#0 Med den overskrift var det første jeg tænkte på faktisk din video du så obligatorisk også havde med.
Jeg kunne fristes til at tro at vi kommer til at se flere nedbrud, om end måske ikke nødvendigvis i samme omfang.
Det baserer jeg på den massive udvidelse af el forbruget der sker i disse år. Ikke nok med at datacentre popper frem i en lind strøm, hvor de samtidigt hælder AI chips ind i der suger ekstra meget strøm. Så har vi el bilerne der drøner ind fra højre, som skal kunne lades alle mulige og umulige steder. Mens vi skifter el produktionen fra at være mere centrale kraftværker, til at komme fra vind og sol, der ligger både i havet og på lars tyndskids marker.
Hatten af for dem der sidder og laver udregninger for hvordan det balanceres hele vejen rundt. Det kan godt være vi tænker DK er jo dygtige og langt fremme. Men som #4 siger så var der jo lidt problemer på Sjælland, og hvis vi kigger på vi er 6 millioner mennesker på et lille bitte område i forhold til de større lande, så bliver opgaven jo unægtelig meget større.