- Dette emne har 53 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 2 Ă„r siden af wOOOOt.
-
Oprettet afEmne
-
27/04/2022 kl. 17:25 #0
wOOOOt
Rusher- E-peen: 273
Hvis nogen overvejer VR (skrevet her i april-snart maj 2022) sÄ vent!
VR markedet pt. hÊnger i venteposition, fordi der er mange nye VR headsets pÄ vej fra mange forskllige leverandÞrer.
VR fra 2015 startede op med HTC og Oculus, som sĂ„ blev kĂžbt af FB der nu er Meta…
I 2018-20 kom PSVR, Valve, Pimax og Samsung ind i kampen, som de mest seriĂžse.
Og det er dem der pt. er pÄ markedet frem til nu.Men der er nyt pÄ vej fra nÊrmest alle fronter:
Valve brygger pĂ„ et nyt headset, de har leaket “at de arbejder pĂ„ noget”
Amazon er pÄ vej med VR
Pimax har afslĂžret det vildeste headset, som de forventer slut 2022.
Meta er pĂ„ vej med “Cambria” – som bliver en seriĂžs opgradering i forhold til Quest2 – og den kommer nok som en af de fĂžrste.
Der er en kinesisk parallel til Quest2, som laver noget nyt, som kommer i EU som noget af det fĂžrste. Husker ikke lige naavnet.
Google rygtes at vĂŠre i gang med noget.
Apple er ogsÄ i gang med VR.
PSVR2 kommer ogsÄ med en stor opgradering i forhold til gamle PSVR.
+ flere.Og det nye er at next-gen VR, der gĂ„r vi vĂŠk fra de gamle fresnel linser, dem med ringene, som bare sĂŠtter begrĂŠsning for billed kvaliteten og stĂžrrelsen af det tydelige sweet spot – og nu bliver de nye linser flatscreen med langt hĂžjere oplĂžsning og billedkvalitet som at se pĂ„ en alm. pc skĂŠrm. – Den fĂžrste seriĂžse er pĂ„ markedet Varjo-Areo som er en crazy lĂžsning, men ogsĂ„ helt oppe i en syg 2000$ pris. Det headset kĂžrer nu med en oplĂžsning nĂŠr Ăžjets naturlige, eye-tracking og foeveated rendering, som gĂžr at oplĂžsningen er skarpest der hvor man kigger hen = sparer GPU kraft.
SĂ„ vent med VR, for der er masser af nye headsets pĂ„ vej, og de dropper nok fra slut-2022 af og ind i 2023 – med det man kan kalde next gen, i forhold til det VR vi har nu.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
27/04/2022 kl. 18:32 #1
Noize
Rusher- E-peen: 177
Ăjet har ikke en naturlig oplĂžsning, det har nemlig slet ikke nogen oplĂžsning đ
god godt prÞve F1 i VR men ved at jeg ikke kommer til at bruge det nok hvis jeg investerer engang sidst pÄ Äret sÄ mÄ nok fortsat nyde F1 spil pÄ mit OLED tv
27/04/2022 kl. 19:17 #2wOOOOt
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 273
Nej, Ăžjet har ingen oplĂžsning. Men skĂŠrm oplĂžsning kan nĂŠrme sig Ăžjets naturlige niveau.
SĂ„ bare mig der skrev det dĂ„rligt.How Varjo Delivers Human-Eye Resolution VR/XR with Bionic Displayâą
27/04/2022 kl. 19:28 #3Bams
Rusher- E-peen: 358
Det var faktisk mega fedt, du lige skrev det indlĂŠg. For jeg overvejer om jeg skal investere i noget. Tak!
27/04/2022 kl. 19:50 #4wOOOOt
#3 velbekomme
Har selv vĂŠret glad for VRsiden 2015, og vil jo gerne hjĂŠlpe nye til VR.
