Fra okt. 2022 til sep 2024 er der kommet knap 15k ekstra førtidspensionster i DK. eller fra ca. 229 til 243k. det er en ok voldsom stigning.
65% af folk fra Irak i DK mellem 50-67 år er på førtidspension, ca. 55% af dem fra Afghanistan og sådan kører listen videre me folk fra Somalie, Sri Lanka, Algeriet, Statsløse osv.
Jeg er med på at der er mange der har brug for at være på listen, det er mere fordelingen, det virker på mig som om der er nogle befolkningsgrupper/nationaliteter der muligvis har fundet nogle huller i osten som de udnytter maksimalt.
https://www.da.dk/politik-og-analyser/beskaeftigelse/2024/personer-fra-ikke-vestlige-lande-er-staerkt-overrepraesenteret-blandt-foertidspensionister/
Det er efterhånden et svært regnestykke at få til at gå op, kigger vi på indvandrer fra ikke vestlige lande, så koster de samfundet penge fra vugge til grav, det er hård og kontant en udgift hele vejen igennem, samfundet bliver fattigere af de er her.
Jeg er meget for at hjælpe dem der har det svært, men vi står efterhånden bare så meget med røven i vandskorpen at der bliver nødt til at blive lukket for dem der ikke bidrager, og der kun skal folk ind der vil bidrage. For hvem skal vi hjælpe i fremtiden, hvis vi ingen gang kan hjælpe os selv. I mine børns skoler, får de ikke længere bøger, de må ikke få udprintede ting, alt skal ligge elektronisk, for udprint og bøger er for dyre og det har de ikke råd til. Vi ser gentagne problemer indenfor sygehus og psykiatrien hvor kvaliteten daler og daler.
Det kan godt være Trump er rablende crazy, jeg synes dog at lidt af de crazy ting burde EU og DK tage til sig og kigge på at vi som nation og europæisk samarbejde overlever. For jeg er begyndt at frygte lidt for fremtiden for mine børn,.
Kigger de på besparelser igen og igen, og regeringen gider ingen gang spise det hundefodder de giver til de ældre. Vores sundheds system er virkelig nedadgående, Psykiatrien har ventetider på år, ikke uger eller måneder. Skolerne i Esbjerg Kommune har en manglende renovering af skoler for mindst 460millioner. Da der ikke har været lavet ordentlig vedligehold, og skolerne nu er nedslidte.
Spareforslag på skolerne er at lukke ned for antal pladser på special området, og have inklusion. For alle ved at store klasser med urolige børn sørger for god indlæring for alle. De har kørt med forsøg med store klasser og 2 lærer ordning, eller skulle jeg kalde det "I teorien" for det meste har det været at den ene lærer er sparet væk når der har været sygdom andre steder, hvilket nærmest har været konstant.
Så jo lad os bare sende flere penge ud af landet og købe mere militær.