- Dette emne har 12 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 9 måneder siden af Deadmeat.
-
Emne
-
Jeg har spurgt på et andet site, men der var sparsomt med svar, håber Rusherne kan hjælpe mere 😀
Jeg overvejer at udskifte mit gamle plasma tv:
Panasonic TX P50G30Y fra 2012 med en Samsung the frame (2020 model) enten i 50″ eller 55″.Jeg har to ting jeg har overvejelser omkring:
1. Som det er nu, er jeg billedmæssig tilfreds med mit tv. Der er fine farver og kontrast, der er dog genskin på skærmen når der er kraftig sol og generelt er det svært at se noget på tv’et i solrigt vejr. Dette løses ved at trække for, og det er til at leve med.
Jeg kan læse mig til at der ligeledes er genskin fra the frame, hvorfor jeg forventer noget af det samme, der står også at der der problemer med brightness når det er meget lyst. Altså måske noget i samme stil jeg kan forvente?
Mit spørgsmål går så på, og måske svært at svare på når det er to forskellige teknologier, plasma og QLED. Vil jeg få en brugeroplevelse på samme niveau, målt på “det billedlige”, altså, farver, kontrast osv?
2.
Jeg kan se at der er forskel på the 50″ og 55″ modellen af the frame 2020. Egentlig synes jeg at 50″ passer bedre ind, ift. de mål den har, men 55″ er 100hz, hvor 50″ er 50hz. Ligeledes har 55″ en 2,1 hdmi port. Prisforskellen er 1.333,-, og ikke nogen dealbreaker.Hvad gør 100hz: Mit kendskab til det er, at det hele kommer til at “se for flydende ud”. I hvertfald når jeg har kigget på kammeraters tv? Er det “alligevel bare noget man slår fra”?
Hvad gør hdmi 2,1: Det giver større båndbredde og fremtidssikrer? Jeg har en ps4, der nokbliver udskiftet med en ps5 engang i fremtiden, har en onkyo reciever tilkoblet (den er gammel). Der games på den meget sjældent, det primære vil være tv gennem yousee, netflix, disney+ o.lign.
Og ja, jeg ved godt at jeg kan få et “bedre” tv til prisen, men designet tæller også ind 🙂
På forhånd tak 🙂
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...