Hvis du har en interesse for VR og tænker at det skal prøves så ja. Q3S er helt klart en interessant start. Fordi de har opgraderet processoren i den, så vil den, sandsynligvis, have lige så lang levetid som Q3.
Og der skal helt klart investeres i en ny strap. Jeg får spat af at headsettet skal presses ind i fjæset med standard strap. Jeg bruger BOBOVR. Deres Halo strap passer lige til min skald, men vid at det ikke er sikkert den passer til dig, så her skal du lige researche. Deres B100 batterier er gode til Q3. Deres B2 batteri var dog ikke så gode. Om de virker fint til Q3S må du lige selv tjekke op på, hvis du går BOBOVR vejen.
Med halo strap, ihvert fald med BOBOVR, kan man helt undvære face casket. Det er hel anden verden at tage den casket af. Det gir luft til fjæset og intet presser nogle steder. Der tager selvfølgelig noget af stabiliteten og immersion når der kommer lys ind fra siderne. Jeg bruger det især når jeg hopper i det kreative hjørne med Gravity Sketch eller Adobe Medium på PCen. Det kan dog også ses som en lille fordel at man aldrig er helt afskåret fra den omgivende verden. Man kan altid fornemme hvis der er nogle der er tæt på, så man lige kan lange dem een over snuden og påstå at man jo ikke kan se dem 🙂
Der findes andre halo straps og andre typer en halo. Give it a look see og se om der er noget der tiltaler dig mere end andet.
Hvis du findes i Århus/Randers området, kan vi sagtens aftale en demo dag, hvis det har interesse. Har BOBOVR strap til både Q2 og Q3.