My humble opinion:
Jeg har siden Krim situationen kaldt Putin for en "mini hitler", tænker dette ud fra:
- Landets økonomiske situation forbedret signifikant under hans "virke" (forøgelse af borgernes indkomst)
- Ændrer/forlænger perioden for hvor længe man (han) kan sidde som statsleder
- Propaganda "Maskine"
- Medier nationalt styret
- Millitæret, Fokuseret Opbygning
- False Flag Operations
- Kreerer falske grundlag for at retfærdiggøre stigende grad af militære tiltag
- Tilrager sig landområder ala "anektering" (bruger pro-russiske/seperatister - bygger "bro" på disse)
Krim: Først var det basen, så tog han hele Krim - Ukraine: Først var det "Donbas", nu tager han sandsynligt hele Ukraine!
Ovenstående punkter er selvfælgeligt ikke 100% de samme ala Hitler, men til stadighed "nok" ift. en "mini hitler" sammenligning i mine tanker.
Putins Mission ???
I min optik vil Putin gerne bringe Rusland tilbage til "storhedstiden" fra før murens fald (del af starten på USSR's fald) USSR/Sovjetunionens storhedstid i forhold til 1.Landarealer + 2.Politisk på verdensplan.
Jeg frygter derfor at Ukraine ikke er målet som helhed, men målet er flere landområder fra USSR's tidligere storhedstid. Rusland i dag = verdens største land rent geografisk, og stadigt er der SÅ mange lande der har løsrevet sig efter USSR.
Flere af disse lande tænker jeg vil/kunne være næste "lette ofre".
Lande som eks. Finland, Sverige, er i min optik en helt anden opgave ift. en konventionel krig for Rusland - deraf er de tidligere USSR lande (som ikke pt er en del af NATO) værende de "lette" lande at genindtage under Rusland.
Sanktioner, hverken Krim eller nu, Putin er da ligeglad (frygtre dem ikke) - ihvertfald ikke nok til at han ikke tog Krimn, og ej heller nu ift. at angribe hele Ukraine - Det ENESTE jeg tror Putin forstår, er "krudt og kugler" direkte mod russiske tropper (At vesten er villige til at egnagere millitært, og kæmpe for eks. Ukraine - Og det er vi ikke)