InstruktĂžren af Days Gone, John Garvin, sender en stikpille afsted mod de mange, som gerne vil se en efterfĂžlger til etteren, men angiveligt kommer det ikke til at ske, da spillet ikke solgt tilstrĂŠkkeligt ved lanceringen.
Spillet fik en blandet modtagelse efter udgivelse, hvor flere fejl skulle have vÊret et af de stÞrste kritikpunkter foruden en kedelig historie. Sony Bend er selvsagt en fÞrstepartsudvikler for Sony, men da de prÊsenterede en efterfÞlger til spillet for udgiveren, sÄ fik de nej fra Sony, som hellere vil fokusere pÄ sikre salgssucceser.
Det fik sÄ hr. Garvin til at gÄ i en podcast med David Jaffe, hvor han kom med fÞlgende citat:
âI do have an opinion on something that your audience may find of interest, and it might piss some of them off. If you love a game, buy it at fucking full price. I canât tell you how many times Iâve seen gamers say âyeah, I got that on sale, I got it through PS Plus, whateverâ.
– John Garvin, spilinstruktĂžr pĂ„ Days Gone
I podcasten kommer han ogsÄ ind pÄ, hvordan piratkopiering tidligere har Þdelagt det for spilstudiets udgivelser, heriblandt en Syphon Filter-titel som kunne downloades umiddelbart efter udgivelsen.
Problematikken er interessant, for hvis brugerne ikke stÞtter op om et spil ved dets udgivelse, sÄ bliver det muligvis kun ved den ene titel. Omvendt bÞr studierne og udgiverne bÄde kvalitetssikre deres spil, ligesom risikovilligheden gerne mÄ blive stÞrre hos de store selskaber.
Forside › Fora › Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke kĂžber til fuld pris
InstruktĂžren af Days Gone, John Garvin, sender en stikpille afsted mod de mange, som gerne vil se en efterfĂžlger til etteren, men angiveligt kommer de
[LĂŠs hele nyheden her: Spiludvikler: Klag ikke, hvis du ikke kĂžber til fuld pris]