5 liter er riiiiiiiiigeligt. Dine forældre klarede sig med mindre kapacitet mens børnene var hjemme.
Reelt set har jeg ikke erfaring med de helt billige, men jeg stemmer for at smide lidt mere. Den hvidevare-mand jeg kender plejer at sige: Hårde hvidevare har samme prisskilt som for 20 år siden (altså absolut pris), men nu kan man også få dem billigere - og det er noget lort.
Ideen med en kombimaskine synes jeg er fin. Medmindre du insisterer på at vaske hele klædeskabet i løbet af en weekend, kommer du ikke til at savne at have dem hver for sig. Det har også den fordel du kan smide håndklæderne i og bestille både vask og tør inden byturen.
Jeg har selv købt en samsung kombimaskine til sommerhuset og er særdeles tilfreds med vaske- og tørreegenskaber. Har ladet mig fortælle Samsung er dyre at reparere på, men er enhver reparation ikke dyr efterhånden pga timelønnen?
Derhjemme kører jeg en af hver, men der er også børn involveret.
De helt dyre maskiner har jeg ikke meget fidus til, medmindre du har 6 børn og forventer at blive boende i lejligheden i mange år.