#35 Tror der er 2 ting som er blandet sammen her.
A. Har en generel holdning om at de folkevalgte politikere skal træffe de beslutninger de er ansat til, de ved oftest bedre end os alligevel, især eftersom alle danskere skal have overforklaret hvad faen de egentlig skal stemme om til at begynde med.
B. Ligesom da politikerne alle sammen var enige om at Euro'en var en fantastisk ide, der skulle vi også spørges først, og der var jeg også af dem der sagde nej tak til det, jeg har sådan set generelt en holdning om at hvis det er nødvendigt at de spørge os om lov, så er det ikke meningen det skal ændres, jeg stoler aldrig på hvorfor de pludselig vil ændre på ting som de åbenbart ikke må ændre uden vores samtykke som borgere.
Tror de 2 overstående pointer måske blander sig lidt sammen her, men de er stadig begge sande for mit vedkommende, så jeg holder fast i at jeg synes generelt de folk der er valgt ind til at have magten skal beslutte de ting de almene borgere ikke har forstand på, og den konkrete sag siden jeg nu bliver spurgt, så bliver det et nej tak her fra da jeg ikke stoler på hvorfor de vil have det fjernet, men hvis de var kommet ud og sagt "nu fjerner vi det" så havde jeg nok bare tænkt.... "nå nå".
Edit: jeg forstår godt pointen om at vi skal give dem lov til at kunne beslutte mere uden os, men i forhold til EU ting så tænker jeg det er sundt nok som det er nu, lad dem lige lave et par fornuftige ting herhjemme først og når vi så føler de har styr på det, så kan de måske få lov at tage en beslutning på vores vejene i EU. 🙂