Forside Fora Penge og økonomi Aktier – tips og indsigt Svar til: Aktier – tips og indsigt

TormDK
Rusher
  • 443 Indlæg

#79 Yup, det er præcist derfor jeg gjorde det i Maj. $GME er en Black Swan event. Den her situation kommer aldrig igen.

Grunden til den ikke kommer igen er fordi at når/hvis MOASS først går i gang, så har den potentialet til at rive hele markedet med sig, og allerede nu kan vi se skiftende toner fra den amerikanske regering i forhold til compliance og ændring af regler osv. Dem i toppen ved godt der er blevet skidt big-time i nælderne.

Tesla steg hvor meget under deres lille short squeeze hvor de lavede aktie split? Og dengang var SI kun omkring 20% hvis jeg husker rigtigt.

GME’s SI er officielt rapporteret ret lavt fordi Citadel og Virtu bruger forskellige taktikker til at gemme deres short positioner, men i praksis så ejer aberne nok omkring 130-160 millioner aktier (GameStop har kun issue’et ca. 78 millioner aktier, og kun ca. 27 millioner af de aktier er i “The float” som det hedder, dvs. burde kunne købes og sælges frit) som ikke burde eksistere fordi de er syntetiske aktier som Short Sellers har skabt. Dvs SI er nok imellem 500-1000% lige nu. Det kommer til at blive vildt når det først går løs, for short sellers kommer til at skulle lukke deres short positioner ved at købe aktierne tilbage på det åbne marked, til den pris aberne sætter. Der har været lavet forskellige DD’s på hvordan det kunne se ud, men summa summarum er; 1 million dollar / share er ikke et meme. Uanset hvor sindsygt det i sig selv er at tænke på.

Så jeg ville hellere undvære lidt nu og her potentielt, end at kikke tilbage på den her tid om 30 år og tænke “Hvorfor fuck gjorde du det ikke!?”