Nå, lad os sætte successkriterierne op for de forskellige interessenter Operation Epstein's Fury.
TRUMP
- Krigen øger Trumps popularitet i USA, som lige nu er meget lav.
- Krigen distraherer fra Epstein-skandalen, som ser meget, meget skidt ud for Trump lige nu.
- Trump undgår Netanyahu frigiver videooptagelser med Trump og Epstein-piger (ikke bekræftet).
NETANYAHU
- Irans missilforsvar reduceres betydeligt.
- Så mange iranere som muligt (militær og civile) dræbes.
- Regimeskiftet fører til et mere vestligt-venligt Iran.
RUSLAND
- Energikrisen forårsaget af krigen får Europa til at købe energi hos Rusland igen.
EUROPA
Der er ingen vinding for Europa, så vi håber blot på reduktion af skaden.
- USA og Israel stopper deres angreb hurtigt, hvilket begrænser energikrisens varighed.
- Energipriserne stiger kun kortvarigt.
- Forøgelsen af inflationen er kortvarig eller relativt lav.
For TRUMP, tror jeg nr. 1 giver bagslag, og hans popularitet yderligere reduceres af krigen. Nr. 2 tror jeg delvist lykkedes, da medierne ikke kan omtale Epstein-skandalen i samme omfang, så længe de også skal dække Operation Epstein's Fury. Som bekendt havde Epstein tæt samarbejde med bl.a. Mossad, og havde overvågningskameraer overalt på både sin ø og andre steder, og havde derfor mulighed for at lave videooptagelser af sine mange venner og deres "møder" med mindreårige piger. Hvis Netanyahu har sådanne optagelser af Trump, vil hjælpen fra USA stoppe Netanyahu i at lække disse til offentligheden.
For NETANYAHU er det en ren sejr. Han får 1 og 2 leveret. 3 tror jeg ikke kommer til at ske, men mon ikke han er godt tilfreds bare han får nr. 1.
For RUSLAND kommer det an på, hvor længe Operation Epstein's Fury kommer til at vare. På den ene side udtrykker Trump-administrationen, at de kun har tænkt sig at angribe Iran gennem nogle dage eller uger. Samtidig udelukker de heller ikke amerikanske tropper på jorden. Og i så fald kan det blive Irak om igen, bortset fra en krig mod Iran vil være meget sværere og mere kompleks. Selvom Israel og USA stopper angrebet, kan energikrisen forblive længe efter. Og der skal nok ikke gå særligt længe før Europa, som energikrisen vil ramme hårdest, løber tilbage i Ruslands åbne arme.