Forside Fora Nyheder Hvad med lidt voxels i kaffen?

  • Dette emne har 12 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 4 år siden af Memorianx.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    Voxelbaserede spilmotorer har været kendt siden 80’erne. Og i start 90’erne var man en kort overgang i tvivl om hvorvidt det bedst gav mening at baser
    [Læs hele nyheden her: Hvad med lidt voxels i kaffen?]

Viser 12 svar - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nickell
    Moderator
    • E-peen: 1,979

    Fed anekdote!

    Jeg husker Delta Force. Shit, det var fedt dengang.

    • Dette svar blev ændret 4 år siden af Nickell.
    #2
    Deadmeat
    Rusher
    • E-peen: 362

    Ja Delta Force hældte jeg godt nok også en del timer i, også i co-op. Spillet var vist egentlig ret primitivt, men geez grafikken var flot for din tid!

    Outcast husker jeg som helt vildt epokegørende med grafikken og det havde et ret unikt udtryk pga. Voxel teknikken. Meget andet husker jeg til gengæld ikke så selve spillet har sikkert været lidt meh.

    Andre mindeværdige titler med Voxel grafik er C&C Tiberian Sun (enhederne) og Commanche spillene (terræn).

    Mincraft er renderet i alm. polygoner, men bruger åbenbart Voxel teknikken til terrændata.

    #3
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 3,917

    Jeg spillede en del Delta Force 2 online. Det var sgu fedt.:)

    #4
    ElSenator
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 579

    #1, Ja, det var vist ret groundbreaking for open world tactical shooters some jeg husker det.

    #2, Det er også sådan jeg husker det. Der blev netop slået på tromme for grafikken og det tekniske i spillet. Og jeg har selv spillet det, men husker intet af gameplay fra det udover at løbe rundt og skyde med en lille pewpew-skyder.

    Men jeg var fascineret af voxel grafikken. Som så åbenbart slet ikke er det man kalder voxelgrafik i dag. Men det er altså også et lidt flydende term.

    #5
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    Comanche: Maximum Overkill(1992)
    WOAAAUUUW! Altså dengang i ’92. jeg så den på en x86 386DX 40MHz(var en STOR pc, hvor jeg er fra)

    Blade Runner(1997) Kun figurerne, men stadig.

    Outcast(1999) Nåede ikke rigtigt at spille.(svag Socket 7 med K6-2 400MHz, samt i gang med værnepligt)

    #6
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 791

    #5 Commanche! Ja FFS. Det var vildt. Var gået amok og havde købt 486DX33 (lidt over 17.000 kr mener jeg) så jeg havde en fest. Tak for de gode minder.

    #7
    Atheist
    Rusher
    • E-peen: 57

    JEg spillede ekstremt meget COmmanche 3 af Novalogic – det er virkelig et spil jeg savner at spille – også selvom jeg aldrig blev helt god til air-to-air combat. Jeg var mest til at snige mig ind og så lade enten hellfires eller artillery om at udradere fjenderne.

    #8
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,387

    Det var sku tider

    #9
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,624

    God læsning.

    Kan godt huske Delta Force. Det var ret fedt. Kan godt være jeg skal havde kigget på Meor lyder som noget knægten måske kunne tænke sig.

    #10
    knaseren
    Rusher
    • E-peen: 133

    auch meor ser ringe ud :/

    #11
    ElSenator
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 579

    #9, Der går nok et års tid før Meor bliver til et reelt spil. Lige nu er det en ren voxel tech demo. Men man kan se konceptet med elementerne der opfører sig forskelligt. Det bedste eksempel i den nuværende demo er vand. Det løber ned over andre elementer på en noget mere realistisk måde end i Minecraft eksempelvist. Meeen, det er stadig noget groft i kanten.

    #12
    Memorianx
    Rusher
    • E-peen: 256

    Der skal nu heller ikke meget til at lave simuleringer der er mere realistiske end minecraft, men kan godt se sammenligningen.

    Tear down ser godt nok også fedt ud

Viser 12 svar - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...