Forside Fora Hardware delidding af en 7950X3D var ikke bare lige!

• Dette emne har 6 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 12 mĂ„neder siden af Snowball42.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Fedder
    Rusher
    • E-peen: 77

Efter jeg havde samlet min nye computer med fokus pÄ at den skulle vÊre lydsvag. Nyt Quite! kabinet med dertil 280 mm vandkÞling var jeg sikker pÄ at den var lydsvag!

Efter den fÞrste opstart testede jeg den ved forskellig belastninger og var ikke tilfreds med Lyden. Brugte meget tid pÄ at justere pumpe og fans sÄ det spillede best muligt. Blev bedre men bestemt ikke tilfreds for cpu temperaturen lÄ stadig for hÞjt.

delidding
    Havde hĂžrt om det. SĂ„ googlede det og sĂ„ nogen fĂ„ film – tĂŠnkte det kunne sku da ikke vĂŠre sĂ„ svĂŠrt. Bestilte en Delid-Die-Mate til cirka 500,- og en frame til 300,- lidt pebret pris men ok for at reducere lyden. Efter bestillingen begyndte jeg at planlĂŠgge hvordan det skulle udfĂžres. For CPU skal renses bagefter da det er limet med flydende metal. Skulle det slibes? hvis ja sĂ„ ville mĂ„ske metalstĂžv sĂŠtte sig inde i selve cpu’en. En cpu, som jeg ville have Ă„bnet som var det skjoldet pĂ„ en skildpadde og kikkede pĂ„ indmaden. En masse spĂžrgsmĂ„l dukkede op.

Fik gearet i lĂžbet af ugen og mĂ„ indrĂžmme at jeg tĂŠnkte flere gange pĂ„ at sende det retur. Men min nysgerrighed vandt sĂ„ gik igang. Det startede ok med at fjerne kĂžlehovdet, men da jeg Ă„bnede pinden for cpu faldt den ud da kabinet var oprejst. Pis, for da jeg greb cpu blev den drejet, sĂ„ lidt kĂžlepasta satte sig i soklen! Rensede med en vatpind og sprit, sĂ„ hĂ„r fra vatpinden satte sig fast
Pis, Pis. Brugte pinset men lidt sad tilbage. – tja det gĂ„r nok? Fik monteret cpu i Delid-Die-Mate og begyndte at spĂŠnde. “Knas!” FĂžltes som det var mine egne ĂŠdle dele som blev knast da jeg hĂžrte lyden! SpĂŠndte den frem og tilbage flere gange manualen beskrev og Ă„bnede. KĂžleblok sad stadig tilbage. LĂŠste at den skulle lirkes af sĂ„ skar unbrakonĂžgle i stykker og monteret den i min skruemaskine. Frem og tilbage i cirka 10 min. Åbnede jeg den. Lidt vold og den blev Ă„bnet..fedt! Nu skulle den renses. Slibning var udelukket sĂ„ havde set at ved at pĂ„fĂžre mere flydende mental sĂ„ kunne man fjerne det gamle
.det fungerede sĂ„ fik den renset pĂŠnt. Fik afmonteret den gamle cpu holder pĂ„, med den nye sĂ„ kĂžlehovdet ramte direkte pĂ„ kernen. Fedt. Men nu passede beslag ikke. MĂ„lte det hele igennem med skydelĂŠre og med nogen nye afstandstykker lykkes det! Men nu fandt jeg ud af at jeg havde brugt alt flydende metal pĂ„ at rense det gamle af
gad ikke at vente pĂ„ en ny bestilling sĂ„ brugte Alm. KĂžlepasta mellem cpu og kĂžler og fik samlet resten.

FĂžltes som opstart tog 10 gange sĂ„ lang tid, men den startede til sidst op 🙂 har lidt over 30 grader i idle og skal virkelig presses for at fĂ„ fans og pumpe til at kĂžre op i hastighed.

Er super tilfreds og tÊnker jeg gÞr det samme med min nÊste Ryzen og nÊste igen. Men tÊnkte at jeg ville dele min erfaring med jer som mÄske har gjort det eller tÊnker at gÞr det.

Bor i NordsjÊlland hvis i vil lÄne min Delid-Die-Mate

Viser 6 svar - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,724

Var sikker pÄ, at dne historie endte med, at du havde Þdelagt noget ?

Men fedt det lykkedes! ?

Har overvejet det flere gange med min 7950X men har ikke kunne nosse mig sammen. SĂ„ skal jeg ogsĂ„ ud og have en direct die cpu block – de er sikkert ikke billige.

Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,389

Shit det lyder som noget af en rutchebane tur!

Godt det endte godt! ?

VxChemical
    Rusher
    • E-peen: 409

Er der mere larm i en Ryzen in en Intel?

Jeg kÞrer sÄden en all in one vandkÞler til min Intel, synes ikke den larmer, tror mest det er CPU jeg kan hÞre nÄr jeg spiller.

Har du et billed at dit arbejde? 🙂

Fedder
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 77

#1 Rammen til min 7950X3D CPU kostede cirka 300,- sikkert det samme til din?

Fik ikke taget nogen billeder af mit lille projekt. skal prÞve at huske at tage nogen nÄr jeg skifter til flydende metal mellem CPU og kÞlehoved.

MiNo
    Rusher
    • E-peen: 791

#0 Det her var den vÊrste gyser jeg jeg set/lÊst i mange mange Är. Jeg kommer jo ikke til at fÄ noget sÞvn denne uge !!

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 383

#0 Hold nu fast, flere gange undervejs i din historie var jeg da sikker pĂ„ at du havde fĂ„et det Ăždelagt, og sĂ„ ender historien bare lykkeligt… vildt.. Og respekt for at prĂžve det af, for det var da godt nok en dyr omgang at komme i gang med.

Viser 6 svar - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...