Forside › Fora › Udvalgte spil › Diablo 2 (Resurrected) › Diablo II Resurrected på torsdag :D › Svar til: Diablo II Resurrected på torsdag :D
- 238 Indlæg
Jeg nåede at spille betaen en smule på PS4 og umiddelbart kunne jeg godt fornemme at det ikke afvikles lige så smooth med en controller, som med mus / tastatur. Det kan IMO ikke helt sammenlignes med D3 (som blev udviklet med konsol/controller in mente) eftersom D2R nu engang er udviklet til mus/tastatur, hvorefter udviklerne ifm. D2R har måtte lave ændringer ift. at få det til at kunne afvikles “best muligt” med en controller.
I praksis betyder det at controlleren skal forsøge at imitere mus/tastatur, hvortil denne styring er blevet modificeret for at kunne lykkedes. Det betyder bl. a. at hvor man på PC klikker der hvor man vil gå hen, så bevæger man sig ved at styre i den pågældende retning med analogpinden på konsol. Dette gør så at man nu fx vil kunne løbe kontinuerligt ind i en væg, hvilket i D2 ikke var muligt da man ikke kunne klikke sig ind i væggen. Denne controller konvertering kan godt mærkes, hvortil D3 – efter min mening – klart spiller bedre med en controller end D2R (ift. movement), dog spiller D2R “godt nok” til at det er en udmærket oplevelse.
Det jeg er mest spændt på at opleve, er når det kommer til ting som teleport, samt diverse casterspells (fx meteor, blizzard, m.m.). Med en mus / curser kan man smide disse lige nøjagtig oven i de mobs (eller for den sags skyld der hvor de er på vej hen) som man ønsker. Med en controller er det ikke muligt at smide disse spells der hvor man konkret ønsker dem, hvorved disse udelukkende er retningsbestemte og bliver afgjort af der hvor man sigter hen med den anden analogpind. Jeg forestiller mig at der ved konsollerne er en eller anden form for “auto aim”, så disse fx bliver smidt oven i champions / elites / osv., dog er jeg ikke sikker. Der skal nok være nogle beregninger som afgøre hvor spilleren formentlig ville ønske at smide disse. Ift. teleport / leap (sikkert også flere?) kan det muligvis være en udfordring at lave præcis jumps, da afstanden jo ikke styres manuelt.
http://konsolting.blogspot.com/