Forside Fora Off-topic Ny Tesla Model 3 Performance

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    500 HP
    0-100 km/t på 3,1 sekund!!!
    440.000,00 DKK

    https://www.tesla.com/model3-performance

    Shit jeg gad godt, er stadigvæk meget glad for min Model 3 SR+ med LFP batteri 🙂

Viser 25 svar - 1 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    hausner
    Moderator
    • 858 Indlæg
    Offline

    Jeg har fundet ud af at power i en bil siger mig nada når jeg ikke kan høre lyden af motoren.
    Min hjerne ville være dum nok til nyde den nye Ioniq 5N med “manuelle gear” (inklusiv små nyk i torquen ved skift) og masser af motorlyd 🙂

    Yes, i am that stupid.

    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af hausner.
    #2
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 332 Indlæg
    Offline

    Jeg har haft en Model 3 Performance, og har netop ventet på denne update.

    Jeg er helt solgt!

    Den nye har også mere “torque”, så den er hurtigere selv i høje hastigheder, dens bagmotor er en ny en som har mere kraft… ja og så alt det andet.

    Fuck jeg savner den bil… kører rundt i en Mustang lige pt… den er farlig.

    #3
    Snowball42
    Rusher
    • 324 Indlæg
    Offline

    #1 Holy shit det virker da som en voldsomt fed gimmick det kunne jeg klart godt se mig selv med den effekt. Tak for at linke den video, anede slet ikke de var kommet med sådan noget. Og Sonic boom tingen, kunne da tyde på de har lidt humor hos dem.

    #4
    Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg
    Offline

    Med 500 hit points kan den også tage en del knubs.

    #5
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3460 Indlæg
    Offline

    Damn. Det lyder dyrt i dæk… Og fartbøder 😬

    Gad vide hvornår vi ser en elbil der også kan trække en trailer… Altså en rigtig trailer på +2500kg.

    #6
    hausner
    Moderator
    • 858 Indlæg
    Offline

    Dte er ret vildt lavet. Der er mellemgas ved gearskifte og forskellig torque afhængig af gearet.

    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af hausner.
    #7
    Snowball42
    Rusher
    • 324 Indlæg
    Offline

    #6 Det lyder og ligner jo at han sidder og spiller bilspil bare IRL. Genialt påfund, intet mindre..

    #8
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 912 Indlæg
    Offline

    #4 LOL hit points 😀 den var god

    #9
    knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg
    Offline

    Yes, i am that stupid.

    Professionelle car reviewer’s sidder også fast i det forrige århundrede og mener at elbiler unødvendigt skal lave lydforurening.
    Hvis man vil have larm, så burde man købe en fossil bil. Personligt værdsætter jeg stilheden fra en stille computer uden blæser støj. Samme logik følger støj fra bilen. En stille kabine er alfa omega, specielt når der skal køres langt, det hjælper på ens fatique og gør det også meget lettere at føre en samtale som chauffør når man taler med en der sidder på bagsæddet. Måske kunne de lave det som en option, som man kan slå til eller fra? Lydsystemet i Tesla er jo kendt for at være noget af det ypperste på markedet, det er jo trodsalt ingeniørene fra B&O der står bag Tesla’s lydsytem.

    Jeg har haft en Model 3 Performance, og har netop ventet på denne update.
    Jeg er helt solgt!

    En fantastisk opdate, eneste problem jeg kan se hvilket er en dealbreaker for mig, er at de desværre har stoppet touch knapper i rettet på den nye M3 Performance. Cybertruck’en med rigtige knapper på rettet der trykkes ind, har vist hvordan det skal gøres og alle er reviwers er begejstret for dem. Jeg krydser fingre for at Tesla lykker til kritikken så MY juniper kommer med samme knapper på retten som på CT’en.
    Hvis jeg skulle have en M3 Performance, ville jeg vente til at de får opgraderet knapperne på rettet, for hvis de fjerner blinklys stalks, så er det vigtig at disse knapper også fungere ordentlig, så man ikke kommer til at aktivere dem tilfældigt, fordi de reagere på touch.