Men det handler ogsÄ om at finde det rigtige, og vÊre klar over hvad man roder sig ud i.FÞlg den youtuber der hedder https://www.youtube.com/c/ThrillSeekerVR
Han leverer gode updates, og er ikke biased til nogen brands.
Der er en del VR youtubers, som er i lommen pÄ Meta, sÄ de poster Quest2 hele tiden.Vil man have virkelig nÞrdede insights i VR, sÄ er det https://www.youtube.com/c/SadlyItsBradley
Men han poster kun om fremtidens kommende ting, og ja, han gÄr i dybden med de nÞrdede detaljer.Ellers sÄ bare fÞlg https://uploadvr.com/ og https://www.roadtovr.com/
sÄ er man godt med.Jeg venter selv spÊndt pÄ de nye headsets som kommer.
Hepper pÄ Valve, men det er nok Meta der rykker fÞrst. Amazon, Google og Apple har jer ingen fornemmelser om.
Men fremtidens VR for mig er flatpanel linser, og helst 130 FOV, med eye tracking og wireless.. Men komfort og god tracking er stadig king.27/04/2022 kl. 21:13 #5Noize
Rusher- E-peen: 177
#2 vi ved nok alle hvad de mener, man kan ikke se pixels’ene men det er stadig marketing og galde som ikke har noget med virkeligheden at gĂžre det Varjo skriver. SpĂžrg en ĂžjenlĂŠge
Ăjet opfanger lys gennem retina og ind igennem Ăžjet hvor det derefter behandles at din hjerne. du har ingen refresh rate eller oplĂžsning og derfor ikke noget “naturligt oplĂžsnings niveau”. Det der er marketings afdelingen der er igang.
Ja det er da meget bedre men jeg ville da vĂŠre sĂŠrdeles trĂŠt af at se som eksemplerne af cockpittet og bil hjulet ud af mine Ăžjne til dagligt đ27/04/2022 kl. 21:37 #6Fedder
Rusher- E-peen: 75
Tak for update af VR.
Har hĂžrt flere gange igennem Ă„rene at nu bliver det mainstream uden det skete. Kunne vĂŠre fedt hvis det endelig skete
27/04/2022 kl. 21:42 #7Johbe
Rusher- E-peen: 131
KĂŠmper med knĂŠgten herhjemme, da han plager om VR.
Mener, stadig, at spilbranchen ikke tager det seriĂžst nok, til at jeg vil investere i det.
MĂ„ske 2023 bliver Ă„ret?
28/04/2022 kl. 22:31 #8wOOOOt
Hvad skal VR kunne for at vĂŠre seriĂžst eller mainstream for jer?
Mainstream gaming har 15-25 Ă„rs forspring i forhold til VR.
Jeg tror, i forhold til VR’s udvikling fra 2015-22, der er VR nĂ„et meget langt, i forhold til sin unge alder.
Men er da enig I at vi savner flere dedikerede VR AAA-titler. Men jeg tror ogsÄ der er flere end de fleste er klar over.29/04/2022 kl. 10:52 #9Anonym
- E-peen: 125
Tak for update #0. Jeg holder lÞbende en lille smule Þje da jeg gerne vil med pÄ vognen, men samtidig frygter jeg at kÞbe noget ind som sÄ kommer til at ligge og samle stÞv efter et par mÄneder sÄÄÄ jeg er stadig ikke 100% sikker pÄ jeg er klar. Vil med det sagt gerne undgÄ at skulle connecte en VR spil konto til f.eks. Facebook sÄ med mindre der kommer et eller andet helt fantastisk fra Oculus vil jeg foretrÊkke andre brands.
29/04/2022 kl. 12:46 #10re4per
Rusher- E-peen: 103
Ser spÊndende ud med de nye updates. Fedt der stadig er fokus pÄ at forbedre VR, det mÄ jo betyde at der er fremtid i VR.
Jeg har et Rift CV1 som bare samler stĂžv. Det var da sjovt i starten, specielt med Elite Dangerous, som jeg spillede en del fĂžr i tiden.
