Havde det været i DK, så var der jo diplom i ledelse, master i IT management, eller rent faktisk at tage en MBA, det betyder faktisk relativt meget når du når det niveau. Men også mere standard ting som at have ITIL (som du jo har), eller COBIT, eller hvis du er inde for brancher der går op i ISO, så er ISO 27001 vel også noget der kunne være relevant. Måske endda kigge i retning af noget CISSP, den der sikkerhedscertificering, er ikke 100% sikker på navnet passer. Men med den fokus der er på sikkerhed, kunne det være et fint ben at have med.
Men din erfaring vil jeg mene at du skulle tage en MBA eller en Master i IT management. Problemet er at det ikke er noget du gør på 14 dage i et kursus center. I DK ved jeg der er Mini-MBA kurser, der kan klares hurtigere, og dem jeg kender der har taget den har været godt tilfredse med indholdet.
Dem jeg kender der har en fuld MBA, det har jo taget hvad 2-3-4 år alt efter hvordan det er delt op. Specielt den ene har virkelig fået mange roller pga. det netværk det har givet efterfølgende.
Jeg ved ikke hvor svært det vil være for dig at komme i betragtning til hoppet, og jeg kender hverken den du skal tage overfor, firmaet, størrelse, roller osv. Du har i det mindste fordelen af de kender dig, og ved hvad du er for en. Eller jeg formoder det er en fordel =)
Og husk selv hvis du ikke får det, så er det bedre at have prøvet at gå efter det end ikke at få det. Hvis det er din plan på længere sigt, så gå efter noget der ikke kun er en teknisk certificering, for det tæller ikke ret meget på det niveau.
Du kan også altid job shoppe hvis det er den vej du vil gå, søge jobs med titler i retning af ledelse, efter et års tid, søge videre til steder med lidt mere ansvar, og så gør du det nogle år til du lander i den størrelse job du gerne vil have.