Forside Fora Off-topic 702 KM på ny Tesla Model 3 Long Range

  • Dette emne har 16 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 1 uge siden af Cancerman.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    https://www.berlingske.dk/business/business-overblik-efter-mange-spekulationer-nu-kommer-tesla-med-meget

    Screenshot-2024-10-09-115648

    702 KM, jeg plejer selv som Tesla ejer sige at man skal banke cirka 100 Km af det opgivet tal,
    for at få den reele rækkevide.

    Men selv med 600 KM på en opladning, vi snakker altså 3 opladninger fra København til Rom i Italien!!
    Hold kæft de kan noget med deres Batterier Tesla.

    Eneste skuffende er at accelerationen er kun 5.2 sekunder fra 0-100, hvor den gamle LR havde 4.4.

Viser 16 svar - 1 til 16 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nass
    Rusher
    • 531 Indlæg
    Offline

    Det var godt du skrev hvor Rom lå, jeg blev lige helt i tvivl!! /s

    Det er en temmelig imponerende rækkevidde though, især prisen taget i betragtning

    #2
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3351 Indlæg
    Offline

    Ja, det begynder at se fornuftigt ud – men det kræver nok stadig en rimelig let fod på speederen på Authbahn for, at holde den på de 600-700km

    #3
    knekker
    Rusher
    • 1026 Indlæg
    Offline

    Synes også 700 km lyder imponerende. Men husk rækkevidden gælder kun til Rear Wheel Drive. Af sikkerhedsmæssige grunde, vil jeg stile efter All wheel drive(4 hjuls træk), da det giver bedre traction på en glat vejbane. Så i dette tilfælde vægter jeg sikkerhed over rækkevidde.
    Jeg venter dog på Model Y Juniper. Rygterne siger at den skulle komme med next gen. battery, som skulle give 20-30% mere kapacitet samt hurtigere opladning.
    Dog vil jeg også gerne have HW5 (AI5) som skulle være 8x hurtigere end HW4, men AI5 kommer først i begyndelsen af 2026.

    Jeg er sikker på at Juniper bliver en kæmpe success og vil hjælpe med at holde Model Y som den bedst sælgende bil i hele verden.

    #4
    Deadlights
    Rusher
    • 1289 Indlæg
    Offline

    Den vilde acceleration er jo også mere “for sjov” og normalt ikke en praktisk feature i sammenligning med rækkevidden.

    #5
    knekker
    Rusher
    • 1026 Indlæg
    Offline

    Min far ville være uenig med dig, og argumentere for at hurtig optræk er en sikkerhedsmæssig fordel, da det gør dig i stand til at hurtigere at overhale en langsom lastbil,bus eller bil, så du kan komme tilbage ind på dit vejspor igen, inden du risikere at kambolere med en modkørende. Hehe.

    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    #6
    Ghidora
    Rusher
    • 1287 Indlæg
    Offline

    #0 Skuffelee? de har fjernet en motor for at gøre bilen billigere… selvfølgelig er den ikke lige så hurtig?

    Jeg syntes så 5,2s er ganske hæderligt!

    #5 Han har ret…. hvis vi snakker en bil der er 20s om 0-100 vs en der er 5s om 0-100

    GL & HF

    #7
    Razorblade
    Rusher
    • 192 Indlæg
    Offline

    Fin bil, synd der er så mange i gadebilledet, og total dealbreaker for mig, at firmaet er er ejet af en en mand som jeg beundrede, som nu hjælper verdens største psykopat og narcissist med at omvælte den verden vi kender.

    #8
    knekker
    Rusher
    • 1026 Indlæg
    Offline

    #6 Hehe

    total dealbreaker for mig, at firmaet er er ejet af en en mand som jeg beundrede, som nu hjælper verdens største psykopat og narcissist med at omvælte den verden vi kender.

    Aner du overhovedet hvad de andre CEO’s stemmer? Tror du de stemmer på et parti som vil have højere skatter? Tænk dig nu om.
    Der findes en anden tråd for denne debat, men Trump kan kun blive 4 år mere på posten, så det er ret begrænset hvor meget Trump kan nå og “omvælte den verden vi kender”.

