StarCraft 3 - eller StarCraft FPS?

Dette emne har 4 svar fra 4 deltagere, og blev senest opdateret for 1t 11m siden af Nickell.

Af Cancerman · 05.09.2026 11:47

Er vi så heldige, så vi gamle aber skal forkæles med et nyt StarCraft?

BlizzCon løber af stablen 12.-13. september, og der er ved at være rigeligt med røg til, at der må være en ild et sted.

Koreanske Chosun skriver, at Nexon er tæt på en aftale om at lave et nyt StarCraft-spil.
Samtidig er den officielle StarCraft-side begyndt at glitche på den der meget bevidste måde, hvor billeder flimrer og teksten blinker – det plejer sjældent at være serveren, der har det skidt.

Se selv her: https://starcraft.blizzard.com/en-us/ det kan kræve et par reloads at få den til det.

Og så er der lige et uforklaret hul på en times tid i BlizzCons program på dag ét. Kan være hvad som helst, selvfølgelig. Men internettet har allerede besluttet sig - og det er næppe fordi der er afsat tid til tissepause og hente kaffe - selco

Serien har ligget stille siden Remastered i 2017, og sidste rigtige spil var StarCraft 2 – i 2010.

Det kedelige forbehold: alt peger på en shooter frem for et StarCraft 3. Blizzard har jo prøvet at lave en StarCraft-shooter før. To gange. Tredje gang er som bekendt lykkens gang.

Vi ved besked den 12. september kl. 19:30 dansk tid. Hvad håber I på?

05/09/2026 kl. 12:24

Blizzard er desværre ikke en den samme virksomhed som den var engang. Jeg forholder mig ekstremt skeptisk.

05/09/2026 kl. 12:24#1

Blizzard er desværre ikke en den samme virksomhed som den var engang. Jeg forholder mig ekstremt skeptisk.

05/09/2026 kl. 13:11

Kan nu forestille mig mange former for FPS-udgaver af StarCraft som kunne være meget fede.

F.eks. et coop spil hvor man spiller en gruppe Terrans (marines, ghosts, firebats, medics osv) der laver missioner i zerg-inficerede områder. Lidt som Space Hulk eller Deep Rock Galactic.

Eller et Planetside MMOFPS hvor man udkæmper krige i større skala.

05/09/2026 kl. 13:11#2

Kan nu forestille mig mange former for FPS-udgaver af StarCraft som kunne være meget fede.

F.eks. et coop spil hvor man spiller en gruppe Terrans (marines, ghosts, firebats, medics osv) der laver missioner i zerg-inficerede områder. Lidt som Space Hulk eller Deep Rock Galactic.

Eller et Planetside MMOFPS hvor man udkæmper krige i større skala.

05/09/2026 kl. 16:03

#2 Absolut - hvis de kan gøre det ordenligt 🙂

05/09/2026 kl. 16:03#3

#2 Absolut - hvis de kan gøre det ordenligt 🙂

05/09/2026 kl. 16:55

Mere StarCraft, tak. Det er det bedste af deres spiluniverser.

Dog er det lidt Warhammer 40K-ripoff, så hvis man lukker øjnene, så burde man have fået sit StarCraft-kick med Space Marine II, Darktide og Necromunda fra de senere år.

05/09/2026 kl. 16:55#4

Mere StarCraft, tak. Det er det bedste af deres spiluniverser.

Dog er det lidt Warhammer 40K-ripoff, så hvis man lukker øjnene, så burde man have fået sit StarCraft-kick med Space Marine II, Darktide og Necromunda fra de senere år.

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.