Hvilket spil/Civilization ?

Dette emne har 3 svar fra 3 deltagere, og blev senest opdateret for 3år siden af SealDK.

12/10/2022 kl. 23:08

Hey Folks,

Jeg mindes et spil på PC hvor i start intro eller under menuen, kunne man læse noget om gennemsnitlig "levetid" af forskellige styreformer i verdenshistorien (eks. kommunisme, demokrati, osv.) - Jeg havde ummidelbart en forestilling at det var et af Sid Meyers Civilization games, men måske jeg husker forkert...

Nogen der har en ide om hvilket game det kunne være ?

12/10/2022 kl. 23:08#0

Hey Folks,

Jeg mindes et spil på PC hvor i start intro eller under menuen, kunne man læse noget om gennemsnitlig "levetid" af forskellige styreformer i verdenshistorien (eks. kommunisme, demokrati, osv.) - Jeg havde ummidelbart en forestilling at det var et af Sid Meyers Civilization games, men måske jeg husker forkert...

Nogen der har en ide om hvilket game det kunne være ?

13/10/2022 kl. 19:35

Tænker du er på rette spor. Så vidt jeg husker, så havde Sid Meyers civilization II det du beskriver…

13/10/2022 kl. 19:35#1

Tænker du er på rette spor. Så vidt jeg husker, så havde Sid Meyers civilization II det du beskriver…

13/10/2022 kl. 20:39

Jeg mener alle Civilization-spil har et "Civilopedia" hvor man kan slå alskens ting op i spillet. Om et af dem lige præcis nævner de gennemsnitlige levetider ved styreformer aner jeg dog ikke.

13/10/2022 kl. 20:39#2

Jeg mener alle Civilization-spil har et "Civilopedia" hvor man kan slå alskens ting op i spillet. Om et af dem lige præcis nævner de gennemsnitlige levetider ved styreformer aner jeg dog ikke.

14/10/2022 kl. 19:41

Tak for meldingerne begge to, jeg kigger lige efter Civ2!

14/10/2022 kl. 19:41#3

Tak for meldingerne begge to, jeg kigger lige efter Civ2!

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.