I know!
Well det hedder sig jo, at man skal holde en kørebog selvom man blot er arbejdstager, men det har jeg måske set fire tilfælde af personer der gjorde, og den ene var min far, så det er vist ikke særlig almindeligt. Han gjorde det endda kun fordi han selv blev trukket igennem møllen, og havde den indstilling, at de satme ikke skulle have den tilfredsstillelse igen haha.
Mig bekendt anmoder de dog ikke om det, medmindre der er begrundet mistanke om snyd. Deres nye AI der kigger årsopgørelserne igennem har måske ændret på hvor mange sager der tages ud til kontrol, dunno. Procenten er vist i forvejen lav, så det er vist kun de mest åbenlyse tilfælde, eller hvor en revisor f.eks. indsender en lovpligtig underretning. Politikerne har jo sparet gevaldigt i det seneste årti, men den tendens er vendt igen - bl.a. pga. det famøse EFI system, som fuckede helt op.
Jeg har set en sag hvor forhøjelsen var 7 kr. lol. Men har vist været en sag fremme i medierne på 1 kr. Mener det var en 15 årig knægt der var avisbud, hvor moren stod frem og var ret forarget hehe 😛
Hvis man ikke er tilfreds med sin opgørelse, og mener Skattestyrelsen tager fejl, men de nægter at lave det om, så kan man jo altid klage til Skatteankestyrelsen. Klagegebyret er dog hævet til 1.100 kr.
Hvis det er en sag, man mener kræver en repræsentant, så betaler samfundet jo minimum 50% af lønnen til vedkommende (Omkostningsgodtgørelse). Også selvom du taber sagen med et brag. Hvis man vinder eller får overvejende medhold, så får man 100% dækning + klagegebyret tilbage 🙂
*Edit*
Når det har været sendt ud i medierne at det er fjernet igen, så må det i øvrigt være folks egen opgave at få det registreret igen imo. Der må være grænser for kuvøse staten.