- Dette emne har 25 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 3 Är, 2 mÄneder siden af MiNo.
-
Emne
-
Hey
Er der nogle HW nĂžrder tilbage?
Mit 3080ti har sparket nyt liv i min 6700K spand, som med lidt OC, 32GB ram, NVME diske og den slags kan lidt endnu. Meeeen, nu bliver GPU’en jo holdt noget tilbage og det kunne vĂŠre rart at se den strĂŠkke benene. NĂ„r sĂ„ Komplett samtidig har en lĂŠkker 12900KF til 3566 kr sĂ„ er det meget svĂŠrt ikke at snuppe en.
Mit stĂžrste dilemma er DDR5/DDR4. DDR5 er jo ‚native‛ til den nye platform, men priser og ydelse pĂ„ DDR5 er helt i skoven. MĂ„linger m.m. siger ca dĂždt lĂžb mellem god DDR4 mod nutidens DDR5, men samtidig vurderes det jo at blive vĂŠsentligt bedre med tiden som DDR5 modnes.
Det jeg savner, er en slag beskrivelse (forudsigelse) af hvad man kan forvente sig af DDR5 inden for, lad os sige, 1 Ă„rs tid. Og her tĂŠnker jeg ikke i syntetiske benchmarks, ZIP komprimering eller rendering. Vi snakker oplevelse i gaming only. Og jeg er klar over det bliver et gĂŠt af en slags.
Jeg ser ingen fidus i at give langt mere for slĂžj DDR5 ram lige nu, sĂ„ valget for mig er enten en DDR4 model nu, eller vente et Ă„rs tid. Begge dele er mulige – min spand kan endnu, men det vil ogsĂ„ vĂŠre fedt med noget nyt. Hvis der er udsigter til ganske smĂ„ (reelle) forbedringer over 1 Ă„rs tid, sĂ„ vil jeg nok springe pĂ„ nu da bĂ„de CPU’en virker rigtig fin bĂ„de mht performance og pris.
Jeg har typisk mine PC’er i 5 Ă„rs tid, sĂ„ niveauet skal vĂŠre halv-hĂžjt fra start for at den kan holde.
Forslag, tanker, ideer ?
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...