Jeg blev noget forarget da jeg så den nyhed, og ikke nok med det er en på 17, så suger han lattergas, i en Porsche laver video for internet fame, og så kører han en ihjel. Den straf kan jo næsten ikke blive hård nok, og han får sikkert 2 år og en advarsel mod at gøre det igen.
Jeg havde ikke set videoen før nu, men det ændrer nu ikke noget om hvad jeg synes episoden. Jeg er også nervøs for de ældre mennesker der kører mellem 30-40km/t i 50km/t zonen, er nede på 20 når der kommer et helleanlæg. Det var en ældre dame jeg kørte bag i mandags. Her tænker jeg at der burde være kørekurser for de ældre, for at se om de stadig kan køre bil, og ikke bare har kørekort resten af livet.
Men igen, chancen for uheld er jo altid til stede med dem der glemmer at køre bil i stedet for at kigge på mobil telefon. I dag var jeg bagved en der scrollede på mobil telefon i sin store Mercedes SUV, i de ca. 1½ km jeg kørte efter ham, blev endda nødt til at dytte af ham da han glemte at køre ved grøn lys. Godt med lane assist for på et tidspunkt lignede det han ville køre af vejen.
Tilbage til straframme, for jeg synes jo personligt også at folk der laver farlig kørsel og kører voldsomt hurtigt, eller endnu værre dem der smutter på motorvejen den forkerte vej og lign burde få strengere straffe. Ok, kører de hurtigt nok, så ryger bilen, hvilket faktisk er en ok straf. Men det kan jo være ekstremt farligt med folk der kører ræs gennem byen.
Jeg er dog ikke den store tilhænger af dødsstraf. Så heller den lidt upopulære holdning med at købe pladser i et fængsel i Afrika, Asien eller andet sted, hvor de virkelig mærker de er i fængsel. Det kombineret med at hvis de der ikke er danske statsborgere skal miste retten til at kunne blive det, og skulle sendes ud af landet uden mulighed for retur.