    Damn. Det lyder dyrt i dæk…

    En afgift folk overraskende ikke snakker om, er at med disse store fælger(20-21″), så bliver det ret dyr løbende at skifte dæk, hvilket forekommere oftere med elbiler pga deres tungere vægt og hurtigere opstræk.
    I kina tilbyder Tesla M3 Performance med 19″ hjul, hvilket betyder mere gummi og luft imellem asfalt og fælgerne, hvilket absobere mere stød og bump, hvilket øger kørekomforten, og lige så vigtig så er 19″ dæk også billigere i indkøb end 20-21″ dæk.

    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 8 måneder siden af knekker.
    #10
    Snowball42
    Rusher
    • 324 Indlæg
    Offline

    #9 Det lyder som om at du kan vælge mellem de 3 profiler, eller slå det fra. Så du slipper for lyden. For stilheden i kabinen ved landevej/motorvejskørsel ville være fantastisk med en elbil.

    Når det er sagt, så tror jeg næsten de har lavet bilen til et andet publikum end dig, de fremhæver banekørsel, launch control, batteriforvarmer og deres drift optimizer. Det skriger jo af forsøg på at gøre bilen sportslig og publikummet lige så. Men der er da ingen tvivl om at der jo også nok skal være standard programmet der er stille og behageligt at køre i til dagligt. For det er vel stadig det folk vil bruge den til 95% af tiden.

    Og ja, 21″ dæk er da også en ekstra udgift når der skal skiftes dæk. Er den almindelige model 3 ikke med 20″?

    #11
    knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg
    Offline

    Baghjul og 4 hjuls træk kommer med enten 18 eller 19″.

    #12
    Ghidora
    Rusher
    • 1339 Indlæg
    Offline

    #0 savner du ligefrem performance?

    Jeg ville miste bilen på under 14 dage! 😭

    GL & HF

    #13
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 332 Indlæg
    Offline

    Nu har jeg haft en Model 3 Performance, og folk der nævner dæk skal stoppe.

    Jeg kørte 65.000 km. på de originale dæk og jeg kan love jer for de fik noget at leve af… de koster 10.000 kr. at skifte for alle 4.

    Det er fandme godkendt.

    #14
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 912 Indlæg
    Offline

    Hvorfor hedder det en KoFanger?
    Alle de år jeg har kørt bil har jeg ikke fanget en ko en eneste gang 🥹

    #15
    Kallekun
    Rusher
    • 156 Indlæg
    Offline

    Jeg havde en model 3 SR+ der blev totalskdet pga et lille uheld på glat vej hvor batteriet tog skade. Nu har jeg købt en model 3 performance fra 2022 brugt. Jeg har prøvet Highland og ville ikkae have den. Jeg vil have stilk til blinklys og gear og parkerings sensorere. Det kan jeg ikke leve uden. Jeg er ikke fan af Tesla vision.

    Hentede den i går. Fuck den kører som en raket.

    #16
    MiNo
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    #15 Jeg har engang fanget et lille rådyr – fik heldigvist bremset ned så det kun var et lille bump og både dyr og bil klarede sig – men det ville stadig lyde dumt med en rådyrsfanger synes jeg.

    Jeg har en eller anden arbitrær drøm om at få en bil med 4-hjulstræk og 400 hk (“100 HK til hvert hjul”). Det er egentligt lidt tosset når jeg nærmest bliver forarget over hvor sindsyg performance folkevognen Tesla har. Stort set ingen er trænet i at håndtere disse krafter, og på ingen måde høre det hjemme på offentlig vej at give los. Måske lidt farvet af at have børn som de sidste mange år tumler rundt som blødetraffikanter på godt og ondt. Så tænker man lige en ekstra gang, at veje ikke er en legeplads.

    Generelt synes jeg, at flere skulle melde sig til noget organiseret motorsport, og så ellers give den max gas på lukket bane. For deres egen og andres skyld.

