#12 Jeg er gået i 'falling down' mode over dette.
Vi handler ind til en uge ad gangen, og har typisk blot et stop i en butik - og en pose med flasker/dåser. Der er masser af undtagelser, men dette er udgangspunktet.
Vores 'normale basis-vare butik' til dette indkøb ligger for sig selv. Så ingen andre butikker som der ellers er i et center el.lign.
Derfor er det mega træls, hvis man skal slæbe en pose fyldt på pant med ud af butikken igen da den jo så bare må hjem.
Efter at være blevet afvist mht manuel modtagelse et par gange, er min strategi nu først at insistere på manuel modtagelse, spørge efter chefen om nødvendigt og forklare reglerne på området. Altså ikke hvad 'jeg synes' men reglerne.
Er der ingen gevinst, så skriver jeg en klage til hhv. butikkens ejere (koncernen bag) og en klage til Dansk retursystem - begge med CC til hindanden.
Det har jeg så måtte gøre 2 gange , men nu har det faktisk hjulpet. Inden blev jeg bare afvist med en 'hvad vil du gøre, lille nar' agtig attitude, men nu skal jeg typisk 'blot' insistere til medarbejderen, som så tjekker med en chef, hvorefter de så tager imod manuelt.
Der er lang vej til noget der minder om service, og man kan jo tænke sit over at medarbejderen i første omgang sjældent ved noget om manuel modtagelse. Er det er strategi for at undgå besværet? Who know, jeg gider bare ikke længere. Hvis de kan lange flasker over diske manuelt, så kan de tage imod manuelt.
Bum.