    Kvinder er typisk kendt for at tage valg ud fra deres følelser frem for logik, hvilket ofte ikke ender særlig godt. Når man så ser en mand gøre det samme, så er det bare lidt trakomisk.
    Hvis man vil have mest EV kvalitet for pengenene, så er Tesla en no-brainer. Nyd din VW med inferior software og andre problemer, hvis det gør at du sover bedre om natten.

    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    #9
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3351 Indlæg
    Offline

    Kvinder er typisk kendt for at tage valg ud fra deres følelser frem for logik, hvilket ofte ikke ender særlig godt. Når man så ser en mand gøre det samme, så er det bare lidt trakomisk.
    Hvis man vil have mest EV kvalitet for pengenene, så er Tesla en no-brainer. Nyd din VW med inferior software og andre problemer, hvis det gør at du sover bedre om natten.

    Gud fader en gang lort at lukke ud.

    Du kan bare ikke tåle, at andre ikke bryder sig om Musk hva?

    Den er lukket her – i kan gå over i https://rushers.dk/forums/Emne/elon-musk-er-en-idiot/page/2/#post-70065
    og diskutere Musk – her handler det om bilen.

    #10
    knekker
    Rusher
    • 1026 Indlæg
    Offline

    Du kan bare ikke tåle, at andre ikke bryder sig om Musk hva?

    Spejl.

    Du kunne ikke tåle tanken om at der fandtes en tråd hvor overskriften var en påmindelse om at Elon er et Geni.
    Selv om der allerede fandtes en tråd om Elon, gik det dig så meget på at du tog dig tiden til at oprette en helt ny tråd med en negativ overskrift, bare så du kunne få det bedre med dig selv.
    Hver gang du læser en negativ stemt elon artikel fra DR, BT etc, så er du oppe i det røde felt, hvorefter du straks poster det på rushers for at komme af med dine frustationer.

    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 uge, 1 dag siden af knekker.
    #11
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3351 Indlæg
    Offline

    #10 Uha, det er vist dig der er frustreret og har svært ved at styre dig.

    Det ses jo tydeligt på dine udfald mod folk, hver gang de ikke tilbeder Musk.

    Lige før, så skulle både kvinder og RazorBlade have en sviner.

    Hvis ikke du kan tåle, at jeg påpeger hvor dybt åndsvagt manden han opfører sig, så find et andet sted at være.

    #12
    Ghidora
    Rusher
    • 1287 Indlæg
    Offline

    Jeg bliver så træt…

    GL & HF

    #13
    Snowball42
    Rusher
    • 279 Indlæg
    Offline

    Er det bedre batterier, mere optimerede motorer, eller en kombi?

    700km er da ved at være oppe i kategorien at den nærmest kan klare alle dagsture i DK uden opladning. Selvom det “kun” er 5,2sec til 100, så spejder jeg lagt efter de hastigheder i min Picanto =)

    Og det er vel også begrænset hvor meget nytte det giver i det daglige om det er 2-3-4-5-6-7 sekunder til 100. Sidst jeg kiggede, krævede 100+ ved en tur på motorvejen, den almindelige 0-50km/t kørsel i byerne, er det vel begrænset hvor tit bilen kan gives fuld pede..

    #14
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 890 Indlæg
    Offline

    #10 Knekker, prøver du at overgå mig i at Trolle folk eller hvad? xD MuHhahaahaha

    #15
    Nickell
    Moderator
    • 1794 Indlæg
    Offline

    @Cancerman og @Knekker: I må tage den andet steds. Vi kan ikke have tre tråde, hvor I skændes om det samme. Det er lige meget, hvem der begyndte.

    synd der er så mange i gadebilledet,

    Det er helt vildt. Jeg ser mig en gang imellem omringet af Teslaer, når jeg holder i et kryds.

    Musk er også grunden til, at jeg går udenom Tesla, som laver de bedste elbiler for tiden. Selv lurer jeg på en Polestar.

    • Dette svar blev ændret 1 uge siden af Nickell.
    #16
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3351 Indlæg
    Offline

    Selv lurer jeg på en Polestar.

    Min kollega har lige fået en Polestar – det er sgu også en dejlig bil. Kan godt anbefales

Viser 16 svar - 1 til 16 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...