#1193 Virkelig trist af så stort et land ;( De store "by" stater er dog så modsat mere globale anlagt, og en anden forståelse for verden omkring os, men hjælper jo stadigt ikke når Tumpen bliver præsident.
#1194 Også enig, og ja han udnytter hvad han kan til egen vindings skyld, utroligt at folket ikke er/bliver klogere - de må vel være så presset samt naive med mere, at de stadigt tror og håber han kan redde dem ?
Spændende industri din svoger jobber med der, og ja man skal se meget før ørene falder af 🙂 En af mine afro amerikanske arbejdskolleger fortalte/indrømmede selv at amerikanerne var dovne, og at de gerne ser alle tilflyttere lave alt arbejdet. Det ene produktionssted jeg var på omsatte for en kvart milliard (havde dog rigtigt/ekstremt svært at nå målene), og det kan godt være at mange ledere arbejdede 10+ timer dagligt, men var slet ikke effektive timer - der ville eksempel en dansk 8 timers dag slå dem uden problemer.
#1195 En typisk ikke LEAN organisation arbejder i siloer, oplevede det samme som du ser, var faktisk et af min kerneområder at påvirke/forandre i en af de første missioner derovre. Men virksomhedskultur er noget af den mest vanskelige form for kultur at ændre, samt den helt grundlæggende amerikanske kultur med hieraki er også "imod" en samtidigt - sgu op ad bakke af rang. 🙂