Som 1 siger, og husk lige at tage bøffen ud lidt tid før, så den bliver tempereret og så en god varm pande, den skal lige nå at have lidt farve, og så kan du altid være fancy sætte temperaturen lidt ned og bade den i smør og lidt krydderier alt efter hvad du går efter.
Min normale er mere i retning af .. DAMN er klokken blevet så mange og familien skal fodres, så hive bøffen direkte ud af køleskaben lidt salt på inden, og så af og hvile lidt efter, og så foregår yderligere salt og peber på min tallerken.
Hvis du ellers kan lide kød og det ikke skal være alt for bøvlet, men alligevel blive godt hver gang, så kan et slow cooker eller en Sous vide det hele. Jeg er ikke altid en ørn til lige at ramme en steg i ovnen 100% så den bliver færdig når alle øvrige ting er færdig, så for mig er sous vide genialt.. så kan jeg få præcis den kerne temperatur jeg vil have og om jeg så rammer ½ time forbi med de øvrige ting, så er den stadig perfekt. Det gør også de lidt billigere udskæringer gode.
Herhjemme laver vi rigtig meget kylling, da konen ikke spiser bøffer/rødt kød, så det er kun mig og børnene. Men skal det være nemt kan en air fryer altså også noget, min herhjemme æder en hel kylling, det bliver max godt med sprød skind og lækker kylling, nærmest hver gang med minimal ekstra bøvl, plejer dog lige at hælde lidt kogende vand over kyllingen inden, tørrer den, smører med smør, og vender en enkelt gang undervejs.. Men max godt, og minimal effort.. og så kan jeg godt lide med kartofler skåret i små tern i den anden af de 2 kamre, super nemt og lækkert.
Jeg ved godt at det lige gik lidt udover dit bøf spørgsmål, men formoder at du ikke spiser bøf hver dag.