, the team cultured 55 samples that had Ct values less than 25, from vaccinated and unvaccinated people, and detected infectious virus in nearly every one. Most unvaccinated people also had Ct values below this level.
The findings underscore the importance of protective measures such as wearing masks indoors to reduce transmission. Researchers stress that COVID-19 vaccines are protective against serious illness and death, but the data on Delta transmission show that “people who are vaccinated still need to take precautions”, O’Connor says.
Jeg skrev
faktum er bare den at vaccinen reducere ikke længere smittebære, da vaccinerede mennesker ikke længere forhindre i at bære rundt på covid og derved smitte andre.
Nu spurgte du efter dokumentation på min påstand om at vaccinen ikke længere kan beskytte vaccinerede folk fra at smitte andre. Det har du med linket fået dokumentation på.
#27 Tak
Jeg læser ikke nogen særlig klar konklusion
Lad mig også lige lave en selectiv citat på dig og fokusere udelukkende på det...her medgiver du jo selv at der ikke er nogen klar konklusion på det jeg linker til. Den sidste konklusion i artiklen er jo blot et ud af mange i artiklen, at du selectivt tager sidste citat og ser fuldstændigt bort fra alt det andet der bliver konkluderet i artiklen, må være på eget ansvar, husk på at de bruger ordet "we THINK" og ikke "it proves" snakke om selvmål...
“The bottom line is, this can happen — it can be true that vaccinated people can spread the virus. But we do not yet know what their relative role in overall community spread is,” says co-author Thomas Friedrich, a virologist at the University of Wisconsin–Madison.
Her også en konklusion til dig, og det er at de faktisk ikke kender omfanget af spredningen fra vaccinerede folk.
Der er delte konklusioner i artikel fra forskellige læger, og det jeg konkludere ud fra artiklen er at vaccinen er effektiv for folk som er udsat, men hjælper kun en lille smule i at forhindre spredningen, men ikke nok til at det for mig er det værd at tage vaccinen, da faktum er at de mange vaccinerede folk er begyndt at sprede virusen alligevel. For du og jeg ved udmærket hvordan det her kommer til at gå i fremtiden og det er at vaccine stikket ingen ende vil have. Som jeg sagde i den tidligere covid debat tråd, så sker der nok ikke noget ved at få et stik eller 2, men jeg har ikke lyst til at blive stukket 7+ gange, vi ved simpelthen ikke hvordan det påvirker vores immunforsvar på længere sigt.
The findings underscore the importance of protective measures such as wearing masks indoors to reduce transmission
DETTE! Dette er den eneste forholdregel der giver mening da det er det eneste hvor mennesker kan gøre en forskel, og det er at bære maske, bruge handsker ved indkøb, holde afstand, vaske hænder efter man har været ude fra huset og generel tage hensyn til andre osv.