MiNo skrev (#18):
#15 / #16 som jeg skriver (måske lidt svært at læse) så er det omkring 80% af loot-implementering som stinker. Der er bestemt mere positive tilfælde, men oftest stinker det.
En detalje det virkeligt er slemt er når 'lootboksen' både udvendigt og indvendigt er utroligt ens. Det ødelægger i hvert fald min indlevelse, når jeg igennem et helt spil - uanset *hvor* i spillet jeg er - finder de helt identiske skabe/kasser/whatever med de samme ting og sager i.
At man kun finder ting som er relevante og realistiske at finde, i det specielle miljø man er i ville gøre en enorm forskel - men sådan er det bare ikke særligt ofte. At finde en gasmaske, i en utæt gasfabrik man skal igennem giver jo super god mening. Ofte er det bare ca det samme man finder alle steder.
Ja, identiske bokse er måske ikke det allersjoveste, men i fx STALKER synes jeg, at det fungerer rigtigt godt. Det er SÅ belønnende at finde noget overlækkert loot i et survival spil, især når man spiller på en høj eller højeste sværhedsgrad 🙂