Men mine problemer med VR (i hvert fald med det headset jeg har, har faktisk ikke prĂžvet andre end det) og grunden til at jeg ikke bruger det :
Billede kvaliteten er for dÄrlig.
Det skal sidde ultra perfekt ellers bliver tingene slĂžret
Det er bĂžvlet med briller.
Man kan ikke se tastaturet nĂ„r man har det pĂ„ đ
Det krĂŠver et monster grafikkort, og selv om man har et monster grafikkort, performer det stadig ikke optimalt.
Kablet er i vejen hele tiden.
Jeg ved ikke hvad jeg skal spille i VR
Jeg gider ikke at stĂ„ op og game đDer er sikkert en nogen af disse ting som er lĂžst med nye headset, men der gĂ„r nok nogle Ă„r fĂžr jeg hopper pĂ„ vognen igen.
29/04/2022 kl. 12:51 #11VampiricEye
Rusher- E-peen: 3,893
Jeg endte med aldrig at fÄ kÞbt Quest 2, sÄ nu venter jeg nok bare pÄ nÊste generation. Tak for update.:)
Nintendo Influencer
PĂ„ dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg
PĂ„ engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
29/04/2022 kl. 22:57 #12wOOOOt
#9 – Der er rigtig mange som hader FB/Meta. Jeg vil klart ogsĂ„ foretrĂŠkke VR uden META.
Men hvis de leverer det bedste headset som det nÊste, her i 2022, sÄÄÄ vinder fristelsen over min aversion mod Meta.#10
Billede kvaliteten er for dĂ„rlig. – Er blevet langt bedre i nyere modeller.Det skal sidde ultra perfekt ellers bliver tingene slĂžret – er ogsĂ„ blevet en del bedre, alt efter model.
Det er bĂžvlet med briller. – Der kan jeg ikke svare, men alle VR sĂŠt siger man kan bruge briller??
Man kan ikke se tastaturet nĂ„r man har det pĂ„ – de fleste VR titler er 100% controller styret.
Det krĂŠver et monster grafikkort, og selv om man har et monster grafikkort, performer det stadig ikke optimalt. – Jeg startede med 1080ti da jeg havde HTC Vive. Du kan kĂžre meget VR med en medium maskine idag. Og Quest2 kan kĂžre uden PC. SĂ„ super nybegynder VR
Kablet er i vejen hele tiden. – nogen VR har Wireless, eks Quest2
Jeg ved ikke hvad jeg skal spille i VR. – Her er flere trĂ„de med forslag til titler. Og pĂ„ Steam kan man jo sortere pĂ„ spllernes vurderinger. Plejer at vĂŠre en god indikator.
Jeg gider ikke at stĂ„ op og game – SĂ„ sĂŠt dig ned đ – VR kan justeres sĂ„ selvom du sidder, sĂ„ har du stĂ„ende hĂžjde ingame. – Og en smart lĂžsning er en taburet med hjul, sĂ„ du kan sidde og dreje rundt.
#11 – Det var sĂ„ lidt.
Hvis man har rÞven fuld af penge, sÄ invester i en Varjo Areo og en top PC.
Quest2 er pt nok det bedste kĂžb. Metas Nye kommende Cambria, er ikke en Q3. Det bliver en dyrere model. Hvilket er sĂžd musik i mine Ăžrer. For jeg vil sgu ha en ordentlig upgrade.
