Ingen DR-tv via antenne

Dette emne har 4 svar fra 4 deltagere, og blev senest opdateret for 5år siden af krollebollen.

04/04/2021 kl. 13:51

Findes der mon en antenne-kyndig Rusher?

Jeg kan modtage adskillige kanaler (tyske, nordiske, de krypterede kanaler fra Boxer), men ingen kanaler fra DR. Hvorfor?

Jeg har følgende antenne på loftet:
https://www.nbradio.dk/shop/triax-uhf-100-2951p.html

Og følgende fjernsyn:
Samsung 65" Q6F 4K UHD Smart TV QE65Q6FNAT

Jeg har investeret i gode antennekabler (guldstik, 4-dobbeltskærmede osv.)

Jeg har forsøgt mig uden antenneforstærker. Her kan jeg modtage 13 kanaler (mest tyske). Med forstærker (en gammel sag: Ankara BKV 30/200F) kan jeg modtage 63 kanaler. Alle kanaler står knivskarpt, men altså ingen licenskanaler.

04/04/2021 kl. 13:51#0

Findes der mon en antenne-kyndig Rusher?

Jeg kan modtage adskillige kanaler (tyske, nordiske, de krypterede kanaler fra Boxer), men ingen kanaler fra DR. Hvorfor?

Jeg har følgende antenne på loftet:
https://www.nbradio.dk/shop/triax-uhf-100-2951p.html

Og følgende fjernsyn:
Samsung 65" Q6F 4K UHD Smart TV QE65Q6FNAT

Jeg har investeret i gode antennekabler (guldstik, 4-dobbeltskærmede osv.)

Jeg har forsøgt mig uden antenneforstærker. Her kan jeg modtage 13 kanaler (mest tyske). Med forstærker (en gammel sag: Ankara BKV 30/200F) kan jeg modtage 63 kanaler. Alle kanaler står knivskarpt, men altså ingen licenskanaler.

04/04/2021 kl. 14:35

Ikke så kyndig,

men har du rettet din antenne mod en afsender, som udsender de danske kanaler.

Måske du har fat i en svensk eller tysk antenne.

"Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."
04/04/2021 kl. 14:35#1

Ikke så kyndig,

men har du rettet din antenne mod en afsender, som udsender de danske kanaler.

Måske du har fat i en svensk eller tysk antenne.

"Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."
04/04/2021 kl. 15:21

Mit bud ville være fordi, at din antenne ikke kan modtage DVB-T2 kanaler. Men hvad Boxer sender i, der må jeg være svar skyldig.

https://sortsignal.dk/

Edit: Boxer sender vist også på dvb-t2. Så mit bud er nok ikke et rigtigt svar 🙂

Dette svar blev ændret 5år siden af Steadi.

04/04/2021 kl. 15:21#2

Mit bud ville være fordi, at din antenne ikke kan modtage DVB-T2 kanaler. Men hvad Boxer sender i, der må jeg være svar skyldig.

https://sortsignal.dk/

Edit: Boxer sender vist også på dvb-t2. Så mit bud er nok ikke et rigtigt svar 🙂

Dette svar blev ændret 5år siden af Steadi.

04/04/2021 kl. 18:24

Tidligere teknisk boxer supporter her 😉

Selvom du kan modtage nogle kanaler, så betyder det ikke at din antenne kan modtage alle kanaler. På antennenettet opdeles kanaler i forskellige "mux" bånd. DR sender på mux 1 og boxer på mux 2-5.

Mux 1 består af DR1, DR2, DR ramasjang, TV2 regional, samt diverse synsfortolkning og Folketinget.

Hvis du INGEN af disse kanaler har, så mangler du signal på mux 1

Det er ikke normalt, men heller ej uhørt at det lige er mux 1 some man ikke kan finde signal på.. så må nok sige at du skal op og rode mere med antennen.

04/04/2021 kl. 18:24#3

Tidligere teknisk boxer supporter her 😉

Selvom du kan modtage nogle kanaler, så betyder det ikke at din antenne kan modtage alle kanaler. På antennenettet opdeles kanaler i forskellige "mux" bånd. DR sender på mux 1 og boxer på mux 2-5.

Mux 1 består af DR1, DR2, DR ramasjang, TV2 regional, samt diverse synsfortolkning og Folketinget.

Hvis du INGEN af disse kanaler har, så mangler du signal på mux 1

Det er ikke normalt, men heller ej uhørt at det lige er mux 1 some man ikke kan finde signal på.. så må nok sige at du skal op og rode mere med antennen.

05/04/2021 kl. 10:20

Tak for hjælpen.
Jeg planlægger en loftsekspedition.

05/04/2021 kl. 10:20#4

Tak for hjælpen.
Jeg planlægger en loftsekspedition.

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.