Nickell skrev (#394):
Jeg synes generelt, at alle markeder virker pænt 'varme' og sprængfarlige.
Boligmarkedet er for sindsygt, aktiemarkedet havde en korrektion efter Trumps toldsatser, men er oppe over det niveau.
Jeg forventer en krise snart, men det har jeg til gengæld gjort i snart 10 år... 😀
Jeg synes dog, at de mange afskedigelser, svag dollar, folk køber op i guld, og på mange andre måder konsoliderer sig, det indikerer noget for mig. Men jeg tager nok fejl...
KØB, KØB, KØB!
Må tilstå at jeg også har forventet en ret markant markedes korrektion meget længe, men ... den er ligesom ikke kommet. Er det så fordi den ikke kommer eller fordi den bare bliver ekstrem vild når den kommer?
Mht spørgsmålet om AI er jo også ... Kommer AI til at erstatte en masse mennesker og derved gøre en masse mennesker arbejdsløse (ser vi allerede i USA?) og derved mindske den samlede købekraft og gøre markedet ringere og derved falder en masse markeder? Med undtagelse af AI?
Kommer der en modreaktion og AI bliver bandlyst eller ... tæmmet? Alt sammen har voldsomt stor indflydelse på aktiekurserne og kunne være enormt spændende at få nogle eksperter til at udforske i dybden og komme med deres gæt, for gæt er vel alt hvad det kunne være?