Den ultimative dark horse er dog Valve… De har ikke skuffet med Valve Index. SĂ„ jeg er ret sikker pĂ„ at NĂ R de kommer med noget, sĂ„ bliver det vĂŠrd at kĂžbe igen. Men med dem, der ved man bare ikke hvornĂ„r…30/04/2022 kl. 01:28 #13VampiricEye
Rusher- E-peen: 3,893
#12 Min laptop er 5 Ă„r gammel, og jeg har ikke rĂžven fuld af penge. SĂ„ et headset, der kan klare sig uden en PC, vil vĂŠre at foretrĂŠkke.:)
Nintendo Influencer
PĂ„ dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg
PĂ„ engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
01/05/2022 kl. 15:10 #14wOOOOt
Lidt leaks-rumors, i forbindelse med denne trÄd. (sÄ tag det med et gran salt)
– citater fra Bradleys nyeste video. (der er sikkert mere, men jeg skipper gennem alt om ure og AR)Meta-Quest 3 forventes ogsĂ„ i 2023 (sĂ„ trĂŠnger man til VR, sĂ„ er Quest2 altsĂ„ gangbar en god tid endnu)
Meta-Cambria bliver primĂŠrt lavet til multitasking/work, som erstatning for en laptop.
Apples VR forventes i 2023 – og forventes ogsĂ„ at blive med fokus pĂ„ workHvilket ikke er det jeg har lyst til at hĂžre, da jeg vil have uber-gamer-VR.
Men bare fordi det er lavet til work – sĂ„ er det jo standalone delen. SĂ„ er den visuelle del vel stadig lige sĂ„ god, nĂ„r man er hooket op til en PC – wireless forhĂ„bentligt.02/05/2022 kl. 22:47 #15Festival_H
Rusher- E-peen: 933
Jeg ser mest frem til touch controllers med deres egen tracking. SÄdan en controller skal ikke meget om pÄ siden for at miste tracking og jeg orker ikke at bÞvle med Base Stations.
02/05/2022 kl. 23:14 #16trace
Rusher- E-peen: 141
Jeg overvejer at kĂžbe et sĂŠt til firmaet – kunne godt tĂŠnke mig at prĂžve noget arkitektur af pĂ„ den mĂ„de.. tĂŠnker dog der er lidt tid til at jeg tager et par headsets med ud til mine kunder sĂ„ de kan opleve deres hus irl. Men det kommer ??
03/05/2022 kl. 10:40 #17knekker
Rusher- E-peen: 1,073
#16 Havde en bekendt som tilbĂžd mulighed for at kunden kan gĂ„ i deres eget hus via VR. Min fornemmelse er at folk ikke gider betale for den ekstra ydelse. Husk pĂ„ at du skal importere alt geometry fra Revit/Autocad ind i f.eks. Unreal Engine og sĂ„ eller hĂ„be pĂ„ at du ikke skal bygge shaderne’s med texture op.
Det kommer til at koste dit firma tid og penge, som de sikkert hellere ville have du brugte pÄ at lave noget normalt artikekt arbejde som i faktisk kan fÄ penge for.Jeg synes selv VR er oplagt for effektivt at sÊlge en ide til en kunde sÄ de ogsÄ forstÄr rumfornemmelsen pÄ de dimentioner der vises pÄ en simpel 2d tegning, sÄ mit rÄd til jer er at hvis i skal tilbyde denne lÞsning, sÄ skal i have fundet en nem og effektiv lÞsning pÄ at konvertere det over i UE5, specielt nÄr der laves smÄ rettelser pÄ huset.
Hvad var navnet pÄ dit arkitekt firma igen?
04/05/2022 kl. 21:42 #18trace
Rusher- E-peen: 141
#17 til bl.a. sketchup findes enscape som er ret plug n okay đ
Jeg bruger det til visuals nÄr jeg ikke gider bruge det ekstra tid som vray krÊver. Laver nogengange 360 renders ogsÄ, som jeg sÄ lÊgger pÄ min web. Det er godt til badevÊrelser, kÞkkener ⊠smÄ rum.31/05/2022 kl. 19:17 #19Bams
Rusher- E-peen: 358
Jeg synes ikke jeg kan finde nyt om de kandidater der nÊvnes i #0. Er 2023/2024 mÄske mere relalistisk? Ift. Nextgen VR Headsets?
01/06/2022 kl. 14:25 #20Festival_H
#19 Only time will tell. Der er INGEN der ved noget endnu. Alle gĂŠtter bare. Vent til de officielle udmeldinger.
