- Dette emne har 25 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år, 9 måneder siden af MiNo.
-
Emne
-
Hey
Er der nogle HW nørder tilbage?
Mit 3080ti har sparket nyt liv i min 6700K spand, som med lidt OC, 32GB ram, NVME diske og den slags kan lidt endnu. Meeeen, nu bliver GPU’en jo holdt noget tilbage og det kunne være rart at se den strække benene. Når så Komplett samtidig har en lækker 12900KF til 3566 kr så er det meget svært ikke at snuppe en.
Mit største dilemma er DDR5/DDR4. DDR5 er jo ‘native’ til den nye platform, men priser og ydelse på DDR5 er helt i skoven. Målinger m.m. siger ca dødt løb mellem god DDR4 mod nutidens DDR5, men samtidig vurderes det jo at blive væsentligt bedre med tiden som DDR5 modnes.
Det jeg savner, er en slag beskrivelse (forudsigelse) af hvad man kan forvente sig af DDR5 inden for, lad os sige, 1 års tid. Og her tænker jeg ikke i syntetiske benchmarks, ZIP komprimering eller rendering. Vi snakker oplevelse i gaming only. Og jeg er klar over det bliver et gæt af en slags.
Jeg ser ingen fidus i at give langt mere for sløj DDR5 ram lige nu, så valget for mig er enten en DDR4 model nu, eller vente et års tid. Begge dele er mulige – min spand kan endnu, men det vil også være fedt med noget nyt. Hvis der er udsigter til ganske små (reelle) forbedringer over 1 års tid, så vil jeg nok springe på nu da både CPU’en virker rigtig fin både mht performance og pris.
Jeg har typisk mine PC’er i 5 års tid, så niveauet skal være halv-højt fra start for at den kan holde.
Forslag, tanker, ideer ?
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...