    #17
    Kallekun
    Rusher
    • 156 Indlæg
    Offline

    #16
    Enig. Nu er min børn snart 16 og 20, men enig i at mange ikke kan styre det. Min bil gik i stykker da den valgte at køre ligeud i et 90 graders venstresving med 35 km i timnen. Det sneede og der var is. At der så var en sten i rabatten bilens battero ramte med siden er bare uheldigt. Heldigvis ramte jeg ingen og tog ikke selv skade. Bilen kunne godt køre derfra.

    Så det var ikke en vild ulykke.

    #18
    Ghidora
    Rusher
    • 1339 Indlæg
    Offline

    #15 Har du bestilt tid til ugentlig massage? 😉

    Hvordan syntes du komforten er? syntes den får er del kritik på det punkt?

    GL & HF

    #19
    Kallekun
    Rusher
    • 156 Indlæg
    Offline

    #18
    Hvad skulle der være galt med komforten? Har ikke hørt noget om problemer med det.

    #20
    Ghidora
    Rusher
    • 1339 Indlæg
    Offline

    #18

    Hvad skulle der være galt med komforten? Har ikke hørt noget om problemer med det.

    Der er en “generel” holdning hos bil journalisterne om at den er alt for hård i undervognen til “normale” mennesker.

    GL & HF

    #21
    Bams
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    Jeg overvejer at udskifte min model 3 performance fra dec 21 med en ny Highlander Performance. Jeg synes bare den ser federe ud 🙂

    Ift. dækslid, så har min nu gået 35.000 KM(fordelt på sommer og vinterdæk), og mine sommerdæk er fuldstændig klar til at blive skiftet. Så #13 du skal give mere gas 😉

    #22
    Ghidora
    Rusher
    • 1339 Indlæg
    Offline

    Jeg overvejer at udskifte min model 3 performance fra dec 21 med en ny Highlander Performance. Jeg synes bare den ser federe ud 🙂

    Ift. dækslid, så har min nu gået 35.000 KM(fordelt på sommer og vinterdæk), og mine sommerdæk er fuldstændig klar til at blive skiftet. Så #13 du skal give mere gas 😉

    Tænker også det afhænger MEGET af hvor meget man trykker på speederen 😉 eller måske var det et andet dæk?

    #13 65.000 Km lyder af rigtig meget!

    “Hvor testens mest slidstærke dæk kunne køre 46.000 km, før de var slidt ned til lovens mindstekrav om en mønsterdybde på 1,6 mm, kunne testens mindst slidstærke kun køre 27.000 km, før de var i bund”

    https://fdm.dk/nyheder/bilist/2018-02-stor-forskel-pa-sommerdaeks-slidstyrke

    GL & HF

    #23
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 332 Indlæg
    Offline

    #21 Slet ikke, det handler bare om at man ikke giver unødig speedere, eksempelvis i rundskørsler, eller motorvejssving, og så i øvrigt Autobahn, holder sig fra topfarten, så holder dækkene fint til gode accelerationer.

    #22 De var også helt klar ved de km 😀 men jeg målte dem inden jeg tog til Tyskland og vi regnede ud med Euromaster at de så kunne skiftes når jeg kom hjem.

    #24
    hausner
    Moderator
    • 858 Indlæg
    Offline

    @knekker
    Enig, en stille kabine er på langt de fleste ture at fortrække. Efter min første tur i en elbil (for en del år siden efterhånden) blev jeg dog slemt skuffet over hvor meget af støjen faktisk ikke kommer fra motoren men fra vindstøj omkring bilen, dækstøj etc. Særligt dieselbiler der i forvejen kører med lave omdrejninger og med god isolering af motorstøj komme overraskende tæt på elbiler.
    I Huyndaien kan støjen selvfølgelig også fjernes ligesom alt det andet gejl. Og så er det bare en helt almindelig stille og hurtig elbil.

    Men når det kommer til drengerøven og følelsen af at have en powerbil så er jeg åbenbart indrettet ligesom gammeldags reviewers. Jo mere den larmer jo bedre. Accelleration alene er slet ikke vigtigt, kicket af dopamin udebliver fuldstændig i hjernen. Jeg tror faktisk jeg ville have det sjovere i en larmende langsom bil end det modsatte 🙂

    #25
    knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg
    Offline
Viser 25 svar - 1 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...