Har spillet siden kl. 8 i morges. Er ikke kommet synderligt langt endnu, både fordi spillet er stort, og jeg tager min tid 🙂
Er masser af ting, som jeg gerne vil have læst op på, men vil også gerne videre 😀
Det er et teknisk flot spil i en detaljeret verden. Jeg spiller med performance mode, der bare er en verden til forskel, når det hele kører så smooth! Jeg dør af 30 FPS..
Synes også lyden er god. Især da jeg nærmede mig den første rigtigt store battle var der et rigtigt godt buildup.
Synes der er masser af små QOL forbedringer, der virkelig gør en forskel. Gyro aim er noget, som alle controller spil burde understøtte!
Har også slået det til, så hun altid løber, i stedet for man først skal trykke L3. En lille ting, der gør en kæmpe forskel, da jeg jo altid kan skubbe thumbsticken forsigtigt fremad, hvis hun skal gå.
Synes umiddelbart workbench system virker fedt. Nu betyder outfits rent faktisk noget, når de giver plus point til ens skills! Mega fedt, at man kan overgå ens skill tree, hvis man bruger bestemte outfits.
En ting, der virkelig irriterede mig i kampens hede i HZD var, at man med venstre/højre pil kunne skifte mellem 20 forskellige potions/traps.
Jeg syntes det var så besværligt at skifte mellem dem i en hektisk kamp, at jeg typisk ikke brugte det.
Nu ser det ud til, at man "kun" har 4 slots, men her kan man så vælge at assigne de potions/traps, som man rent faktisk bruger. Og de kan skiftes rundt.
Tænker jeg kommer til at få langt mere glæde af dette nye system fremover. Igen en mindre detaljer, som jeg synes gør gameplay meget bedre og mere flydende.
In game timeren tæller denne gang kun ren spilletid, og ikke også tiden man bare har siddet i menuen, fordi man har været på toilettet. De små detaljer løber op.