Battlefield Serien 🙂
Startede jo ud med 1942, jeg var vildt fanget pga. den interaktivitet ifm. brug af køretøjer, skibe, fly med mere, som jo dengang var første gang i et FPS spil at det blev muligt. Ydermere fangede det mig også størrelsen af maps, antallet af online spillere, musikken, ja mange ting gjorde det bare til et fedt FPS synes jeg. Derefter Battelefield 2, som jo nok klart blev den jeg tilbragte mest tid med, mener det blev til et par tusinde timer over en kortere årrække, jobbede nathold og ingen kæreste heller der, så hver morgen efter job, samt hver friweekend når man ikke arbejde over haha, det var sgu lidt vildt 🙂
Har alle games i serien, men ikke alle jeg brød mig lige meget om. Det sidste jeg har spillet er Battlefield 2042, jeg har så ikke tiden som tidligere, så kun blevet til nogle hundrede timer mellem 2022/2023. Jeg synes dog også i dag, det er blevet lidt for "sim" agtigt hvis jeg kan/må kalde det sådan (i nogle af verserionerne) - altså tidligere FPS var i mine øjne baseret på færre taster og mere lagt op til basics skills kombineret med sin strategi, i dag har man jo i visse af BF serien et hav af taster og muligheder, der næsten gør det til et flight simulator game (ved godt jeg overdriver) - men anyway, stadigt en fed serie for mit vedkommende 🙂
Også de glitches der måtte være, altså way back 1942 hvor folk kravlede ud på vingerne af det bombefly man fløj rundt i, eller man kunne kaste sine jeeps af H til ud i horisonten ved brug af sprængstof osv., kæft hvor har det bibrangt oceaner af sjove situationer, og minder igen en om hvor opfindsomme vi mennesker er, er sgu for sjovt at se hvad folk finder ud af bag hver deres skærm ude i verden, damn haha 🙂