Et sted at starte, er sgu da i det mindste at forbyde rockerklubber – klubhusene, rygmærkerne og alle andre symboler. Klart de ikke forsvinder, men vi behøver for helvede da ikke tillade at de reklamere for sig selv.
De finder hurtigt andre måder at strukturere sig på og mere obskure symbolsprog. Pt er de rimelig nemme at få øje på og derfor også rimelig nemme at overvåge og kortlægge. Det er en fordel det er sådan, og det gør i øvrigt at hvis man fik politiet til at koncentrere sig mere om dem inden for de eksisterende rammer, så vil man også kunne stresse dem noget mere end hvis man gjorde det samme og de var helt under jorden.
Men fedt for rockerne, hvis mange har det som dig. For så sker der jo nok ikke andet end de inviteres på mere dialogkaffe, der trykkes pjecer, de tjener på bogudgivelser og ellers hygger sig for vores penge.
Jeg er sådanset overhovedet ikke interesseret i at snakke med rockere og finder det dybt problematisk at medierne giver narcisistiske klaphatte som Jønke og Sandberg taletid. Jeg er mest af alt interesseret i at smadre deres rekritterings base så meget som muligt - men mere om det nedenfor. Jeg er heller ikke specielt bange for rockere, jeg har taget stoffer med nogen af verdens farligste kriminelle, fordi min afdøde svigerfar havde mig med ude og "meet the bois" i Cape Towns townships.
Din fantasi om hvad systemet bliver til ved jeg ikke hvor du har fra, men tænker ikke det er fra sammenligelige lande. Og desuden er det jo bare en fantasi / frygt. Den har du jo lov til at have, men jeg deler den på ingen måde.
Jeg har så en uddannelse i Pol.Adm, med en overbygning i Udviklingsstudier. Jeg tænker der er rimelig god grund til at gå udfra at det universielt at giver man stater for mange værktøjer, så er det som at slippe børn løs i en slik butik, magt vil altid mere magt.
vælger heller at vi gør noget ved det, frem for at være bange for at ‘systemet’
Man kan afsætte flere midler til politiet inden for de gældende rammer, vi har allerede rigeligt med redskaber. Det er bare at det koster ressourcer at prioritere dem. Men vi bruger en masse milliarder på at få Ukrainere slået ihjel for ingen verdens nytte pt. Nogen af dem kunne man bruge der.
Man kunne også prioritere forskellige tiltag der retter sig mod at identificere og samle de mennesker der er i farezonen for at havne i en kriminel løbebane op tidligt. Det virker, det er desværre også altid hvad man vælger at sylte når der skal skæres i budgetterne. Især unge drenge der ikke passer ind i det normative samfund grundet traumer, social baggrund eller tilstande som ADHD, skal have hjælp til at finde en retning og et fodfæste. Tager man den skags rigtig seriøst, så forkrøbler man bandernes kapacitet til at rekruttere.
Men man tager det kun seriøst på papiret, når det kommer til handling sker der ikke en skid - for det er ikke god symbolpoliitik, og alt er fucking symbolpolitik uden effekt i disse tider.