Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke kĂžber til fuld pris

InstruktĂžren af Days Gone, John Garvin, sender en stikpille afsted mod de mange, som gerne vil se en efterfĂžlger til etteren, men angiveligt kommer det ikke til at ske, da spillet ikke solgt tilstrĂŠkkeligt ved lanceringen.

Spillet fik en blandet modtagelse efter udgivelse, hvor flere fejl skulle have vÊret et af de stÞrste kritikpunkter foruden en kedelig historie. Sony Bend er selvsagt en fÞrstepartsudvikler for Sony, men da de prÊsenterede en efterfÞlger til spillet for udgiveren, sÄ fik de nej fra Sony, som hellere vil fokusere pÄ sikre salgssucceser.

Det fik sÄ hr. Garvin til at gÄ i en podcast med David Jaffe, hvor han kom med fÞlgende citat:

“I do have an opinion on something that your audience may find of interest, and it might piss some of them off. If you love a game, buy it at fucking full price. I can’t tell you how many times I’ve seen gamers say ‘yeah, I got that on sale, I got it through PS Plus, whatever’.

– John Garvin, spilinstruktĂžr pĂ„ Days Gone

I podcasten kommer han ogsÄ ind pÄ, hvordan piratkopiering tidligere har Þdelagt det for spilstudiets udgivelser, heriblandt en Syphon Filter-titel som kunne downloades umiddelbart efter udgivelsen.

Problematikken er interessant, for hvis brugerne ikke stÞtter op om et spil ved dets udgivelse, sÄ bliver det muligvis kun ved den ene titel. Omvendt bÞr studierne og udgiverne bÄde kvalitetssikre deres spil, ligesom risikovilligheden gerne mÄ blive stÞrre hos de store selskaber.

Forside Fora Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke kĂžber til fuld pris

Currently, there are 0 users and 0 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nickell
    Moderator
    • E-peen: 2,076

    InstruktĂžren af Days Gone, John Garvin, sender en stikpille afsted mod de mange, som gerne vil se en efterfĂžlger til etteren, men angiveligt kommer de
    [LĂŠs hele nyheden her: Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke kĂžber til fuld pris]

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Molkar
    Rusher
    • E-peen: 116

    Han kunne jo lÊre at lave sine spil fÊrdige til launch, sÄ de ikke ender pÄ tilbud inden de er patchet fÊrdig

    #2
    Aben
    Rusher
    • E-peen: 38

    Det virker lidt narcissistisk at bebrejde spillere for at gĂžre en god handel i stedet for at acceptere, at man har lavet et produkt, som ikke har levet op til forventningerne.

    Hvis Days Gone var bedre, ville det hÞjst sandsynligt have fÄet en efterfÞlger.

    #3
    SvenBent
    Rusher
    • E-peen: 318

    han virker som om han ikek helt vil indroemme er nar man laver et spil som sucker ved udgivelse og folk venter paa patches saa nar prisne at falde imens.

    Jeg er dog enig i hans paastand om pirateri.

    #4
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,433

    Hvis spillet havde fÄet lige sÄ meget ros ved launch som det har fÄet sidenhen, sÄ ville langt flere have kÞbt det!

    Hvis jeg er usikker pÄ om et spil er fuld pris vÊrd, venter jeg konsekvent pÄ prisen falder.

    Syntes det er forkert at give kunderne skylden?

    #5
    SturmWolfDK
    Rusher
    • E-peen: 562

    Han lyder umiddelbart som en nar som fortjener et reply ala “You had ONE job, dickhead”.

    #6
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,695

    Lyder mÊrkeligt. Spil som Apex, warzone. Tjener millioner. Og de er gratis. Er lidt som film. Hvis de er gode nok skal folk nok betale, pÄ den en eller anden mÄde.

    #7
    Nass
    Rusher
    • E-peen: 545

    Det lyder da som lidt ‘denial’. Hvis spillet er godt skal det nok blive populĂŠrt..

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...