Forside Fora Spil Companions i spil – top or not

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Diamont
    Rusher
    • E-peen: 36

    Er du til Companions i spil – altsĂ„ en AI makker i fx rpg spil? Synes du det er fedt eller siger du nej med det samme?

    Jeg selv er trĂŠt af dem og synes det er spild af udvikler tid at de er i spil. Her tĂŠnker jeg RPG – typisk open world.
    For det fÞrste er det bare irriterende at have dem rendende i hÊlene pÄ en. StÄr i vejen og skyder fjender jeg selv vil nedlÊgge. Og sÄ stormer de typisk frem mod fjenden uden sans for taktik.
    Det er min pÄstand i hvert fald.

    Jeg siger konsekvent nej, nÄr Companions tilbyder deres hjÊlp.
    Jeg er nĂŠsten lige startet pĂ„ The Outer Worlds og kom desvĂŠrre desvĂŠrre til at takke ja til hende der Pavarati eller hvad hun nu hedder. Sagde ellers nej fĂžrst, men blev overtalt. KĂžn er hun da, men for f…den – kan hun da ikke bare blive stĂ„ende der hvor man siger hun skal stĂ„! og ikke blande sig i fars kampe mod de onde. Og komme med kĂŠkke kommentarer nĂ„r jeg looter. Og det vĂŠrste er, at jeg ikke kan blive fri for hende, nu hvor jeg i et Ăžjebliks dumhed sagde ja til hende.
    NĂ„, men jeg blev i hvert fald mindet om, at jeg mĂ„ huske at sige nej fremadrettet til Companions…konsekvent…altid.

    • Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af Diamont.
Viser 11 svar - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    -dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,496

    #0 jeg har det nok modsat. For mange RPG synes jeg det forbedre fortĂŠllingen at have dem med. GameplaymĂŠssigt er jeg nok mere ligeglad.

    AngÄende Outer Worlds kan man vidst fortÊlle dem at gÄ sin vej.

    #2
    kasperkaal
    Rusher
    • E-peen: 115

    Kommer da helt an pÄ hvor godt de er skrevet/programmeret.

    #3
    Schalde
    Rusher
    • E-peen: 997

    Synes ogsÄ generelt det er irriterende. Kan huske jeg isÊr i wow hadede nÄr jeg blev tvunget til feks at have en ghoul med pÄ slÊb, og sÄ var den ringe animeret, det hjalp ej hellere. SÄ endte med at spille frost selvom unholy var klart bedst

    Andre spil som feks God of war fungere det jo helt perfekt og samtalerne imellem far/sÞn er fantastisk, sÄ kommer an pÄ spil.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af Schalde.
    #4
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    Synes ogsÄ generelt det er irriterende. Kan huske jeg isÊr i wow hadede nÄr jeg blev tvunget til feks at have en ghoul med pÄ slÊb, og sÄ var den ringe animeret, det hjalp ej hellere. SÄ endte med at spille frost selvom unholy var klart bedst

    Andre spil som feks God of war fungere det jo helt perfekt og samtalerne imellem far/sÞn er fantastisk, sÄ kommer an pÄ spil.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af Schalde.

    Enig, i GoW fungerer det eminent med ens knĂŠgt og i hĂžj grad ogsĂ„ Mimir, der dingler rundt i ens bĂŠlte, mens han fortĂŠller fede sagaer pĂ„ en humoristisk mĂ„de 😀

    Et andet latterligt godt eksempel er BF Bad Company 2. Sergenten og de to soldaterkammerater er vitterligt morsomme og superfint skrevet. Multiplayer-delen var uden tvivl den primÊre Ärsag til, at jeg spillede det (og det var sÄ fucking godt!), men jeg spillede igennem sp-delen 3-4 gange alligevel.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af Jacques.
    #5
    Fizk
    Rusher
    • E-peen: 25

    Da jeg spillede med en AI makker i Army of two synes jeg det fungerede meget godt, men der var makkeren ogsĂ„ god til at gĂžre hvad man siger …

    I Ghost Recon: Breakpoint har jeg efterhĂ„nden slĂ„et dem fra – De har det med at kaste hĂ„ndgranater i hovedet pĂ„ mig under stealth og skyde de fjender jeg har udset mig til at kĂžre class levels pĂ„…

    SÄ alt i alt synes jeg at det kommer rigtigt meget an pÄ spillet.

    #6
    LiberNull
    Rusher
    • E-peen: 485

    Bruger dem kun nÄr jeg bliver tvunget til det.

    #7
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,511

    Det kommer meget an pÄ spillet og hvordan de fungerer. Jeg er enig i de kan vÊre irriterende. Hvis de ikke er alt for dumme og undlader at stÄ i vejen, eller hvis det er et spil hvor du kan styre dem direkte, kan de dog vÊre et positivt element.

    #8
    TormDK
    Rusher
    • E-peen: 443

    #0 Du kan jo bare efterlade hende pÄ skibet.

    Du gĂ„r sĂ„ godt nok glip af en masse kommentarer og indblik fra NPC’ernes side af, men det er hvad det er. Der er endda perks der forbedre solo oplevelsen i The Outer World uden companions.

    Jeg er nok pĂ„ team “Ja dak!” til Companions. Ja, det med AI og kamp kan vĂŠre lidt kluntet i de fleste spil, men eftersom jeg nĂŠsten aldrig spiller pĂ„ “zomg, nu skal du dÞÞÞÞÞÞÞ!” svĂŠrhedsgraden fordi den typisk krĂŠver syge mĂŠngder min-maxing som jeg ikke gider i den type spil, sĂ„ er det fint nok for mig. Jeg er mere til historien og indsparket fra personer som kan give et andet perspektiv end mit eget.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af TormDK.
    #9
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 820

    Den bedst implementering, er som i Cyberpunk 2077 synes jeg

    Man har en fyr med pĂ„ missioner i starten (et par timer) og via ham fĂ„r man god indfĂžrsel i miljĂžet – bĂ„de mechanics og historie. Men derefter er man sig selv.

    Efter noget mere tid, og det er sĂ„ grundlĂŠggende i spillet, har man jo JOhnny som er der “virtuelt” – men som ikke direkte pĂ„virker hvad der sker i en situation. Synes det var vĂŠldigt godt lavet.

    #10
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,433

    Syntes det fungere rigtig godt i TLOU, Uncharted, GoW og lign…

    Men der findes da spil hvor de bare er irriterende…

    #11
    NoFaith
    Rusher
    • E-peen: 328

    Det kan sagtens laves godt som der er mange eksempler pÄ fra de andre, desvÊrre sÄ er der bare flere spil hvor det overhoved ikke fungere og er et irritationsmoment.

    SÄ jeg vil ikke undvÊre dem jeg vil bare gerne det bliver lavet ordenligt sÄ det giver mening.

Viser 11 svar - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...