01/06/2022 kl. 16:38 #21wOOOOt
ARRRGH – Hvor?? ffs – havde skrevet et lĂŠngere svar til #19 og gravet lidt rundt pĂ„ nettet.
Men min post er vÊk, eller fik jeg lukket ned fÞr jeg sendte?NÄ, men sÄ bliver det kort. Og ja, flere gÊtter pÄ 2023 datoer for det meste.
ALt er stadig rygter og gĂŠtterier.Meste info kan i finde mere om herinde https://www.roadtovr.com/
Amazon – brygger pĂ„ noget, men nok den vi hĂžrer mindst om.
Pimax – KĂŠmpe nyt I DAG!!! – de har annonceret et VR sĂŠt til efterĂ„r – og sĂ„ har de en 12K super VR pĂ„ vej nĂŠste Ă„r.
Apple – forlyder det bliver en Business model til 3000 $$ nĂŠste Ă„r.
Meta – har annonceret de kommer med 4 nye headsets over de nĂŠste 2 Ă„r var det vist.
Det nĂŠste er Cambria til 800 $$ siger rygterne, og burde vĂŠre slut 22, start 23 det kommer.Valve – intet officielt, men div data mining siger deres “Deckard” bliver en standalone VR model, der ogsĂ„ kan PC.
Sony PSVR2 – Rygter siger 2023. Men der er nyt om 20 titler klar, sĂ„ nogen hĂ„ber jul 22.
+ det lĂžse.. Neo Pico 3 er vist lige kommet til Vesten, som en Quest2 klon/konkurrent.
SÄ jeg hÄber snart pÄ ny VR, men venter pÄ noget godt, og har nok ogsÄ forberedt mig mentalt pÄ at det fÞrst bliver 2023.
17/06/2022 kl. 10:57 #22wOOOOt
Der er en lille chance, for at Valve annoncerer deres nĂŠste VR den 18-25 juli.
Det er rene spekulationer fra bla. Sadlyitsbradly, men det understÞttes nu af at Valve lige har sÞgt et nyt patent pÄ noget der ligner et nyt headset.
Det er den ene ting. Den anden er at nÄr Valve opdaterer steam, sÄ implementere de nye ting i koden, til fremtidige projekter.
Og der er nu noget VR-Deckard klargÞring, som minder utroligt meget om deres Steam Deck. Og hvis de fÞlger mÞnsteret fra Stram Deck releasen, sÄ passer det med at de nye koder de har lavet, der gik der ca. en mÄned fÞr Steam Deck blev annonceret. Og det matcher ret godt med den kommende VR festival..
– SĂ„ det dufter lidt som om der er noget info pĂ„ vej. – men total gĂŠtteri. Med Valve sĂ„ er intet sikkert fĂžr de annoncerer det.Og som I kan se, sĂ„ berĂžrer jeg kun infoen pĂ„ overfladen, da jeg fatter hat af patenter og koder haha.
Denne post er bare for at dele infoen, hvis andre som mig sidder og hÄber pÄ ny VR fra Valve.
– Det er dog ret sikkert at det bliver en dyr version som sidst, men som er standalone og har mix af VR og AR. Det lader til at det er det nye sort i VR pĂ„ mange kommende modeller – et mix, med AR seethrough, gennem dit VR headset.En ny Valve vil for mig normalt betyde hurtig forudbstilling. Det er et must have.
Men Pimax annoncerede deres Crystal som kommer i Q3 – og hvis den holder hvad den lover, sĂ„ er den nĂŠsten mere spĂŠndende, selvom den nok koster det dobbelte.
