#9 For mig er det ikke altafgørende om det koster penge i sundhedsvæsenet, det er også derfor jeg ville have det fint med at man evt. bruger penge på at køre smøgerne på fx recept.
Det jeg ser som problematisk ved rygning er både på det personlige, sociale og samfundsmæssige synspunkt. Det er personligt dårligt for dit helbred, dine medmennesker er ikke helt vilde med rygningen og den del bidrager også negativt til folkesundheden. (Hvilket også koster penge, men ikke er årsagen til jeg synes det er problematisk)
Jeg synes ikke jeg kan se noget godt ved at man kan vælge at få en masse giftstoffer ned i lungerne.
Sport/motion derimod har derimod ofte en positiv effekt på sundheden, kan også bidrage til det sociale i holdsport og fungerer som underholdning i mange tilfælde.
Sport bidrager selvfølgelig også negative ting, (såsom hooligans, gambling, og den førnævnte udgift på sundhedsvæsenet) du har givetvis ret i at man ikke behøver spille old boys fodbold for at holde sig selv i form, men der er i mine øjne en debat at have, hvilket jeg egentlig ikke synes findes med rygning, hvert fald ikke længere...