Regner med jeg skal betale i år pga. corona nedlukningen. Det går nok ?
Der bliver trængsel, når de 3.000 nye medarbejdere kommer igang i landets skatteforvaltning. I må hellere booke flyttefolkene i weekenden.
#8 og 11
Nu kræver beskatning heldigvis lovhjemmel, men har da set en kreativ afgørelse eller to fra SKAT/Skattestyrelsen. De fanges dog i det administrative eller retlige klagesystem, og der er langt imellem. Dermed ikke sagt du kan være blandt de uheldige.
Heldigvis kan din rådgiver få omkostningsgodtgørelse ved klage på skatteområdet, og du kan få henstand, såfremt du ikke har jokket alt for meget i spinaten i dit liv.
Hvis jeres revisor sender mere til beskatning end I tjener, så er der naturligvis noget galt, men I bør nok kigge indad så, og det lyder også som en god grund til at Skattestyrelsen er gået 5 år tilbage.
Der har i øvrigt været store problemer med inddrivelsesdystemet EFI, så kan være værd at være opmærksom på forældelsesfrister, men det har da siden Gældsstyrelsens oprettelse været muligt at få udskrevet oversigt over offentlig gæld, mig bekendt ?
Ligesom landets skatteforvaltning kan begå fejl, så kender jeg ikke ét eneste revisionsselskab der ikke har jokket i en skattesag, og kan påstå, at de aldrig har haft en ansvarssag, eller ikke har indgået forlig i en - Så meget spændende påstand du kommer med der. Har du clearet dem i revisornævnets kartotek? ?