Jeg stoler ikke pÄ Pimax, sÄ et kÞb af deres afhÊnger af reviews der siger god for varen.
men hvis Crystal modellen holder hvad den lover, sĂ„ bliver det et insane headset. 140 FOV, klare linser, 160 refresh, og en pixel density der matcher Vareo Areo, der pt. er markedets bedste VR. + de lover wireless, men det sĂ„ ikke ud som om den er fĂždt med wireless. – vi mĂ„ se – det er spĂŠndende VR tider!Og tjek Luke Ross Mods pĂ„ Patreon.. Han er i gang med VR mod for Dark Souls, hvis nogen er fans af dette spil.
Der udkommer ikke de vilde VR native titler endnu. Men der er virkelig mange gamle spil som fÄr VR support fra flere dygtige modders, og de gÞr det sÄ godt, at nogle spil fÞles som de er lavet til VR, hvor du har fri 6dof vision, og fri hand-control som fÞles naturligt i VR. SÄ ogsÄ Left4Dead har fÄet en ny mod.25/08/2022 kl. 20:54 #23wOOOOt
Der begynder at dukke release info op pÄ nogen af de kommende next-gen VR.
Meta Quest Pro – Oktober 2022. – Det er den der har gĂ„et under navnet Cambria
PS5-VR – “early 2023” – sĂ„ mĂ„ske Q1.Resten af listen er stadig ukendt:
Amazon ?
Valve ?
Apple ?
Pimax – Stadig annonceret til Q4-2022.
Pico Neo ?Ved ikke om andre gÄr og venter pÄ noget fed high-end VR ligesom mig.
Jeg kÞber I hvert fald ikke noget fÞr jeg har set reviews af bÄde Meta og Pimax. Begge har interesse.
Men jeg hÄber mest pÄ Valve, men der er nul leaks/rygter fra dem.
Indtil videre er Pimax Crystal pÄ papiret en drÞmme lÞsning. Men jeg stoler ikke pÄ Pimax kvalitet, fÞr jeg ser flere seriÞst gode reviews.
Meta er jeg sikker pÄ er i orden pÄ kvaliteten. SpÞrgsmÄlet er om den bliver god til gaming.
Jeg trĂŠnger til wireless og stĂžrre FOV.2023 bliver i hvert fald et spĂŠndende Ă„r for VR.
25/08/2022 kl. 23:18 #24Festival_H
Jeg venter pÄ officielle release datoer.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 6 mÄneder siden af Festival_H.
26/08/2022 kl. 20:15 #25CrackMaND
Rusher- E-peen: 108
Jeg venter pÄ nÊste HL:Alyx oplevelse (hvad det sÄ end bliver)
23/09/2022 kl. 09:27 #26wOOOOt
Her er lidt blandet nyt. Jeg noterer hvad der er 100% og hvad der stadig er rygter.
100% verificeret
Pico Neo 4 er annonceret til release i EU 18 oktober.
Og det ligner en kraftigt opgraderet Quest2.. Kunne have heddet Quest3.
Fordel: flade linser – slut med fresnel helvede og glares. SĂ„ meget klarere syn.
Ulemper: Pico Neo er ejet af de samme som har TikTok, som suger lige sÄ meget info som Meta/FB.
Neutral: der er over 100 VR titler i deres shop til start, sÄ god start. Men alligevel begrÊnset i forhold til eks. Steam og Meta. https://uploadvr.com/pico-4-release-october-18-price/100% verificeret, men ??% om hvorvidt det lykkes:
Modders er i gang med, og har vist fungerende demoer af et Unreal-Engine-4 mod, der gĂžr at du ville kunne tage nĂŠsten alle spil der kĂžrer pĂ„ Unreal-4 motoren, og spille dem i VR, i VR kvalitet der rangerer fra ok-spilbar til at de fĂžles som lavet native til VR. – Hvis dette lykkes, sĂ„ Ă„bner det for 1000’er af spil titler til VR, hvor mange jo er elskede gode AAA titler.Playstation VR-2.. Er afslĂžret, fremvist, og anmeldt af mange youtubere, der har fĂ„et en demo.
Release er stadig ukendt, men rygter lyder pÄ tidlig 2023. Reviews er ret positive!!
