Jeg laver lidt miniature painting fra tid til anden og jeg må lige starte med et vigtigt punkt.
For at få et godt resultat er der nogle steps man skal igennem.
- Primer (oftest en spray) for at lægge et solidt homogent lag, som alt andet maling sætter sig ens på.
- Basecoat, grundfarven på et givent stykke på minien.
- Highlight
- Shading
Ovenfor at sådan cirka en basal liste af ting som helst skal være på plads for at få et godt resultatet. Man kan investere mange penge i maling og forskellige tools, så hvis det er en hobby man blir bidt af, kan den blive meget dyr, men samtidig, også en pisse fed hobby.
De fleste starter kits gir kun en meget lille farve udvalg og man skal derfor meget meget dygtig til at mixe farver for at få noget rigtig interessant ud af dem. Det bedste vil være at sådan cirka finde ud af hvilke farver man tænker at bruge og så finde en starter kit som netop indeholder disse farver.
Hvis man gerne vil købe hjemmefra, så er The Army Painter faktisk et dansk produkt der laves i Skanderborg... nogle af deres serier er ikke helt så populære, men de seneste har vist nok fået gode anmeldelser med på vejen, så det ville jeg have det fint med at investere i. De lavede en del boxe til Zombicide, så måske de også har nogle custom æsker til dette spil?
Ikke skide meget hjælp til. Bare lidt info. De rer vist et par stykker mere her på rushers som også maler småt plastik, mener jeg.
Det er en fantastisk hobby at træde ind i, men vid at den også kan koste lidt...