- Dette emne har 10 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 10 måneder siden af Ghidora.
-
Emne
-
En lang historie kort. Jeg havde for et par mdr. siden handlet hos Elgiganten, hvilket resulterede i at de bl.a. trak 69 kr. for et PS4 spil som jeg havde bestilt. Alt gik op i hat og briller, hvor de først talte om at de ikke havde det på lager og senere sendte det, uden at det dog stod til at blive sendt.
Efter ca. 1-2 mdr. (og ~3 timers kontakt med inkompetente medarbejdere) med “vi beklager, og vi fikser det nu”, uden at der dog skete det vilde, bad jeg dem om at overføre beløbet tilbage, hvilket de accepterede. Et par dage senere kigger jeg på min konto og kan se at de kun har overført 30 kr. (jeg tror at de mener at de resterende 39 kr. er porto, dog er spilprisen 69 kr.) Jeg klager igen igen, de undskylder igen igen og lover at overføre de resterende 39 kr. En uge senere er disse fortsat ikke dukket op, hvortil jeg igen klager.Pengene dukker op et par dage senere, dog har jeg i mellemtiden nået at klage til deres klagemail, da jeg på dette tidspunkt har brugt en masse tid på denne principsag.
Mail fra Elgiganten
——————————————————–Hej Thomas,
Tak for din mail.
Jeg er rigtig ked af dit forløb i forbindelse med dit køb. Det er bestemt ikke vores hensigt.
Jeg kan se at din ordre er blevet krediteret, og at pengene er ude af vores system og dermed på vej til dig.
Hvis du mener at de 39 kr. ikke er kommet ind på din konto, vil jeg bede dig om at sende et billede af dit kontoudtog så vi kan tage et kig på det.Hav en dejlig dag.
Med venlig hilsen / Kind regards
Emma
Elgigantens Kundecenter
——————————————————–Mit svar:
——————————————————–
Hej Emma,Jeg kan hermed bekræfte at de sidste 39 kr. er modtaget. De ankom på min konto i går.
For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at jeg principielt ikke ville finde det rimeligt at skulle udlevere mine kontoudtog til jer, eftersom jeg jo heller ikke beder dig om at fremsende Elgigantens kontoudtog til mig. At bede mig om at sende kontoudtog svarer til, som jeg ser det, enten at antage at jeg forsøger at snyde jer for 39 kr., eller at antage at jeg er for dårligt fungerende til at aflæse om der er ankommet 39 kr. på min konto. Set i forhold til at jeg har smidt relativt mange penge efter jeres butik over de seneste ~10 år, hvorefter jeg her ~10 år senere skulle forsøge at franarre jer 39 kr., og den vej igennem skal dokumentere at dette ikke er tilfældet, finder jeg ikke behageligt.
Jeg finder det dog problematisk at det har taget så lang tid at få ryddet op i det her.
Vh Thomas
——————————————————–Her kommer så mit spørgsmål:
Principielt ønsker jeg ikke det, eftersom jeg jo heller ikke beder Elgiganten om at dokumentere med kontoudtog at de rent faktisk har overført beløbet. Kan en virksomhed kræve dette? Hvad ville havde været endgame i denne sag, hvis ikke pengene ankom på min konto? Skulle jeg havde anmeldt dem til politiet for tyveri, eller hvad gør man som privatperson? 😀
Jeg ved godt at det er småpenge, dog er det princippet i det som interesserer mig 😀
http://konsolting.blogspot.com/
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...