StĂžrste minus lyder til at man ikke kan spille sine gamle PSVR spil, hvilket er surt nok for dem som har.100%
Half Life 2 mod er ude til VR, og gratis. Og fÄr HL2 til at fÞles som et rigtig VR spil ala alyx.
Spiller anmeldelser er super, det skulle vĂŠre Ă„rets bedste VR hit – sĂ„ prĂžv det – GRATIS! hvis man har HL2 ofc..later
w24/09/2022 kl. 00:31 #27CrackMaND
Rusher- E-peen: 108
#26 Takker af hjertet for denne opdatering. LĂžb nĂŠrmest ind og bootede computeren da jeg sĂ„ at HL2: VR Mode er ude. Det er f….. awesome. HL2 er mit all-time favorit spil, og selvom HL:Alyx klart er flottere og udviklet til VR, sĂ„ holder dette mod 112%.
Da Barney kastede crowbaren ud til mig var bare for fedt. Spillede nĂŠsten en hel time med locomotion uden “vr-syge”.
MĂ„ snart tilbage til City 17 igen đ
24/09/2022 kl. 00:43 #28Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,665
#26 Ihhh stop reminding me of HL2 VR – har simpelthen ikke tid til at game fĂžr i det nye Ă„r đ
01/11/2022 kl. 23:28 #29wOOOOt
Overskriften siger “vent til slut 2022” med ny VR.
Lige nu er der 3 store nyheder.
1. Pico Neo 4 er udkommet i EU, som en “konkurrent” til Quest2.
I mÄ selv rode pÄ nettet efter mere info, men der er mange positive nye ejere pÄ youtube.
Det positive er at den stort set er bedre i alt, end Q2.
Det negative er nok, at Pico’s egen spil shop har et ret begrĂŠnset udbud.
Der er mulighed for at spille VR fra sit Steam VR bibliotek, men man skal vist fifle med den lÞsning, og den er vist ikke optimal. SÄ ikke et VR jeg ville satse pÄ fÞr de forbedre noget software.2. Meta Quest PRO er udkommet.
Og den store Negative er 1500$ for et VR headset, som er lavet til erhverv, og rent faktisk har laver oplÞsning end Quest2. Det skal sÄ tilfÞjes at billedet stadig har andre fordele og er bedre. Men det virker lidt skuffende i mine Þrer.
Dog er der en del positive reviews, ogsĂ„ fra gamere. Men de fleste slutter med at sige “Quest Pro er god, men kan ikke anbefales til prisen”3.
Sidste nyhed pĂ„ VR (nĂ„r man som mig kigger efter nyt) – landede for en time siden.
Og Pimax Crystal er en af dem jeg holder Ăžje med.
De lover alt det rigtige, specs pÄ papiret er alt det rigtige.
8K pÄ 140 FOV der giver 35PPD, med pancakelenses, 160 Mhz refresh, trÄdlÞs wifi og optional WiGig mulighed.
+ eye tracking og meget mere. De rammer plet i alt det jeg Ăžnsker mig af nĂŠste Gen VR..
Men det lyder for godt til at vĂŠre sandt – og med Pimax, der har de bare en lang historik med problemer og dĂ„rlig kundeservice.
– Jeg hĂ„ber virkelig at Pimax Crystal lever op til lĂžfterne, sĂ„ kĂžber jeg ved release. Men jeg skal se seriĂžse Review’s fĂžrst! – Pimax er IKKE en preorder!Jeg venter og hĂ„ber stadig pĂ„ specielt Valve og HP.
Og Quest3 til nÊste Är lover ogsÄ ret godt. Og sÄ er der PS5VR til jer med konsoller. Den lover ogsÄ godt.02/11/2022 kl. 10:19 #30Nickell
Moderator- E-peen: 1,962
Tak for info.
Hvad med pÄ spilfronten?
Har der vĂŠret noget godt siden Alyx?
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...