Stor ølfan, dog ikke de belgiske, de giver mig syremave og kvalme. Favorit er IPA'er og stout's. Men er også fan af praktisk talt alle andre øltyper, også lambik.
For tiden er jeg på Natholdets julekalender. Jeg er godt tilfreds med udbuddet indtil videre. Lakrids-stouten var nok den mest interessante indtil videre, men som Breinholdt sagde i dagens afsnit, så fladede den for hurtigt ud i eftersmagen. Det er jeg helt enig i.
Bryggede selv øl af nogle omgange for nogle år siden. Med blandet succes. Fik lavet nogle gode øl og også noget rigtig rævepis. Problemet med hjemmebryg er at man står med 25 liter af det når man er færdig. Så drikker man noget af det, nyder det, og efter en 10 stykker af dem, så er man træt af den og gider ikke have dem mere. Det er best-case scenariet. Så kan man selvfølgelig give en masse væk. Og når det mislykkedes, ja, så er det bare noget møg og direkte ud i vasken...
Jeg har også prøvet at lave noget der sprang mine flasker. Kom hjem fra arbejde en dag og så lugtede det bare megameje af øl i min lejlighed. Soveværelsegulvet var badet i øl... Ikke fedt! Heldigvis havde det ikke trukket ned i træet endnu, så det kunne tørres op. Derefter opbevarede jeg altid hjemmebryg i lukkede bedrollers.