Det mest trist i alt det her er at der som nævnt i tråden har været utroligt mange ting den kære Mette har lavet der har været noget crap. Det samme kan siges om Løkke. De har virkelig skrabt bunden med rigtig mange ting de senere år.
Vi står så tilbage hvor Mette vinder gratis taletid til befolkningen med nytårstalen hvor hun lige får drejet den over på en række tiltag om færre flygtninge og strammere kurs, så hun lige napper lidt saft fra, ja ok, ikke nye borgerlige længere, men så DF skansen. Om end på et lidt tyndt grundlag der egentlig endnu ikke har nogen substans. Fint nok, hun gjorde god figur af sig. Ingen tvivl om at de i baglandet har brugt ekstremt meget tid på den tale som optakt det de kommende tiltag for at vinde valgkampen, hun vidste godt hun var langt væk.
Så bliver både hende og Løkke hjulpet godt af en Orange mand fra USA så de lige kan redde verden, Løkke flyver til USA og ryger (freds)pibe, og pludselig er han verdensmand. Øhh nej.. Eller jeg vil sige at han var et fint valg at sende, men tænker ikke det i det store hele gjorde ret meget forskel. Han popularitet tog så et skifte fra at være den mindst populære i december, til at ryge op på en 6. plads i slutningen af januar.
Pludselig ændrer Mette retorik, og nu skal der pludselig penge til skolerne, om end kun en lille del af skolerne, men det gav plus point, så med en fødevarecheck eller forsøg på købt stemme som mange nok vil mene. Det betyder at hun pludselig har fået utroligt mange til at tænke at social demokratiet kommer tilbage til de gamle dyder. I det mindste hvis vi ser bort fra den tid hun har siddet ved magten, og så snart valgkampen er overstået, så er det også lukket ned igen.
#32 siger det meget direkte "Og vupti, så har man pøblen siddende ved foden med tungen ud af halsen."
Mit gæt er at der næppe er en skole i landet der på magisk vis kan fremtrylle det krævede antal klasser, og at deres vurdering af prisen for tiltaget eksploderer pga. slidte skoler og ikke nok plads, så det sikkert ender med at der kommer en ekstra lærer i nogle timer i stedet.
Vi kommer til at få en regering henover midten endnu en gang, hvor mit gæt er at Socialdemokratiet står stærkest, og Mette bliver statsminister, og for det kommer hun til at aflevere flere af de tunge titler til støtte partierne, ikke mindst Lars Løkke.
Personligt synes jeg dog også at vi har omkring de svageste partier længe, jeg har svært ved at pege på enkelt stående personer hvor jeg bare tænker det er en jeg virkelig godt gad at se som statsminister.