Kopiere Webside

Dette emne har 6 svar fra 7 deltagere, og blev senest opdateret for 5år siden af Memorianx.

09/08/2021 kl. 21:21

Hey,

Tidligere forsøgt mig, samt også googlet lidt, men spørger så også lige herinde:
hvad er den letteste måde at kopiere en webside på ?

Hvis jeg eksempel finder en længere artikel på et medie/netavis interessant at gemme på lokalt drev, hvordan kommer jeg så lettest/bedst dertil, altså med bedste resultat (at det kopierede ligner bedst muligt, her tænker gengive opsætningen af billeder og tesk etc.).

Nogen der har en "best practise" at dele ?

09/08/2021 kl. 21:21#0

Hey,

Tidligere forsøgt mig, samt også googlet lidt, men spørger så også lige herinde:
hvad er den letteste måde at kopiere en webside på ?

Hvis jeg eksempel finder en længere artikel på et medie/netavis interessant at gemme på lokalt drev, hvordan kommer jeg så lettest/bedst dertil, altså med bedste resultat (at det kopierede ligner bedst muligt, her tænker gengive opsætningen af billeder og tesk etc.).

Nogen der har en "best practise" at dele ?

09/08/2021 kl. 22:30

print til pdf?

09/08/2021 kl. 22:30#1

print til pdf?

09/08/2021 kl. 23:35

Hvilken browser har du?
Hvor meget vil du have: ALT eller bare lige den (f.eks) madopskrift, der er på skærmen?

Firefox 90.0.2 her.

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
09/08/2021 kl. 23:35#2

Hvilken browser har du?
Hvor meget vil du have: ALT eller bare lige den (f.eks) madopskrift, der er på skærmen?

Firefox 90.0.2 her.

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
10/08/2021 kl. 20:41

Udover "Gem som pdf", så kan du også CTRL+S (CMD+S på Mac) for at gemme det hele som html - Jeg har kun lige Chrome på hånden, men mener helt bestemt at det også virker i andre browsere.

10/08/2021 kl. 20:41#3

Udover "Gem som pdf", så kan du også CTRL+S (CMD+S på Mac) for at gemme det hele som html - Jeg har kun lige Chrome på hånden, men mener helt bestemt at det også virker i andre browsere.

11/08/2021 kl. 08:57

CTRL+S gemmer den jo som HTML + laver en mappe med alle ressourcerne, er det ikke rigtigt? Måske tager jeg fejl

11/08/2021 kl. 08:57#4

CTRL+S gemmer den jo som HTML + laver en mappe med alle ressourcerne, er det ikke rigtigt? Måske tager jeg fejl

11/08/2021 kl. 10:13

#3 Du har helt ret, jeg er egentlig lidt i tvivl om hvordan den vil reagere når der er lavet en SPA i f.eks. vue eller react...

11/08/2021 kl. 10:13#5

#3 Du har helt ret, jeg er egentlig lidt i tvivl om hvordan den vil reagere når der er lavet en SPA i f.eks. vue eller react...

11/08/2021 kl. 12:31

Man kan for en sikkerheds skyld at printe siden til pdf sammen med den gemte kopi så har man i hverfald noget der virker oogså i det tilfælde en browser opdatering en gang i fremtiden skulle gøre den gemte kopi træls

11/08/2021 kl. 12:31#6

Man kan for en sikkerheds skyld at printe siden til pdf sammen med den gemte kopi så har man i hverfald noget der virker oogså i det tilfælde en browser opdatering en gang i fremtiden skulle gøre den gemte kopi træls

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.