Forside Fora Køb og salg S: Samsung Odyssey G9

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Bragse
    Rusher
    Offline

    Sælger denne skærm, da der er nogle fabrikationsfejl på hele produktlinjen som jeg ikke kan abstrahere fra. Det drejer sig om scanlines henover skærmen i nogle situationer.

    Skærmen er fra den 22. marts 2021, men hele indmaden og panelet er blevet skiftet et par gange indtil det gik op for Samsung og Føniks Computer, at man ikke kan reparere skærmen. Så alt, udover foden på skærmen, er fra sommeren 2022.

    Sælges for 4500,- og sendes ikke med posten. Jeg bor i Hornslet og den kan afhentes her.

Viser 5 svar - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Fedder
    Rusher
    • 72 Indlæg
    Offline

    Prøver lige at hjælpe Bragse med en lidt bedre salgstale 😀

    Har samme model bragse! som jeg har kørende i 240 Hz. Med et 3070TI. En super skærm som jeg minimum skal have i 3 år eller mere

    #2
    StiX
    Rusher
    • 237 Indlæg
    Offline

    Hvis der er en fejl på produktet er producenten så ikke forpligtet til at tage den tilbage og refundere købet?

    #3
    Bragse
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 33 Indlæg
    Offline

    Tak Fedder. Sælger bliver jeg nok aldrig 🙂

    #2 – Ifølge Samsung selv er det en begrænsning af teknologien og derfor ikke noget de dækker. Det opfører sig derfor indenfor specifikationerne af det panel som sidder i skærmen.

    Men som Fedder siger, så er det en lækker skærm som jeg egentlig har været godt tilfreds med. Problemet opleves ikke til spil og det er kun i nogle sjældne tilfælde problemet opstår. Det løses bare ved at flytte det vindue, der får skærmen til at lave sjove ting, et par pixels til siden.

    Udover det så er det en genial skærm til hjemmekontoret. Den kan vise 2 inputs på samme tid, så jeg har brugt den til at få vist skrivebordet på min egen PC på den halvdel af skærmen, mens den viser min arbejdscomputer på den anden halvdel. Det svarer til 2 27″ skærme ved siden af hinanden.

    #4
    Mr.Wizard
    Rusher
    • 84 Indlæg
    Offline

    #0 Enig med Fedder ang. at du virkelig ikke sælger skærmen særlig godt med dit indlæg! 😉

    Jeg kender lidt til G7 modellen, som har fået samme bemærkninger mht. VA panelet.

    Først kan nævnes, at ikke alle ser “scanlines” som et særligt stort problem, da ikke alle opdager det(ikke kigger efter fejl i billedet generalt). Så er man ikke “flueknepper typen” OVERHOVEDET når det kommer til “korrekt billed”, er det måske slet ikke et problem til at starte med.

    Har du iøvrigt sikret dig at skærmen kører med seneste firmware version? v1016.0 fra april 2022 ifølge Samsung = https://www.samsung.com/dk/support/model/LC49G95TSSUXEN/

    Derudover, mindes jeg at have læst, at brugerne fandt ud af at man kan fjerne scanline problemet, ved blot at sætte refreshrate frekvensen lidt ned. Hvor meget det var nødvendigt, svingede vidst lidt fra bruger til bruger(sikkert pga. panel forskelle, samt måske også efter hvor meget brugeren anstrengte sig for at kunne se det).

    Du kan selv prøve at sætte frekvensen ned til f.eks. 175Hz(hvis den er valgbar)…hvem ved, måske det ender med at du vil beholde skærmen alligevel, hvis løsningen var så simpel! 😉

    Ps: Sådan sælger du skærmen lidt bedre! 😉

    #5
    Bragse
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 33 Indlæg
    Offline

    Sætter prisen ned til 4000,- og smider en Dell U3011 med i købet.

    #4 har nyeste bios i. De har afhjulpet en del små bugs der var i starten. Skærmen har ikke problemet, hvis man bruger HDMI og kører 60hz, men det er der jo ikke meget ved, når den er købt for de 240hz.
    Problemet er nok bare, at jeg er et pedantisk røvhul. Min kone skal virkelig have penslet ud hvad problemet er før hun kan se det og en kammerat nægter simpelthen at problemet eksisterer på min skærm.

Viser 5 svar - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...